اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202687
تاریخ انتشار: 1397/02/19 11:12
عصر جهان؛ هادی جلالی زاده-برجام این پیام را از جانب ایران به جهان داشت ؛ که ما اهل مدارا ؛ اهل گفتگو و مذاکره ؛ اهل منطق ؛ و اهل جنگ و خون و خون ریزی و ساخت سلاح هسته ای نیستیم ؛ و این اهلیت ها ریشه در تمدن ما ایرانیان دارد ریشه در دین و اعتقادات ما دارد ؛ و به دشمن و جهان با زبان مذاکره و مباحثه فهماندیم که اگر بازی در میدان را به هم بزنید ؛ و میدان را ترک کنید ؛ بازنده اصلی شما هستید

عصر جهان؛ هادی جلالی زاده-مشکل غرب خاصه آمریکا ؛ نه با برجام است ؛ نه با روحانی هست ؛ نه با احزاب سیاسی و طیف و جریانات سیاسی هست ؛ بلکه مشکل آمریکا با موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ؛ یعنی آمریکا هم با جمهوریت ما مشکل دارد؛ هم با اسلامیت ما ؛ اگر نظام ما فقط جمهوری باشد ؛ باز هم دشمن درجه یک ما آمریکا خواهد بود ؛ و اگر نظام ما فقط اسلامی باشد ؛ باز هم دشمن درجه یک ما آمریکا خواهد بود.
این نظام بخاطر سلطه نپذیری و ظلم ستیزی مردمش ؛ نه فقط حاکمانش ؛ مورد مخالفت امریکا هست و خواهد بود ؛ مردم به پای این نظام خون و جان هدیه دادند ؛  بخاطر همین خون های داده شده تقدس پیدا کرد ؛ و شد یک شجره طیبه در مقابل یک شجره خبیثه ؛  شد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ؛ چون خون مقدس است و نظام ما تقدس خودش را از خون انقلابیون شهیدی چون آیت الله حسین غفاری ها ؛ چون آیت الله سعیدی ها ؛ چون بخارائی ها چون صفوی ها چون شیخ فضل الله ها چون حوادث 16 آذر ؛ ووو چون شهیدان دفاع مقدس ؛ چون شهیدان هسته ای ؛ چون شهیدان مدافع حرم پیدا کرد ؛ این عزیزان به رهبری امام ره و مبارزین ضد سلطه آمریکا در مقابل او ایستادند ؛ و مانع سلطه او نه تنها در ایران حتی در خاور میانه و جهان شدند.
بنابراین آمریکا از دست ملت آگاه و روشن ضمیر و بصیر ایران عصبانی هست ؛ مذاکره با این کشورهها خواست منطقی ؛ اصولی و درایت نظام و حاکمیت بود ؛ خواست جریان و طیف خاصی نبود ؛ چون این نظام قانون اساسی دارد ؛ رهبر دارد و رهبری به کلیه امور هم اشراف دارد ؛ هم نظارت و هدایت و حمایت میکند؛  یکی از دلایل مهم شکست دشمن در هر شرایط و موقعیتی وجود رهبری مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ؛ نظام برخواسته از رای مردم است ؛ و در راس امور مردم نمایندگان مجلس هستند ؛ که با انتخاب مستقیم خود مردم مجلس تشکیل میشود ؛ مهمترین وظیفه انان نوشتن قانون برای مملکت و نظارت بر حسن اجرای قانون است ؛ نظارت بر حسن اجرای تمام امور مملکت است.


عامل دیگر ثبات نظام ؛ که موجب عصبانیت دشمن میگردد وحدت و یکپارچگی ملت در تمام صحنه هاست ؛ اینکه بعضی ها برجام را راه نجات ایران میدانند و ان را موفق و دست پخت محض خود میدانند کاملا اشتباه میکنند و نوعی خودخواهی است ؛ یا اینکه بعضی ها بگویند برجام بد بوده و هیچ دست اوردی نداشته ؛ این هم نوعی خود خواهی و کبر است ؛ و در دین مقدس اسلام  طبق اموزههای دینی کبر مساوی با کفر است ؛ این هم صحیح نیست ؛ لذا این خوب نیست که هر کجا که خوب بوده مال ما و جریان فکری ماست  ؛ به هر شکل و قیمتی ؛  هر کجا بد بود و نتیجه نداد مقصر همسایه و دیگران هستند ؛ دشمن هم همین را میخواهد ؛ دشمن دنبال ایجاد شکاف و عمق بخشیدن به این شکاف است ؛ چون راه شکست ما و پیروزی خود را در ایجاد خندق ؛ شکاف ؛ اختلاف و عدم وحدت ملت و مسئولین و انسجام انها میداند ؛ بعضی مواقع هم مسئولین و گاها هم بعضی از مردم خود را سهم جناح ها و طیف ها و متعلق محض به انها (جناح ها ) میدانند ؛ در شیپور دشمن فوت کرده و ساز دشمن را می نوازند ؛ در میدان دشمن بازی و به خودی گل میزنند ؛ این عمل کار دشمن را آسان و کار نظام را سخت میکند ؛ این عمل از هر شخص یا جمعی که باشد ؛ تحت هر اسم و عنوانی باشد ؛ مورد نکوهش و نفرت عامه مردم است.
بنابراین خروج ترامپ و دولت آمریکا از یک قرارداد منعقده بین المللی ؛ که به تایید سازمان ملل و شورای امنیت نیز رسیده است ؛ موجب انزوای جهانی دولت فعلی امریکا و تنفر جهانی نسبت به شخص رئیس جمهور فعلی ان شده است ؛ برجام این پیام را از جانب ایران به جهان داشت ؛ که ما اهل مدارا ؛ اهل گفتگو و مذاکره و اهل منطق هستیم ؛ اما اهل جنگ و خون و خون ریزی و ساخت سلاح هسته ای نیستیم ؛ و این اهلیت ها ریشه در تمدن ما ایرانیان دارند ریشه در دین و اعتقادات ما دارند ؛ و به دشمن و جهان با زبان مذاکره و مباحثه فهماندیم که اگر بازی در میدان را به هم بزنید ؛ و میدان را ترک کنید ؛ بازنده اصلی شما هستید ؛ هم داوران ؛ هم سایر بازیکنان ؛ هم تماشاچیان ؛ به خوبی متوجه شدند که مقصر کیست ؛ و بازنده هم کیست ؛ و این عمل باعث انزوای جهانی آمریکا و رئیس جمهور ان شده است ؛ شاهد این مدعا تنهایی امریکا در این خروج است ؛ ما با اتحاد و وحدت در دفاع از حقوق حقه خود ثابت خواهیم کرد ؛ که دشمن ؛ دشمن است و مورد اعتماد کامل نیست ؛ ما اگر با دشمن مذاکره کردیم نرمش قهرمانانه بود در راستای دفاع از منافع خود نه از روی وادادگی و تسلیم ؛ و تیم مذاکره کننده ما قهرمانان ان میدان بودند.
برجام برای ما پیروزی بود ؛ چون جهان مدعی قدرت را با منطق به پشت میز مذاکره و گفتگو کشاندیم ؛ خروج از برجام توسط هر کشوری که باشد باز هم پیروزی برای ماست ؛ این یعنی دشمن احساس خطر کرده است ؛ که پا به فرار گذاشته ؛ لذا اینجاست که ما باید از این فرار دشمن و ترک میدان با تدبیر و به خوبی بهره وافی و کافی را ببریم ؛ در پایان تاکید میشود ؛ حمایت از رهبری مقتدر نظام ؛ وحدت امت ؛ اتحاد مردم و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر عوامل موجب پیروزی ما و شکست دشمن میشود
             هادی جلالی زاده    
            19 اردیبهشت 97

 

 مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان


دلواپس
|
Iran
|
1397/02/19 11:45
  +4

  -4
پاسخ
برو بابا
هرجا گند زدین بنویسین به پای رهبر و نظام
تا باغ گلابی و آفتاب تابان بود مال شما بود حالا که تشتتون از بام افتاده قالبش کردین به نظام
پاسخ ها
اسکندرجوانمرد
|
Germany
|
1397/02/20 13:18
  +0

  -1
سلام
بنده هم نظر هستم با اقای جلالی زاده امریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالفه
فاطمه
|
Iran
|
1397/02/21 01:27
  +0

  -1
درود بر قلم زیبا و بصیرت شما جناب آقای جلالی زاده.
ما جوان های این مملکت امروز مدیون شهدا و جانبازانی چون شما هستیم

محمد چ
|
Iran
|
1397/02/19 11:58
  +3

  -4
پاسخ





احسنت درود به این بصیرت
مخ
|
Iran
|
1397/02/19 15:10
  +4

  -3
پاسخ
کدام پیروزی بابا
ناشناس
|
Iran
|
1397/02/19 16:34
  +4

  -4
پاسخ

چرا حالا که ماندید از رهبری مایه می گذارید؟ نتیجه آن همه وعدهای که دادید چه شد؟ خجالت نمی کشید


آقای جلالی زاده این هم سخنان صریح مقام معظم رهبری
*ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوانهایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور میشود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.

