اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212788
تاریخ انتشار: 1397/02/25 02:50
نماینده مردم شهرستان های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم استقرار برخی ادارات در هندیجان سال ها پس از شهرستان شدن آن، نشان از بی‌مسئولیتی و بی تعهدی مدیران کل مربوطه در استان خوزستان است. ادارات ثبت‌ اسناد، محیط‌ زیست، تعزیرات حکومتی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در هندیجان مستقر شوند.

عصرجهان-علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: من به‌صورت کلی یک مطلب را عرض کنم، تاکنون دو سال کاری خود را در مجلس دهم شورای اسلامی سپری کرده‌ایم؛ یعنی در خرداد ماه سال 1397 ما دو سال را به‌طوری رسمی در مجلس گذرانده‌ایم. در این دو سال گذشته پیگیری‌ها نسبتاً خوبی در حوزه‌ های مختلف صورت داده‌ و به‌خوبی توانسته‌ایم نقاط ضعف و قوت حوزه انتخابیه را شناسایی کنیم. سال 1397 را در واقع یک دوره طلایی برای خدمت به مردم محسوب می‌کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در سال جاری محکوم‌ به انجام اقدامات عملی و انقلابی هستیم، یعنی به‌دور از ملاحظه‌ کاری و مماشات با ادارات، سازمان‌ها، مسئولان گوناگون شهرستانی، استانی و کشوری آنچه حق‌وحقوق حوزه انتخابیه هست را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ما در مراتب و جایگاه‌ های مختلف تا سطح ریاست جمهوری با جدیت تمام موضوعات و مشکلات منطقه را پیگیری خواهیم کرد. یکی از این موضوعات مهم استقرار ادارات در شهرستان محروم هندیجان است.

گلمرادی عنوان کرد: ما دنبال موضوعاتی هستیم که وظیفه ذاتی دولت است که باید برای رفاه حال مردم انجام دهد، بحث استقرار، راه‌اندازی و فعال کردن ادارات در هندیجان بر اساس تقسیمات کشوری از تکالیف دولت است.

به‌دور از ملاحظه‌ کاری و مماشات با ادارات، حقوق مردم را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار نیست در سطح شهرستان هندیجان ما شاهد نبود ادارات باشیم، بالاخره شهرستانی تأسیس‌ شده و باید همه امکانات مصرحِ در قانون اساسی در آن قرار داده شود. بر اساس قوانین و ضوابط اداری باید همه ادارات در آن مستقر باشند.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص هندیجان که بسیار محروم و مظلوم است باید به این شهر بیشتر از همه شهرها رسیدگی شود. صلاح نیست هندیجان عقب‌افتاده و امور اداری و سیاسی آن مختل باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید مشکلات یک شهرستان در شهر های هم‌جوار انجام شود، ما و مسئولین شهرستان کمک می‌کنیم و ادارات کل استان خوزستان نیز باید همکاری کنند تا اداراتی همچون ثبت‌اسناد، محیط‌زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و اوقاف و امور خیریه در هندیجان مستقر شوند.

گلمرادی توضیح داد: یکی از موضوعات جدی ما در سال 97 استقرار ادارات در سطح شهرستان هندیجان است، ما با جدیدت تمام پیگیر هستیم و امیدواریم همه مدیران کل مربوطه با شهرستان محروم هندیجان همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: قرار نیست بعد از 15 سال از شهرستان شدن هندیجان ما هنوز شاهد نمایندگی ادارات باشیم، بالاخره شهرستانی با صلاح‌دید وزارت کشور تأسیس‌ شده بنابراین همه دستگاه‌ های دولتی باید در آن مستقر یا ارتقا داده شوند. این حق مردم است. استقرار ادارات در هندیجان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه بیان کرد: استقرار نیافتن ادارات در هندیجان ضعف جدی ادارات کل و مدیران آن در استان خوزستان است، اگر مدیران کل متعهد، دلسوز و مسئولیت‌پذیر بودند ادارات شهرستان هندیجان را بعد از این همه‌ سال که از شهرستان شدن آن می‌گذرد مستقر می‌کردند.

گلمرادی عنوان کرد: بهانه‌ های واهی برای مستقر نکردن ادارات در هندیجان قابل‌ قبول نیست و بیان‌گر بی تعهدی و بی‌مسئولیتی ادارات کل خوزستان است، من توصیه می‌کنم در سال 97 تلاش کنند این مشکل مردم هندیجان را رفع کنند؛ و هرجایی که در سطح کشور برای آن‌ها مشکلی رخ دهد بنده کمک می‌کنم.

وی ادامه داد: از خبرنگاران که در همه ی صحنه ها حاضر بوده و معضلات و مشکلات مردم را مطرح می کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*