اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202664
تاریخ انتشار: 1397/02/18 14:58
عصرجهان-سید محمدعلی افشانی (متولد استان کهگیلویه و بویراحمد) عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اسن و هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور می‌باشد.

عصر جهان- صبح امروز سه شنبه اعضای شورای شهر تهران آقایان محمدعلی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان دو گزینه شهرداری تهران انتخاب کردند تا در نهایت روز یکشنبه هفته آینده، 23 اردیبهشت ماه از میان این دو تن شهردار آینده پایتخت انتخاب شود.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این دو کاندیدا باید برنامه‌ها و همچنین تیم عملیاتی خود را در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران تشریح و معرفی کنند و پس از آن سرانجام در جلسه علنی روز یکشنبه هفته آتی، یکی از این دو گزینه به عنوان شهردار انتخاب و برای صدور حکم به وزیر کشور معرفی خواهد شد.
تعداد آرا رسمی اعلام نشد، ولی بنا به شنیده ها افشانی، ۱۵، مکارم ۱۱ و حناچی ۱۰ رأی کسب کردند.
گفتنی است، پیش از این آقایان انصاری لاری، محمود حجتی و حجت الله میرزایی از کاندیداتوری پست شهرداری تهران انصراف داده بودند.

بنا به همین گزارش محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ پروسه انتخاب شهردار با هفت نفر آغاز شد اما نهایتا به چهار نفر رسید که دو گزینه افشانی و حسینی مکارم به عنوان دو نامزد نهایی تصدی پست شهرداری انتخاب شدند و نهایتا در 23 اردیبهشت ماه یک نفر از میان این دو به عنوان شهردار برگزیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه از امروز این دو کاندیدا برای ارائه برنامه‌های خود به کمیسیون‌های تخصصی شورا می روند، ادامه داد: به نظر می رسد یک جلسه هم‌اندیشی دیگر با حضور این دو کاندیدا داشته باشیم.


محمدعلی افشانی کیست؟

سید محمدعلی افشانی سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد
سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. وی همچنین در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» از سید محمد خاتمی دریافت کرد. او در سال ۱۳۹۲ گزینه استانداری خوزستان بود، اما عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان شد.
با آغاز زمزمه‌هایی در مورد انتصاب محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس، ۱۸ نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب افشانی به عنوان استاندار جدید فارس صحن علنی مجلس را ترک و استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس نموده و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور وقت را به استیضاح تهدید کردند. اما در نهایت با مقاومت عبدالرضا رحمانی فضلی، در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۴ افشانی رسماً استاندار فارس شد.


بیوگرافی سید محمدعلی افشانی
سید محمدعلی افشانی (متولد استان کهگیلویه و بویراحمد) سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم می‌باشد.
وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.
افشانی هم اکنون یکی از گزینه های شورای شهر تهران برای شهرداری تهران محسوب می شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*