اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202710
تاریخ انتشار: 1397/02/20 00:55
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح دوفوریتی الزام دولت برای اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه با اقدامات اخیر ترامپ مشخص بود که آمریکا از برجام خارج می‌شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با این کار خوی استکباری خود و عدم پایبندی به تعهداتشان را نشان دادند.

وی بیان کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد ایران اهل منطق و گفت‌وگو بوده و به عهد و پیمانش پایبند است اما آمریکایی‌‌ها ارزشی برای معاهدات بین‌المللی قائل نبوده و همیشه عهدشکنی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه واکنش ایران به خروج برجام با انسجام و اتحاد بین مردم و مسوولان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: مجلس در این راستا طرح دوفوریتی الزام دولت برای اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را در دستور کار قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اگر در چند هفته آینده اروپایی‌ها تضمین‌های لازم برای حفظ منافع ملت ایران را ارائه ندهند دولت ملزم به اجرای این قانون خواهد بود، رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مامریت داد که اقدامات دولت در گفت‌وگو‌های آتی با اروپایی‌ها را رصد کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

نقوی‌حسینی در پایان متذکر شد: یکشنبه هفته آینده نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای را با حضور ظریف و همکارانش برگزار خواهد کرد تا موضوع آینده برجام مورد ارزیابی قرار گیرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*