اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212755
تاریخ انتشار: 1397/02/23 20:49
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا می‌تواند شرکتهایی که با ایران تجارت می‌کنند را تحت تحریم قرار دهد.

به گزارش فارس، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز»، گفت که نتیجه خروج آمریکا از برجام بازگشت همه تحریمهایی است که تا قبل از توافق هسته ای ایران و 1+5 پابرجا بود.

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی اخیر خود افزود: برجام نمیتوانست ایران را از دستیابی از به بمب اتمی بازدارد و برعکس یک پوشش برای ایران به وجود آورده بود تا ایران به فعالیتهایش ادامه دهد.

بولتون در واکنش به مواضع کشورهای اروپایی در زمینه حمایت از شرکتهای خود در ارتباط با ایران تاکید کرد که این ممکن است که واشنگتن شرکتهایی که با ایران تجارت می‌کنند را تحت تحریم قرار دهد.

علیرغم اظهارات برخی جمهوریخواهان از جمله رودی جولیانی که گفته بودند دونالد ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران است جان بولتون در همین مصاحبه تاکید کرد که سیاست دولت فعلی آمریکا تغیر حکومت در ایران نیست.

مشاور امنیت ملی ترامپ همچنین اضافه کرد که واشنگتن با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ترزا می نخست وزیر انگلیس در مسائلی فراتر از توافق فعلی همکاری خواهد کرد.

بولتون از زمانی که وارد کاخ سفید شده است روند سیاستهای ضدایرانی دولت آمریکا را پیش میبرد. تحولات روزهای اخیر نشان می‌دهد بر خلاف ماه‌های گذشته اکنون کاخ سفید از سیاست‌هایی پیروی می‌کند که سال‌هاست به دنبال پیشبرد آن‌ها بوده است.

سه‌شنبه هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بالاخره رسما به حضور این کشور در برجام پایان داد و گفت واشنگتن نه تنها تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام را بازمی‌گرداند، بلکه قصد دارد شدیدترین تحریم‌هایی را هم که تاکنون علیه یک کشور وضع شده، علیه ایران اعمال کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*