*حالا گفته می‌شود با سه کشور اروپایی ادامه می‌دهیم، من به این سه کشور هم اعتماد ندارم، به اینها هم اعتماد نکنید.

*از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر میخواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید؛ یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند.

*دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک میگوید من قبول ندارم.

*مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند: آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ گفته میشود با 3کشور اروپایی ادامه میدهیم. من به این 3کشور هم اعتماد ندارم؛ به اینها هم اعتماد نکنید. اگر میخواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم وَ الّا اینها همان کار آمریکا را خواهند کرد. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد.
پیروز
|
Iran
|
1397/02/19 17:53
  +2

  -3
پاسخ
خجسته باد ایییین پیروزییی
خخخخ
دقیقاً متوجه نشدم الان باید بریزیم تو خیابون شادی کنیم؟
بابا تو دیگه کی هستی حاج آقا شیخ دکتر هادی چیره نژاد جلالی زاده
شیرزاد
|
Romania
|
1397/02/19 22:50
  +3

  -3
پاسخ
اقا پیروز خان این اقای جلالی زاده یک بسیجی و جانباز دوران دفاع مقدس است که اکثر رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس بودند به نیکی از شهامت شجاعت و اخلاص وی تعریف و تمجید میکنند مخصوصا فرماندهان ان دوران و سرداران فعلی بنظرم ایشان نه شیخ هستند نه دکتر ؛ خود ایشان بارها گفتند من نیستم و با نسبت دادن این القاب به شدت مخالف هستند برعکس خیلی های دیگر ؛ به فرموده مقام معظم رهبری جانبازان رهبران واقعی این نهضتند و جناب جلالی زاده جزء این مجموعه ( جانبازان ) هستند ؛ سفارش میشود بیشتر به ترجمه و تفسیر ایات قران اهمیت داده و حداقل ترجمه فارسی انان را با دقت بخوانید
سجاد
|
Iran
|
1397/02/19 23:08
  +2

  -1
پاسخ
احسنت ودرود برشیرمرد ورزمنده وجانبازهشت سال دفاع مقدس.. دردبه شرفتان
.....
|
Romania
|
1397/02/19 23:14
  +3

  -1
پاسخ
با تشکر از آقای جلالی و قلم زیبایشان که همیشه مطالبشان بروز هستن.
سجاد
|
United Arab Emirates
|
1397/02/19 23:26
  +2

  -1
پاسخ
برجام یک پیروزی بود با توجه به شرایط زمانی که این قرارداد انجلم گرفت
تنها کشوری که زیر بند 7سازمان ملل قرار گرفت و بدون جنگ خارج شد ایران بود و این دست اورد بزرگی بود

اصغر
|
United Arab Emirates
|
1397/02/19 23:33
  +3

  -1
پاسخ
با سلام و درود خدمت جناب جلالی زاده بزرگوار

واقعا که قلمت ارزش طلا گرفتن دار .اونم طلای کویت.
درود خدا بر شما و این سخنان آموزنده ات.
آدم باید با عدالت و بدون کینه رو این متن ها نظر بده نه اینکه با کینه و بدون خواندن مطلب توهین کنه.

انشاءالله که همیشه سالم و سرافراز بمانی تا ما هم از قلم زیبایت نهایت بهره را ببریم
علی
|
Germany
|
1397/02/19 23:36
  +4

  -1
پاسخ
واقعا زیبا قلم زدین درود بر اقای جلالی
آتش
|
Romania
|
1397/02/19 23:38
  +4

  -1
پاسخ
باسلام باتشکراز جناب جلالی زاده جانبازمعززدفاع مقدس خوب بیان فرمودین دوستان همه میدانندمیان رهبری معظم،مردم ومسئولین فاصله ای نیست همیشه فرامین ایشان فرا روی مسئولین بوده وبه توصیه های معظم اله توجه شده است امروزهم بیش از هرزمان دیگری نیازبه وحدت وحمایت دولت داریم زیرا اگر همین وحدت وحضور نبود تاالان چیزی باقی نمی ماند بنابراین لطف کنید در رد یا تایید رهبری رو هزینه نکنید قطعا جانباز عزیز آقای جلالی زاده از امثال مادلسوزتر برای نظام ورهبریست بصریت یعنی بوقتش فهمیدن وعمل نمودن درزمان جنگ هم ایشان درک نموده وعمل کردند
مجید چیره نژاد
|
Iran
|
1397/02/19 23:45
  +3

  -1
پاسخ
احسنت و درود
حسین
|
Romania
|
1397/02/19 23:49
  +3

  -1
پاسخ
احسنت بر شما آقای جلالی زاده از قلم عالمانه و شیوا و مطالب دردمندانه شما
ما با وجود مردانی پرشور و شجاع چون شما افتخار میکنیم.
محمد
|
United Kingdom
|
1397/02/20 00:00
  +3

  -1
پاسخ
درود بر شما آقای جلالی زاده
که با قلمی زیبا مسئله خروج آمریکا از برجام را پیروزی نامیدی
حرفی که آقای مطهری هم بر همین مسئله تاکید داشته
احسنت بر این بصیرت که بروز و کامل و مانع تفسیر نمودی
حمید
|
Iran
|
1397/02/20 00:00
  +3

  -1
پاسخ
زنده باد ایران و ایرانی خاصه اقای جلالی زاده استاد قلم
شهروند
|
Romania
|
1397/02/20 00:04
  +4

  -0
پاسخ
درود بر بر جلالی خوش قلم و با بصیرت که همیشه به دنبال اتحاد مردم هستین .احسنت

ایمان دموری نژاد
|
Iran
|
1397/02/20 00:15
  +3

  -0
پاسخ
درودبراستادقلم واندیشه وامثال جلالی زاده واقعانیازشهرستان هستن..هزاران درودبراین اندیشه ی ناب
محمد
|
United Arab Emirates
|
1397/02/20 00:19
  +2

  -0
پاسخ
درود بر این قلم
شهروند
|
United Kingdom
|
1397/02/20 00:38
  +0

  -2
پاسخ
تعجب می کنم که مهمترین علت متوجه نشدین!!


