اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202682
تاریخ انتشار: 1397/02/18 18:49
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال گذشته ۱۲٫۸ درصد است.

عصرجهان-حسن نوروزی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور علاءالدین ازوجی مدیرکل دفتر توسعه، اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امیدوار رئیس اداره همانگی و نظارت بر اشتغال استان‌ها برگزار شد، با بیان اینکه سال ۸۴ نرخ بیکاری استان ۱۸٫۱ درصد بود، اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال گذشته ۱۲٫۸ درصد است، که این میزان نسبت به سال ۸۴ کاهش یافته است.
نوروزی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در گذشته جز استان‌هایی با نرخ بیکاری بالا بود، که نرخ بیکاری مردان استان ۱۳ درصد می‌باشد، و از طرفی نرخ بیکاری زنان استان از میانگین کشوری هم بالا‌تر است.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات استان نرخ بیکاری جوانان است، گفت: ۲۴ درصد از جوانان فارغ التحصیل ۱۵ تا ۲۹ ساله کشور بیکار هستند، که در استان کهگیلویه و بویراحمد دو برابر بیشتر از میانگین کشوری است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه شاغلین در بخش‌های صنعتی بیشتر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۵ درصد شاغلین در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، که این میزان به ۲۲ درصد کاهش یافته است.
نوروزی با بیان اینکه با جذب کمک‌های فنی و اعتباری شاهد افزایش رونق واحد‌ها و کاهش بیشتر نرخ بیکاری خواهیم بود، اظهار داشت: رتبه استان از سال‌های ۸۴ تا ۹۶ در نرخ مشارکت ۲۸ است، کنون کهگیلویه و بویراحمد رتبه هشتم نرخ بیکاری در کشور را دارد، این در حالی است که در سال ۹۴ بیکار‌ترین استان کشور بودیم.
پرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: در گذشته جزء استان‌های با نرخ بیکاری بالا بودیم و آمار بیکار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نرخ کشوری هم بالاتر بود اما شکاف در حال کاهش است.

این مسؤول با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری جوانان در استان گفت: نرخ بیکاری جوانان در کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد است اما در استان بیکاری جوانان بالاتر از میانگین کشوری است که دلیل آن هم آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*