اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212730
تاریخ انتشار: 1397/02/22 21:14
تاجگردون در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات:
تاجگردون در ادامه همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات با بیان اینکه دیوان محاسبات چشم مجلس است، گفت: این چشم باید روز به روز بیناتر شود و اطلاعات را به درستی به مغز منتقل کند تا مغز بتواند نسبت به اطلاعات تصمیم گیری کند، البته چشم نباید خطا کند و نسبت به تخلفات چشم پوشی داشته باشد.

عصرجهان-غلامرضا تاجگردون در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور، آمادگی لازم برای مدیریت قوی تر    در اقصی نقاط کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم اظهار داشت: زمانی که موضوع بررسی برجام در دستور کار مجلس بود، تلاش شد تا اتفاق نظر در نظام در مقابل دنیا صورت گیرد و تصمیم سختی بود، چرا که دو رویکرد اصلی بر پذیرش این مذاکرات حاکم بود. رویکردی که تاکید داشت وارد مذاکرات نشویم تا سند را قبول نکنیم، اما در نهایت با اجماع مسئولان نظام مذاکره ادامه پیدا کرد و سند برجام شکل گرفت.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک نگاه ظالمانه به برجام این بود که این سند تمام منافع آمریکا را تامین می کند، نگاه دیگر بیانگر آن بود که منافع کشورها 50 -50 تامین شد و ما در زمینه سلاح موشکی کوتاه نیامده ایم چرا که تاکید داشتیم استفاده از سلاح موشکی که کلاهک هسته ای حمل می کند را نمی پذیریم.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به برخی نظرات ظالمانه درخصوص پذیرش 20 دقیقه ای برجام در صحن مجلس اظهار داشت: برجام 20 دقیقه ای پذیرفته نشد بلکه فرآیند تصویب آن چنین بازه زمانی را به خود اختصاص داد و اگر آن زمان چنین حرکتی نمی کردیم، در واقع در زمین آمریکا بازی می کردیم.

تاجگردون با تاکید بر اینکه  باید این  مسیر را طی می کردیم، گفت: از مشکلات پیش روی خروج آمریکا از برجام عبور می کنیم، شرایط سخت تر از گذشته نیست، در واقع این شرایط اعتلای انقلاب است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دشمن تراشی نکنیم، گفت: موضع گیری اخیر مقام معظم رهبری و سران قوا بیانگر حُسن تدبیری است تا ما دشمن تراشی نکنیم.

تاجگردون در ادامه همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات با بیان اینکه دیوان محاسبات چشم مجلس است، گفت: این چشم باید روز به روز بیناتر شود و اطلاعات را به درستی به مغز منتقل کند تا مغز بتواند نسبت به اطلاعات تصمیم گیری کند، البته چشم نباید خطا کند و نسبت به تخلفات چشم پوشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه گزارش هاباید شفاف باشد، بیان کرد: نظارت باید براساس مرّ قانون باشد، تفسیر قانون برعهده جمع دیگری است و اگر قانون خطا دارد باید اصلاح کنیم، اما دولت های ما در برخورد با قانون نگاه تفسیر به رأی دارند. به طور مثال در دوره دولت احمدی نژاد عنوان می شد احساس می کنیم قانون اشکال دارد و اجرای آن را به نحو دیگری انجام می دادند و در نهایت در گزارش های  دیوان محاسبات از تخلف دولت سخن می شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تشکر از ارائه گزارش ها در حین اجرای بودجه، اظهار داشت: دیوان باید گزارشات خود از تخلفات را ارائه کند و اگر نیاز به اصلاح قانون است آن را عنوان کند، اما اگر قانونگذار به اصلاح قانون رأی نداد، انتظار می رود که دیوان کار نظارتی خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به درخواست دولت برای مناظره با دیوان محاسبات گفت: مناظره با دیوان محاسبات را نمی پذیریم، گزارش نظارتی باید در نهاد قانونگذار بررسی شود، بنابراین همه ما باید مراقبت کنیم تا دیوان آسیب نبیند، و این موضوع شروطی دارد از جمله اینکه باید تخصصی رفتار شود، در غیر این صورت گزارش های  دیوان را سفارشی تصور خواهیم کرد.

تاجگردون با اشاره به تلاش دیوان برای چابکی تصریح کرد: اینکه بعد از اتمام موضوعی گزارش های نظارتی ارائه می شد، قابلیت پیگیری نداشت و هیچ نهادی زیر بار آن تخلف نمی رفت، بنابراین انتظار می رود دیوان چابکی مدنظر خود را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی دیوان محاسبات نباید آلودگی و غیرپاکی داشته باشد، ذره ای آلودگی در دیوان، کل دیوان را زیر سوال می برد.

وی ادامه داد: اگر هدف اجرای قانون باشد، دیگر هیچ استانداری طلب مافوق قانون نمی کند. در ضمن باید احترام استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در نظر گرفته شود، اما نظارت نباید زیر سوال برود.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه روسای سه قوه بیان داشت: تشخیص سران قوا همراهی کردن بود، اما این همراهی کردن نیز شرایط دارد. همراهی دیوان محاسبات با دولت به این معنی نیست که از قانون عدول شود، دیوان تحت هیچ شرایطی نباید زیر بار تخلف برود.

تاجگردون با بیان اینکه چابک سازی دیوان محاسبات از بروز برخی تخلفات جلوگیری می کند، گفت: دولت باید به اجرای قانون تمکین کند و در صورت تذکر از سوی دیوان محاسبات به آن عمل نماید. موردی وجود داشت  که طرح خاصی 5 میلیارد دلار تخلف جدی را ایجاد می کرد که با ورود به موقع دادستان از این تخلف جلوگیری شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مدیران کل استان ها می توانند بهترین مشاوران نمایندگان باشند، گفت: اگر نمایندگان به سراغ شما نیامدند شما به سمت آنها بروید و به آنها اطلاعات بدهید، چرا که هر چه دانش نمایندگان بالا باشد، بهتر می توانیم تصمیم گیری کنیم./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*