پاسخ ها
محسن
|
Germany
|
1397/02/20 00:51
  +3

  -0
جناب جلالی زاده مقاله ی قابل تاملی ارائه کرده اید.
امید بهمیی قلات
|
Iran
|
1397/02/20 00:43
  +3

  -0
پاسخ
درود بر مغز متفکر اصلاحات هادی جلالی زاده یکی از ناب ترین اصلاحاتی دیار لر نشین شهرستان شهیدپرور بهمیی ... درود بر نخبه هایی همچون شما افتخار شهر ودیارمون
...
|
Iran
|
1397/02/20 00:52
  +3

  -0
پاسخ
🌺 نوید فتح در حال تحقق

شیطان زور آخر را می زند

🖌 به قلم : محمد باقر زاهدی اصل

💐 شاید هنگامیکه وحشت مسلمین مدینه را در نبرد سرنوشت ساز ، احزاب ، فرا گرفته بود ، وهیچ یک از مسلمین باور نمی کردند از آن جان به سلامت در برند ، وکار مسلمین را تمام شده می پنداشتند ، ضربات کلنگ پیامبر ، وجرقه هایی که از زیر هر ضربه بلند میشد ، واز پس هر ضربه بود که رسول الله نوید فتح سرزمینهای کسری ورومیان را می داد ، هیچ یک از مسلمین باورشان نمیشد ، که در ان شبهای دلهره آور وغربت مسلمانان ، خداوند چنان فتوحاتی را برای مسلمین به ارمغان بیاورد ، ومسلمانان را حاکم بر کل جهان بنماید

💐 که دیدیم انجام پذیرفت

🌹 امروز نیز چونان جنگ احزاب ، تمامی یاوران وطوایف شیطان ، از یمین ویسار ، بسیج شده اند تا درخت انقلاب اسلامی ، این شجره طیبه را از ریشه خشک نمایند ، اما زهی خیال باطل ☺
❇ دیشب ترامپ ، چونان فراعین وطواغیت عالم ،
خود را در مقام انا ربکم العلایی
دانسته وبا غرور وتکبر شیطانی خویش ، وبا خیال باطل خود ، طومار درخت شجره طیبه ایران اسلامی را درهم پیچیده ، وبا خروج از برجام ، اعلان نمود که شدیدترین تحریمهای تاریخ را برای براندازی این درخت تناور بکار خواهد گرفت !
❇ آمریکا بارها برای خشکاندن این درخت تلاش خود را انجام داد ولی هرگز ، وهرگز نتوانست ،
🌴 جنگ تحمیلی
🌴 کودتاها
🌴 فتنه ها
🌴 تحریمها
🌴 نفوذیها
🌴 محاصرها
🌴 همه وهمه را انجام داد
اما تمام این کیدها باطل شد وداغ ضعیف نمودن انقلاب اسلامی بر دلشان ماند
🌹 امروز نویدهای سالهای گذشته رهبری معظم انقلاب در حال تحقق است ، واراده خداوند بر آقایی مردمان ایران در حال محقق شدن ؟

🌹 خداوند وعده یاری ، یاری دهندگان دینش را داده است واین وعده لایتغیر است ؟
🌹 براستی شکست صدام با کمک تمام یاورانش از ایران ، وعده کمک الهی نبود ؟ که تحقق پیدا نمود
🌹 براستی ، پیروزی حزب الله لبنان براسراییل ، وعده کمک الهی نبوده ؟
🌹 آیا شکست آمریکا در عراق واخراج ارتش آمریکا از عراق ، تحقق وعده الهی را به نمایش نگذاشته است ؟
🌹 شکست پروژه عظیم داعش وتکفیریها پس از فتح سوریه ونیمی از عراق با کمک امریکا وسعودی ؟؟ تحقق وعده الهی نبود ؟
🌹 آیا باطل نمودن هزینه ۷ تریلیون دلاری آمریکا برای تعغیر وضعیت خاورمیانه واز بین بردن ایران ، بدون شلیک یک گلوله در ایران ، تحقق وعده یاری ونصرت الهی نبوده است ؟
🌴 امروز مجددا وعده امیر قافله عشق حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد وآمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهیم کرد نیز مطمنا باید جزو همان منظومه موفقیت های نظام ونوید های نصر وپیروزی به شمار آورد ؟
🌴 اگر آمریکا قدرت دارد که بواسطه اذنابش ما را تحریم نماید
خداوند قادر ومتعال ما نیز می تواند پوزه ترامپ وآمریکا را به خاک مذلت بکشاند ؟
🌹 دولت مردان عزیز ؟ بدانید آنجا که حرف امیر حق را گوش ندادید ؟ خداوند شما را بدست شیطانی که به آنها اعتماد نمودید خوار وخفیف خواهد ساخت ، واین رد خور نخواهد داشت ، وهرجا که سخن این سلاله پاک حضرت رسول را نصب العین خود ساختید پیروزی ونصرت حق نصیبتان خواهد شد
کما اینکه

🌼 لبنانیها گوش دادند وعزیز وپیروز گشتند
♻ عراقیها گوش کردند وپیروز گشتند
❇ سوریها گوش دادند و نجات یافتند
🌴 انصارالله یمن گوش دادند وپیروز گشتند
🌹 ودر پایان بدانیم
💐 گوشمان به دهان آقا سید علی خامنه ای باشد که گوش ایشان به دهان ولیعصر وصل می باشد 💐
🌺 والعاقبه للمتقین 🌺
پاسخ ها
راغ پور
|
Iran
|
1397/02/20 10:48
  +1

  -1
درود خدا برشما جناب جلالی زاده بزرگ وارزشی
الحق والاانصاف حقایق راچه زیبا ودلنشین بیان فرمودی مستدام باشید وبرقرار
ایرانی
|
Iran
|
1397/02/20 01:01
  +4

  -1
پاسخ
بسیار عالی.درود برشما جناب آقای جلالی زاده.
شهروند
|
United Kingdom
|
1397/02/20 01:05
  +1

  -2
پاسخ
آه مردم
امید بهمیی
|
Iran
|
1397/02/20 01:08
  +2

  -2
پاسخ
صدافرین برشیر مردانی همچون شما که جوانان فهیم رو روشن تر از همیشه در کنار تحلیل های سیاسی خودتون روشن نگاه میدارید واقعا درود وصد بدرود بر شرفتون ازاده وجانباز 8سال جنگ تحمیلی و سرافراز وماندگار باشی
مهدی اسعدی
|
Iran
|
1397/02/20 01:13
  +2

  -2
پاسخ
سلام و احترام به جناب آقای جلالی زاده و همچنین خود قلم
امیدوارم که همه عزیزانی که کامنت گذاشتن، حداقل متن را مطالعه کرده باشند...
اینکه آقای جلالی عزیر مثل همیشه احساس رسالت کردند و قلم زدند، یک حرکت نیکوست...
اما
تفسیر حضرتعالی از حرکت آقای ترامپ، یک تفسیر مصادره به مطلوب هست و قطعا نه باعث وحدت ملت خواهد شد و نه موجب انزوای آمریکا و حتی فشار اقتصادی بر مردم در سال 90 تا 93 بود که مقامات ایران را به پای میز مذاکره کشاند...
بنابراین شما در متن خود، یک مورد هم اشاره نکردین که این حرکت، چه تأثیری بر زندگی و معیشت مردم، بخصوص طبقه متوسط دارد.... تحریم باشد یا نباشد روی زندگی نمایندگان کبریت به دست، فرقی ندارد....


اینکه مساله ارزشی شهدا را به سیاست‌های بین المللی ارتباط دهیم هم چندان زیبنده نیست... ما هم در عالم سیاست داریم کنار روسیه کمونیست می جنگیم
پاسخ ها
علی
|
Iran
|
1397/02/20 01:52
  +2

  -0
تا حالا فکر می کردیم انصاف داری... آمریکا خارج شد ما چه تضمینی گرفته بودیم .
امید
|
United Arab Emirates
|
1397/02/20 01:14
  +2

  -1
پاسخ
والا من معنی این پیروزی را نمیفهمم.
چهل سال همین حرفا را زدیم. الانم هیچی سرجای خودش نیست. وضع اقتصادی و اجتماعی هم که الا ماشالا گل و بلبله با این سیاستها!
من معنی پیروزی را نمیفهمم
سلیمان هاشمی
|
Germany
|
1397/02/20 01:28
  +0

  -2
پاسخ
درود بر قلم زیبای برادر جلالی زاده
انصافا این متن برای آنهایی که اهل دل هستند جای بسی تامل دارد
شیطان بزرگ آمریکای خبیث دقیقا با اصل نظام و رهبری عزیز مخالف میباشد
و گر نه همه ملت ایران شاهد و ناظر بودند که دولت تدبیر خاصه دکتر ظریف تلاشهای همه جانبه خود را در خصوص برجام و معیشت مردم انجام دادند و قطعا در این خصوص برنده میدان ملت ایران و دولت تدبیر میباشد
دلیل اصلی این مهم شناساندن چهره اصلی آمریکا به تمام جهانیان میباشد
به طوری که در یک آمار ساده ۶۳درصد مردم آمریکا از خروج ترامپ ناراضی بودن
پس با یک فاکتورگیری ساده از این موضوع به سادگی میفهمیم که حداقل امتیاز ما از برجام شناساندن آمریکای جنایتکار به تمام جهان و حس صلح دوستی و سازش ایرانیان و تعامل با جهانیان میباشد
درودتان باد
شهروند
|
United Kingdom
|
1397/02/20 01:32
  +2

  -1
پاسخ
آه ملت
ایرانی
|
Iran
|
1397/02/20 01:37
  +0

  -2
پاسخ
اصولا در دنیای سیاست بخصوص در زمینه قراردادها و معاهده های بین المللی بیانات شفاهی و حالات هیجانی و عاطفی تاثیری در نتیجه ندارند. قرارداد یک معامله هست که می بایست همانطوری که در مقابل تعهدات ما تضمین سخت گرفتند ما هم مقابله به مثل می کردیم . تضمین هایی که ما دادیم باعث شد که 100درصد به تعهدات خود عمل کنیم و بخاطر سوء تدبیر در برجام تضمین کافی از طرف های مقابل گرفته نشد.آمریکا و غرب بر اساس منافع ملی حرکت می کنند به منافع و خواست خود که رسیدند از گروه ترک زدند. احساس ما این است که تیم دیپلماسی قواعد منطقی را در برجام رعایت نکرد و دنبال مصرف داخلی و انتخاباتی این قرار داد مهم بود. ما تقریبا همه را در مقابل هیچ دادیم طرف اصلی تعهدات برجامی ایران آمریکا بود که رفت که رفت! نا تفکر قبل از عمل نداشتیم و بخاطر رقابت با رقیب سیاسی در داخل کشور قواغد بازی را رعایت نکردیم و بدجور باختیم. منافع ملی را نثار بازی های سیاسی کردیم . هرچند دنبال بمب اتم نبودیم ولی بالقوه 4تا 6ماه فاصله داشتیم. قلب ایران را همزمان با قلب راکتور اراک از تپش انداختیم. با همجه سنگین تبلیغاتی نه به توصیه های رهبر گوش دادیم نه به انتقادات منتقدین. خنده مان با دشمن بود اخممان با هموطن. در تاریخ ثبت خواهد شد و در معرض قضاوت آیندگان قرار خواهیم گرفت.
محمد بابلی نیا
|
Iran
|
1397/02/20 02:34
  +0

  -1
پاسخ
درود بر جناب جلالی زاده
متفکر و اندیشمند و جانباز هشت سال دفاع مقدس
حامیان نظام جمهوری اسلامی ایرا
|
Iran
|
1397/02/20 02:35
  +2

  -1
پاسخ
🔴 این ننگ در تاریخ دیپلماسی ایران خواهد ماند

امیرحسین ثابتی:
سرانجام امریکا از برجام خارج شد و تحریم ها هم سرجای خود باقی ماند؛ اما تفاوت امروز با چند سال قبل در این است که خودمان به دست خودمان در تاسیسات هسته ای مان بتن ریختیم و برای سالها از فناوری صلح آمیز هسته ای عقب افتاده ایم.

تاریخ قضاوت وحشتناکی برای ایران و دولتمردانش در این برهه خواهد داشت...

ادامه!👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1265434624C6fb9585eff
|
Iran
|
1397/02/20 02:37
  +1

  -0
پاسخ
💥 ترامپ فرمان خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران را امضا کرد.

♋️ eitaa.com/mersadnews_ir

💥 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، طی یک سخنرانی زنده تلویزیونی از ترامپ سپاسگزاری کرد.

♋️ eitaa.com/mersadnews_ir

💥دایه مهربان‌تر از مادر: ایران از برجام خارج نشود!

موگرینی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای:
🔹برجام نتایج مثبت داشته است.
🔹اتحادیه اروپا آماده است از سرمایه گذاری اقتصادی خود حمایت کند.
🔹از مقامات ایرانی می خواهیم اجازه ندهند برجام فروبپاشد.

♋️ eitaa.com/mersadnews_ir
|
Iran
|
1397/02/20 02:38
  +2

  -1
پاسخ
چه کسی با لگد دشمن بیدار می شود؟

(قال امیرالمؤمنین علیه السلام): مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ «عَدُوِّهِ».

حضرت علی علیه السلام فرمود: کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!

عيون الحكم و المواعظ (لليثي)، ص: 441.
رام نزاد
|
Iran
|
1397/02/20 04:13
  +1

  -1
پاسخ
درودبرجناب جلالی بااین قلم بینظیرحقیقتابسیارعالی تبیین کردی.
لیکک
|
Iran
|
1397/02/20 06:16
  +1

  -1
پاسخ
درود بر اقای جلالی رزمنده دفاع مقدس که زیبا و کامل فرمودند و مثل رشادت هایشان در هشت سال دفاع مقدس هر جا که نیاز باشد از کیان جمهوری اسلامی دفاع جانانه میکند .
احسنت کاملا علمی و منطقی تحلیل نمدید
دموری
|
Iran
|
1397/02/20 07:24
  +0

  -1
پاسخ
درود براین قلم وتفسیر جالب که همراه با درایت وشجاعت میباشد
محسن نیک
|
Iran
|
1397/02/20 08:18
  +1

  -2
پاسخ
با سلام
هر چند بنده اهل سیاست نیستم و دوست ندام درگیر مسائل سیاسی بشم.
ولی دومطلب به نظر خودم مانع به ثمر رسیدن برجام شد.
یکی زیاد اعتماد کردن به شیطان بزرگ از طرف تیم دیپلماسی(طبق گفته و تاکیدات مکرر رهبری)
دیگری زدن بر طبل ناامیدی و چوب لای چرخ گذاشتن برجام از طریق برخی عوامل داخلی.
ولی به جد و قاطعیت نمیتونیم بگوییم که برجام دستاوردی نداشته چون بی انصافی هست.
همینکه پرونده از منشور سازمان ملل خارج شد ، برخی از سرمایه های بلوکه شده برگشت خورد .معاملات تجاری رونق گرفتند.فروش نفت به بالاترین سطح خود رسیده.کشتیرانی و... مهمترین دستاورد بود.
ولی در عوض هم چیزهایی از دست دادیم از جمله تلف شدن و هدر رفتن بخشی از سرمایه (زمان و وقت) که میشد صرف رونق اقتصادی از جمله تولید داخلی یا ...شود. تعطیلی ، پلمپ یا کاهش مراکز هسته ای و فروش کیک زرد و تعطیلی برخی کارخانه جات و...هم میتونه از معایبش بود.
ولی وزنه سنگین به سمت منافع آن بوده.ومیشد با یکسری تعاملات داخلی و خارجی نگهش داشت.
همشهری
|
Iran
|
1397/02/20 08:19
  +1

  -1
پاسخ
درود بر آقای جلالی با این قلم توانمندشون
محمدی نیا
|
Iran
|
1397/02/20 08:27
  +1

  -1
پاسخ
درود برادر جلالی زاده
انصافا گل گفتی
صداقت
|
Iran
|
1397/02/20 08:29
  +1

  -1
پاسخ
درود بر استاد جلالی زاده که
بسیار شیوا و رسا واقعیت موجود را بیان فرمودند
از همه مهمتر شجاعت و حق خواهی و حق گویی جناب جلالی زاده می باشد
که برای بیان حقیقت هیچ ملاحظه کاری با هیچ شخص یا جریان و یا طیف خاصی ندارند
و این را هم ثابت نمودند که ایشان همیشه حامی و مدافع حقیقت می باشند و هرچند هم به ضرر وزیان ایشان باشد تا پای جان استوار و ثابت قدم بودند
معراج
|
Iran
|
1397/02/20 08:40
  +3

  -1
پاسخ
عرض سلام و خسته نباشید ،کلیت متن درست و بجا هست درود / اما برجام برای ما پیروزی نداشته، کلا دستاورد برجام برای ما هیچ بوده/ابرقدرت پای میز نکشاندیم بلکه ابرقدرت اومد و بتن ریزی و شکستن سانتریفیوژ و بازدید انجام داد و رفت، آمریکا کدوم تعهد خود را انجام داده ؟ ما پیش قدم شدیم و جلوتر از تعهد و بیشتر هم انجام دادیم /گفتگو باید نتیجه داشته باشه نتیجه برجام جزء سردرگمی جزء آشفتگی اقتصادی

🔻بدون جنگ؛ در راکتور اراک بتن ریختیم
🔻بدون جنگ؛ سانتریفیوژها را جمع کردیم
🔻بدون جنگ؛ بازهم تحریم شدیم
🔻بدون جنگ؛ دلار به 7000 تومان رسید
🔻و بدون جنگ؛ از برجام خارج شدند... / وجود برجام خوب بود بشرطی که تعهدات باهم و به اندازه هم باشن /رهبری فرمودند به مذاکره با اروپا خوشبین نیستم، رهبری فرمودند مسئولین کشور در آزمون بزرگی قرار دارند آیا حفظ عزت و اقتدار این ملت را خواهند کرد یا نه ؟ سخن دیروز ۱۹/۲/۹۷/

و در نهایت درود بر قلم استاد جلالی زاده بزرگ
اجرکم عندالله
خلیلی
|
Iran
|
1397/02/20 09:14
  +1

  -1
پاسخ
درودد بر جناب اقای جلالی

متن بسیار شیوا و با صداقتی بود ...
علي
|
Iran
|
1397/02/20 09:23
  +1

  -1
پاسخ
با سلام خدمت برادر بزرگوار جناب استاد جلالي زاده عزيز
بسيار بجا فرموديد ما به هوشياري و بصير بودن مقام معظم رهبري ميباليم و تدبير درست دولت را همچنين اما خدا وكيلي شرمم مياد از اينكه مجلسيها ديروز نمايندگان ما هستند كه يه گل بخودي خوب و روسفيدي براي ترامپ بودند
موفق و مويد استاد خوش قلم
علي ح
|
Iran
|
1397/02/20 09:29
  +1

  -2
پاسخ
برجام بسيار توافق لازم و موفقي بوده در شرايط و موقعيتي كه ما قرار داشتيم بهترين توافق ممكن بوده است كم و بيش هم براي ما منافعي داشته است
چندين شهروند زنداني از دوطرف ازاد شدند
كلي از پولهاي بلوكه شده امان ازاد شد حالا بماند كه كجا و چطور خرج شد
چهره صلح آميز كسور ما به بهترين شكل ممكن نمايش داده شد
و خروج امريكا هم چيزي از ارزشمندي برجام و تيم قوي ديپلماسي ما كم نميكنه

جناب جلالي زاده بسيار درست و البته در چهارچوب نظام و قانون اساسي مطلب نگاشتند
علی
|
Germany
|
1397/02/20 09:33
  +0

  -2
پاسخ
درود بر جناب جلالی زاده عزیز.
همه مطالبی که شما نوشتین عالیست. ولی من هم چند روزیست گیجم واقعا برای خروج آمریکا هیچ چیز پیش بینی نکردند من یادمه همون دوران اوباما هم لفتش داد. امروز و فردا میکرد رهبر هم فرمودند اعتمادی نیست. من فکر کنم همه این کشورها به ایران دروغ گفتند. جالبه خروج ایران جریمه داره ولی خروج اونها نه. الان هم خروج ایران فایده ای نداره.
جاوید
|
Iran
|
1397/02/20 09:40
  +0

  -1
پاسخ
درودتفکرواندیشه جناب جلالی زاده.مطلب همین بود.علی برکت اله.

جمال
|
Iran
|
1397/02/20 10:03
  +0

  -1
پاسخ
درود بر آقای جلالی زاده بسیارعالی و دقیق قلم زدید
مهدوی زاده
|
Iran
|
1397/02/20 10:57
  +1

  -2
پاسخ
واقع نگرباشیم

برجام اشتباه بود. تضمین کافی نداشت. هشدارهای رهبری ودلسوزان زمین ماند
صنعت هسته ای متلاشی شد. تحریمهایی که به قول رئیس جمهور قراربودبالمره ازبین بروندازبین نرفتند. امریکابه هیچ تعهدی پایبندنبود. شیره ی برجام رانوشیدوتفاله ی آنرا دورانداخت. وامریکاواروپا درصددتحمیل برجامهای دیگرند. تاکنون همه چیز رابه گردن دولت قبل می انداختند وبرجام افتخار. وتنهادستاور دولت باتدبیر
بودکه بازدوبندباکدخدابه دست آورده بودحالا برجام واین فتح الفتوح وخورشید رخشان راهم به گردن دولت قبل انداختند. دیگر هالو فرض
کردن ملت است!
آقای عمادالدین باقی هم نوشته حال که امریکااز برجام خارج شده نشانه هوشمندی تیم مذاکره کننده مابوده ...."
نخیرآقای باقی درهمان زمان" وندی شرمن "گفت: کاری که ازنظرنظامی نمی توانستیم باصنعت هسته ای ایران بکنیم بامذاکره وبرجام کردیم.
حالاکه صنعت هسته ای متلاشی. دانشمندان هسته ای اخراج ....ترامپ تفاله ی
برجام رادور ریخت واروپائیهاماندندتامارامتعهد نگهدارندوبه خواست امریکابرجامهای بعدی راتحمیل کنند...
بعدبرخی هم شخصیت های متعهد وآگاه ودلسوزراتندرو
و.....لقب می دهند!
جای شگفتی است واقعااینهمه حقایق روشن هنوز هم بربعضی پنهان یاقابل کتمان است؟!!!
خلاصه اشتباهی است که با بی تدبیری وخودشیفتگی
رخ داده واقعیات رابپذیریم
وباهم متحدباشیم ودرمقابل امریکای خونخوار
واروپای مکاربایستیم واز
کشورخوددفاع کنیم....
پاسخ ها
علي حسيني
|
Iran
|
1397/02/20 21:04
  +1

  -1
اتفاقا من تعجب ميكنم كه شما چطور اينهمه حقايق و واقعبتها را وارونه ميبينيد و نظر ميدين؟؟؟؟ خيلي عجيبه!!
خروج ترامپ نشونه حقانيت برجام و تيم مذاكره كننده ماست 👌
راغ پور
|
Iran
|
1397/02/20 10:57
  +0

  -1
پاسخ
درود خدا برشماجناب جلالی زاده بزرگ وارزشی
الحق والانصاف حقایق را چه زیبا ودلنشین بیان فرمودید
مستدام باشید وبرقرار
منصور زمان
|
Iran
|
1397/02/20 11:21
  +0

  -2
پاسخ
درود برادر جلالی زاده عزیز
دروود بر تیم دیپلماسی که ایقد زیرکانه عمل کردند تا باعث فرار ترامپ و عهد شکنی شد تا به جهان ثابت شد عهدشکنی و دشمنی امریکا
زیباکلام
|
Iran
|
1397/02/20 12:44
  +0

  -2
پاسخ
درودبربرادرجلالی زاده عزیزاستادقلم واخلاق

درودبراین قلم وتفسیراحسنت مردشجاع
ظهرابی
|
Iran
|
1397/02/20 12:48
  +0

  -2
پاسخ
درود بر آقای جلالی زاده یادگار هشت سال دفاع مقدس درود بر این بصیرت
اسکندرجوانمرد
|
Germany
|
1397/02/20 13:23
  +0

  -2
پاسخ
درود براقای جلالی زاده یادگار ۸سال دفاع مقدس
گچ بلندی
|
Iran
|
1397/02/20 18:36
  +0

  -2
پاسخ
درود خدا بر آقای جلالی زاده رزمنده وجانباز هشت سال دفاع مقدس سالک واقعی وصدیق عظمای ولایت
علی
|
Iran
|
1397/02/20 20:24
  +0

  -2
پاسخ
سلام ودرود بر استاد جلالی زاده بزرگوار
خیلی خوب تفسیر کردن

زکی نژاد
|
United Arab Emirates
|
1397/02/20 21:05
  +1

  -0
پاسخ
جادارد در این برهه از زمان با یکدلی وصداقت همه پشت سر رهبری ورئیس جمهور باشیم تا آمریکای جنایت کار وبدقول ومتحدانش ریشه کن شوند به امید پیروزی نظام جمهوری اسلامی تقدیر وتشکر از جلالی زاده باسواد موفق باشی
احمدی
|
Iran
|
1397/02/20 21:09
  +0

  -1
پاسخ
مرحبا و احسنت بر استاد جلالی زاده.
فصاحت وبلاغت درگفتارشما هویداست.
متن خوب حضرتعالی ما را امیدوار دربرابر قدرتهای پوشالی استعمار نمود وبه ادامه راه پرافتخارمان ترغیب .
مرگ بر استعمارجهانی و زنده باد وطنم
زکی نژاد
|
United Kingdom
|
1397/02/20 22:06
  +1

  -0
پاسخ
ماباید متحد ویک صدا باشیم پشت سرنظاممون یعنی رهبری ورئیس جمهورمان محکم واستوار بایستیم۰ درودبر آقای جلالی زاده عزیز وپرتلاش
واقع بین مدافع نظر
|
Iran
|
1397/02/21 09:42
  +0

  -1
پاسخ
وجود برجام پیروزی بود؛ زیرا ما ایران هراسی را از صحنه حتی برای مدتی هم که شده برداشتیم ؛ همین ایجاد اعتماد موجب انعقاد قرار داد های متعدد اقتصادی با جهان منهای امریکا شده ؛ ضمن تاکید بر اینکه مگر ما قبل از برجام و ما قبل از موضوعات و مناقشات هسته ای با امریکا قراردادی داشتیم ؟ مگر ما در جنگ هشت ساله در خلیج فارس با امریکا نمی جنگیدیم ؛ ؟ وجود برجام پیروزی بود ؛ مگر فروش نفت ما قبل از برجام 600 هزار بشکه در روز نبود ؟ ان هم در قبال پول این 600 هزار بشکه اسباب بازی وارد میکردیم !!! یا کشوری چون هند پولش را هم به عنوان تحریم جهانی به ما پرداخت نمی کردند ؛ و بعد از برجام فروش نفت ما به 3800 هزار بشکه در روز نرسید ؟ اول پولش را می گیریم بعد نفت را میدهیم ؛ ایا این پیروزی بزرگ اقتصادی نیست ؟ ایا این به منزله رفع تحریم های بخش نفتی ایران نیست ؛ در بخش دارو ؛ قبل از امضاء برجام برای بیماران ما مشکل دارو و درمان داشتیم ؛ اما ایا الان مشکل دارو و درمان داریم؟ مگر همه ما شاهد نبودیم که رئیس سابق قوه قضاییه ما و رئیس فعلی شورای مصلحت نظام ما آیت الله هاشمی شاهرودی در کشور آلمان بستری و مداوا شدند؟ ایا این غیر از نتیجه برجام و حذف بخش عظیم و مهمی از تحریمات دارو و درمان هست ؟ الان کدام داروی کم یاب یا خارجی را در کشور نداریم ؟ آیا این پیروزی نیست ؟ ازادی بخشی از اموال و پول های بلوکه شده ایران حتی توسط خود امریکا حاصل برجام نبود و این پیروزی و دست اورد نبود ؛ ؟ آیا ازادی میلیارده ها تومان از اموال ایران و ایرانی بدون شلیک حتی یک ساچمه پیروزی نیست ؛!!! امریکا در برجام یک مزاحم بود و به نظر حقیر خروجش لازم بود ؛ چون در روند اجرای برجام کارشکنی میکرد ؛ لذا خروج او رفع مانع برای ایران محسوب میشود ؛ و این دست اورد مهمی هست ؛ باید به حال انهای گریست که کشور و سیاست های ان را با منافع و پست و مقام و موقعیت خود گره زده و فقط حفظ منافع خود را موفقیت کل ایران میدانند ؛ همه دنیا مخصوصا خود ملت امریکا اذهان دارند که ترامپ یک دیوانه احساسی است ؛ اما چرا ماها در ایران دست به بازی احساسی بزنیم و اقدامات و دست اوردههای نظام و مسئولین را زیر سئوال ببریم ؟؟؟ ایا برخی حرکت های افراطی با ترامپ تفاوتی دارد ؟ ما نباید کاری کنیم که ترامپ صدهها ترامپ در داخل و خارج خلق شوند ؛ بودن امریکا و ترامپ در برجام سودی نه برای خودش داشت نه برای ما ؛ اما عملکرد بعضی ها نشان داد و میدهد که ترامپ های خطرناکتری در داخل داریم که باید به ریش ترامپ امریکایی خندید اما به حال ترامپ های داخلی خون گریست ؛ ایا از سال 1392تا کنون در سازمان ملل یا شورای امنیت قعطنامه ای یا بقول دیگران کاغذپاره ای علیه ایران و ایرانی تا این لحظه صادر شد ؟ ایا خروج از منشور ملل یا همان بند 7 دست اورد کمی و پیروزی کوچکی هست ؟؟ ایا این نتیجه و دست اوردی بزرگ نیست ایا این نشانه پیروزی تیم قهرمان هسته ای ایران و دست اورد برجام نیست ؟ ایا این پیروزی نیست ؟ آیا اتحاد جهانی پشت سر ایران حذف ایران هراسی و تقویت و ترویج ایران دوستی و در مقابل انزوای جهانی برای امریکا و هم پیمانان کوردلش از جمله اسراِیل غاصب و کودک کش پیروزی نیست ؟ ایا اتحاد اعضای دائم سازمان ملل با ایران حتی وتوی قعطنامه ها سازمان ملل علیه هم پیمانان ایران از جمله سوریه دست اورد کمی هست ؟؟؟ و پیروزی نیست ؟ ایا یادمان رفته کشور همسایه ما ترکیه خطر بزرگ سیاسی اقتصادی و حتی نظامی برای ما محسوب میشد ؟؟؟ اما الان دوستی همه جانبه شد برای ما ؛ ایا جنگیدن روسیه و ترکیه و حمایت چین از ما در جبهه مقاومت کم دست اوردی هست ؟ ایا این اتحاد جهانی و منطقه ای و بین المللی را قبل از برجام داشتیم ؟ ایا این پیروزی نیست ؟ مگر ما قبل از برجام رابطه ای و داد ستدی با آمریکا داشتیم که بعد از برجام به هم خورده باشد؟ نکنه آیان داشتند ملت نمیداند ؟!!!؟ ایا نابودی و حذف داعش به کمک روسیه و ترکیه و حمایت چین و دیگر هم پیمانان جدیدمان زیر سایه حذف ایران هراسی و اسلام هراسی پیروزی کوچکی هست ؟؟؟ ایا دست اورد برجام نیست ؟ اگر نیست پس چی هست ؟ اگر نابودی داعش حاصل دیپلماسی با ظرافت قهرمان انقلابی یعنی اقای دکتر ظریف که دائم مورد حمایت رهبری بودند و هستند نیست ؟؟؟ پس چرا این اقدامات مشترک با همسایگان علیه داعش و داعش صفتان قبلا انجام نمیگرفت ؟ ایا بارها رهبری نفرمودند اگر ما در خارج از ایران با داعش نجنگیم باید در داخل ایران بجنگیم ؟ اتحاد و انعقاد پیمان مبارزه با داعش و داعشیون را کدام دولت و کدام وزیر امور خارجه انجام دادند ؟؟؟ و نتیجه کدام دیپلماسی بود ؟ ایا پیروزی عظیم تر از این ؟ به فرمایش اقا امام حسین ع اگر دین نداریم حداقل ازاده باشیم وجدان داشته باشیم ؛ قیامت داشته باشیم ؛

پاسخ ها
واقع بین خان سلام
|
Iran
|
1397/02/21 15:04
  +2

  -0
اسفالت جاده روستا های اسلام اباد و گچ بلند هم نتیجه برجام است فراموش کردید بنویسید و یا خجالت می کشید

واقع بین خان! قدرت ما در منطقه نتیجه توان دفاعی و موشکی ما است نه نتیجه برجام-اگر توان دفاعی و موشکی ما نبود تا الان بن سلمان مانند یمن به حمله می کرد.
همرزم
|
Iran
|
1397/02/21 12:12
  +0

  -1
پاسخ
درود بر برادر عزیزم جناب جلالی رزمنده که هنوز هم همان روحیه زمان جنگ را با خود دارد

هرچند یه جاهایی به متن ایشان نقد کوچکی داریم اما دوستان عزیز

همه میدونیم که برجام دستاوردهای مهم زیادی داشت فکر میکنم اگر اینجا هم دوباره برشماریم ارزشی نداشته باشد چون انهایی که نمیخواهند ببینند نخواهند دید

برجام یک دیپلماسی کاملا موفق و به نوعی برترین توافق پنجاه ساله اخیر بعد از دو جنگ جهانی بود اینجا فرصت نیست دلایل را برشماریم نیاز به مطالعه دارد که زحمتش با خود شماست و مجالش هم در این مقال نیست
اما این توافق قوی (وقتی داریم عرض میکنیم قوی یعنی برابر با اظهارات خود مقامات آمریکا مستکبر و از طرفی عصبانیت کشورهای متخاصم عرب و همچنین اسرائیل غاصب )با پشتوانه وحدت مردم و مسئولین و دست بالای اقتدار نظامی نیروهای مسلح حاصل شد شما اصلا کاری به این نداشته باشید که عده ای در داخل دنبال تضعیف این توافق بودند آنها مواضعشون مشخص و منافعشون در برجام نبود بله برجام علاوه بر گشایش های که داشت مزاحم رانت و منافع افراد زیادی هم میشد و آن تضعیف ها در این راستا بود
بعضی ها مصالح ملی برایشان اهمیت ندارد فقط به منافع جریان خودی می اندیشند اینها حسابشون جداست و تقریبا دیگه برای همه شناخته شدند وچندین بار هم تاحالا از مردم جواب گرفتند اما ازرو هم نرفتند و...
الان آمریکا از برجام خارج شد حقیر این ادعا را که گفته میشود آمریکا شیره برجام را مکید وتفاله اش را دور انداخت فبول ندارم اگر شماها بهره دندانگیری سراغ دارید که آنها از برجام برده باشند بفرمائید تا ما هم بدانیم
نخیر آمریکا از برجام خارج شد چون ترامپ صراحتا اعلام کرد که منافعمون در برجام نبود

اما رفتنش از برجام دهن کجی و توهین به بیشتر از یک دهه دیپلماسی و تلاش و وقت مصروف ما بود و بدتر اینکه خود اروپائیان الان خجالت میکشند که اعلام کنند آمریکا توافق و تلاششان را به هیچ نگرفت و قالشون گذاشت بخاطر همین هم دنبال این هستند که با حفظ برجام آبروی رفته خود را اعاده کنند هرچند که این را نیز عرض کنیم که با گذشت زمان ومنافع مشترک اروپائیان وامریکا امید چندانی به ادامه این توافق با آنها نیز نیست اما انچه اینجا میشود گفت اینکه ایران وایرانی همچنان پرچمش بالاست

در پایان عرض شود که الان وقت نیشتر و نیشخند زدن به همدیگر نیست موسم وحدت ویک صدایی و وفاق ملیست بسی گردنه های خطرناکتر از این را ما گذر کردیم این که سهل است و هنوز در خیلی از زمینه های ابتکار عمل دست ماست اگر از فرصتش به نحو مطلوب استفاده کنیم و در تقابلهای هیچ درونی جریانی سوخت نشود

اسلامی آبادی
|
Iran
|
1397/02/21 17:26
  +1

  -0
پاسخ
اره اگر برجام نبود چونکه ما زیر بند هفتم مشور سازمان ملل بودیم لاجرم جنگ میشد کشور درگیر جنگ میشد و در نهایت این دوجاه هم اسفالت نمیشدند در ضمن تفحص بفرمایید ببینید اعتبار مالی و هزینه همین دوتا جاده از کجا و چگونه تامین اعتبار شد😁😁😁
رسول جاویدیان
|
Iran
|
1397/02/21 18:54
  +1

  -0
پاسخ
سلام ودرود بردایی عزیز احسنت واقعا زیباقلم زدین اماکو گوش شنوا
علي ح
|
Iran
|
1397/02/21 21:08
  +0

  -0
پاسخ
دوستاني كه حرف از تضمين ميزنند ميشه روشنتر توضيح بدهند؟؟ يعني چك و سفته ازش بگرفتيم🤔😳 چهضمانتي بالاتر از تصويب آن در كنگره امريكا و مهمتر از ان در شوراي امنيت!
مگه ما چه ضمانتي داديم كه اونها ندادند!!!؟؟؟ ما هم ميتونستيم از ان خارج بشيم اما خارج نشدن ما بخاطر ضمانتهامون نبود بلكه بخاطر اولا فرهنگ و راه و روش ما بود دوما نگران عوارض و عواقب خروجمون بوديم چون توانمون در برابر جامعه جهاني در حد صفره
اينهمه به اين توان موشكي ننازيد همين توان را هم بيشترشو از همون جامعه جهاني وكشورهاي بيگانه گرفتيم
برادر اصلاح طلب چه شد؟
|
Iran
|
1397/02/22 14:01
  +0

  -0
پاسخ
⚫ چه شد برادران اصلاح طلب ؟
شما که می گفتید فقط ما بلدیم ؟؟

🖌 به قلم : محمد باقر زاهدی اصل

🔵 از زمان پذیرش پروتکل الحاقی ، در زمان خاتمی ومجلس ششم که درآن ایران پذیرفته بود تا کلیه تاسیسات هسته ایش مورد بازرسی سازمان بازرسی ان پی تی قرار بگیرد ، چندی نگذشته بود که مجددا جناب روحانی دبیر وقت شورای امنیت ملی در معاهده سعد آباد قبول نموده بود که ایران ، میزان غنی سازیش را در حد ۳/۵ درصد نگه بدارد ، وحتی ایران اینرا پذیرفت که به هیچ عنوان میزان سانتریفیوژهای خود را ارتقا ندهد وهمچنین غنی سازی ۲۰ درصد راهم انجام ندهد ؟
🔵 تا اینجای کار تمام معاهدات پذیرفته شده ، به دست وخواست اصلاح طلبان صورت پذیرفته بود ؟ وهیچ جناح دیگری در ان دخالت نداشت؟
اما با کمال تاسف پس از پذیرش معاهدات از سوی ایران ، غرب وامریکا شدت تحریمها را در خصوص ایران افزایش دادند ؟ وایران نیز هیچ تضمین محکمی از غرب در خصوص قراردادها نتوانسته بود اخذ نماید تا اینکه دولت احمدی نژاد بر سر کار امد واین وضعیت نابسامان را تعغیر داد

🔵 در این دوره با تلاش دانشمدان هسته ای ، ایران توانست به غنی سازی ۲۰ درصد دست یابد ، وهمچنین تعداد سانتریفیوژها را به شدت افزایش بدهد ، ودر پایان ۱۰ تن اورانیوم غنی شده را در انبارها ذخیره نماید ، واین توانست یک پشتوانه عظیم استراتژیک برای ایران بوجود اورد
🔵 مذاکرات فشرده وفراوانی در این زمان به سرپرستی دکتر جلیلی با ۵+۱ صورت پذیرفته بود ، اما به نتیجه ملموسی نرسید انهم به دلایلی که در پایین به آن اشاره خواهم نمود

🔵 دولت روحانی برسر کار آمد ، در این دولت ادعا شد که ما برای مذاکره به سراغ خود کدخدا می رویم وگفتند که بقیه کشورها هیچ کاره اند
🔵 تیم مذاکرات تعیین گردید ، به سرپرستی دکتر ظریف ، واین تیم وارد مذاکرات برجام گردید ، اما ایندفعه به سراغ خود کدخدا رفتند ؟
🔵 تیم رسانه ای اصلاح طلبان در ابتدا با ایجاد یک موج تبلیغاتی تنها طیف خود را لایق مذاکره کردن می دانست ؟ ومدعی بود که جریان آنها سواد این کار را دارد ؟ درس آنرا خوانده ؟ وانگلیسی بلد هست ؟☺ وچه وچه وچه ؟؟
واقعا جوری تبلیغات می نمودند که انگار تا کنون کسی در ایران نبوده که با طایفه اجنبی ها دیدار ومذاکره کرده باشد

خوب
❇ مذاکرات ظریف شروع شد ومجلس هم تمام قد به یاری ظریف آمد وسرانجام علیرغم بسیاری فرازو نشیب وهشدار جناح مخالف اصلاح طلبان برجام به امضا رسید وایران برجام را پذیرفت وامضا نمود .

خوب صبح امضای برجام

🌴 رسانه های اصلاح طلب ودولت اصلاح طلب روحانی گوش فلک را کر نمودند ؟ که اهای مردم بیایید وببینید که ما چکار کرده ایم ؟
واین ما بودیم که فتح الفتوح کردیم ؟
این ما بودیم که با دنیا صلح کردیم ؟
این ما بودیم که حالا دروازه رونق ورفاه را باز نمودیم ؟
اما
😟 اما گذر زمان ، نشان داد که تیم اصلاح طلبان ، چه چیزی را امضا نموده است ، ودر قبال امضاء خود وپذیرش تعهدات سنگین چه دستاوردی را داشته است ؟
❇ صنعت عظیم وفوق استراتژیک هسته ای را دادیم ،
ودر قبال ان ۲ عدد هواپیمای ایرباس گرفتیم ؟
آمریکا کم کم ماهیت وذات پلید همیشگی خود را نشان داد وشروع نمود به دبه کردن ؟
وان شد که دیدیم همگی ؟
وامروز اعلان می نماید تمامی تحریمهای قبلی را باز خواهد گرداند ؟؟
❇ اصلاح طلبان مدعی ؟؟
امروز دلار را شما به ۷۴۰۰ تومان رسانیده اید ؟و باید پاسخ بدهید که چراااا؟
❇ امروز شما باید پاسخ بدهید ؟ که چرا در برجام پذیرفته اید ؟ ریس جمهور آمریکا هر ۳ ماه یکبار اجازه دارد که برجام را تایید کند یا رد نماید ؟ ود ر صورت عدم تمدید از ابزار ماشه برگشت تحریمها استفاده نماید ؟
❇ شما که ادعای سواد کافی وبین المللی داشتید ؟ پس لطفا پاسخ بدهید که این چه نوع قرارداد بستن است ؟
آیا اگر یک فرد عادی می خواست قرار داد ببندد اینگونه قرار داد می بست ؟
❇ کارها وعملکرد شما اصلاح طلبان نشان داده ؟ که همیشه بر اساس لجاجت وغرور ، ضربات جبران ناپذیری به منافع ملی ، وامنیت ملی ایران وارد ساخته اید ؟
❇ حال پاسخ بدهید ؟ اورانیومها را دادید ورفت ؟ سانتریفیوژها را هم که جمع کردید ؟ در قلب نیروگاه اب سنگین اراک را هم بتن ریختید ؟
خوب می توانید بگویید چه دریافت نمودید ؟
وحال پاسخ ملت را چه می خواهید بدهید ؟
❇ براستی ؟ وضعیتی را که ساخته اید چگونه می خواهید جمع کنید ؟؟؟؟؟؟
والسلام
تفکر و تعقل
|
Iran
|
1397/02/22 15:38
  +0

  -0
پاسخ
اقای زاهدی
اگر مساعل سیاسی امنیت نبود با مشخصات کامل میگفتم که چه کسانی میخواستند کشور را دو دستی تقدیم اجانب کنند تا پایدار باشند
میگفتم چه کسانی موجب کارشکنی در برجام و موجبات عدم موفقیت ان را فراهم کردند
میگفتم که چه کسانی با نیک براون چه نشستی داشتند و چه گفتند و چه تصمیماتی گرفتند
میگفتم که چه کسانی موجب خروج ترامپ شدند گر چه مردم ایران خود به نیکی میدانند
اینجا فضایی مجازی هست و به صلاح کشور و امنیت ملی نیست که هر چیزی را بگوئیم اما بدانید که مردم ایران خود پشت تمام پردهها را میدانند
اتفاقا اصلاح طلبان در این مساعل و مشکلات کمترین تقصیر را دارند فقط یک جمله از میلیونها جمله میگویم که ترامپ و نه آمریکا خارج شدند تا احمدی نژاد و امثال او محاکمه نشوند که پرده ای کنار رود اما غافل از اینکه مردم همه رنگ پردهها را می بینند هم پشت پردهها را !!!!!!!!!! دوران عوام فریبا به پایان رسید
سیاوش جهانیان
|
Iran
|
1397/02/23 14:31
  +0

  -0
پاسخ
با سلام. در خور توجه و اینکه نقبی نقادانه بود .و بر منطق سوار است نوشته ..هر چند که بعد ایدولوزیک و جهان تشیعی برای جمهوری اسلامی غالب تر است تا جهان وطنی و منافع ملی ...نقطه اختلافات همین جاست .که مشی حسینی و ایدولوزی و شیعی مشرب سیاستهای نظام است ..و عده ای نادانسته از مشی شیعی میخاهند منفعت ملی بدوشند ...هر چند رهبر با دقت و اصرار بر سیاست شیعه مسلکانه در بطن خود منافع ملی را در بر دارد .و این بصیرت میخاهد ..و....
سیاوش جهانیان
|
Iran
|
1397/02/23 14:31
  +0

  -0
پاسخ
با سلام. در خور توجه و اینکه نقبی نقادانه بود .و بر منطق سوار است نوشته ..هر چند که بعد ایدولوزیک و جهان تشیعی برای جمهوری اسلامی غالب تر است تا جهان وطنی و منافع ملی ...نقطه اختلافات همین جاست .که مشی حسینی و ایدولوزی و شیعی مشرب سیاستهای نظام است ..و عده ای نادانسته از مشی شیعی میخاهند منفعت ملی بدوشند ...هر چند رهبر با دقت و اصرار بر سیاست شیعه مسلکانه در بطن خود منافع ملی را در بر دارد .و این بصیرت میخاهد ..و....
اصلاح طلب متفکر
|
Iran
|
1398/05/08 11:48
  +0

  -0
پاسخ
امریکا از برجام رفت چون دولت اصلاح طلبها را آدم حساب نکرد اما برجام نتیجه اش چ شد فقر، نداری سیمان کردن هسته ای ک شهید احمدی مقدم چقدر زحمت کشید دولت ترسو این اجازه داد ک بیان راکتور هسته ای بازدید کنن و نگاه شما این بود نیاز ب نظام نسیت چی شد تا به مجلس حمله کردن نظر روحانی عوض شد در واقع ملت داره چوب نفهیمی و ببسوادی شما می خورد اصلاح طلبهای ترسو تر از ترامپ ننگ بر شماباد ،دروغگوترین و ترسوترین دولت در طول تاریخ ایران

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*