اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212799
تاریخ انتشار: 1397/02/26 00:58
ماجرای عدم پخش تصاویر بازی تیم فوتسال زنان ایران در تلویزیون به صحن علنی مجلس هم کشیده شد. یک عضو فراکسیون زنان مجلس خواستار تجدیدنظر رسانه ملی در سیاست‌های یک بام و دو هوای خود در قبال ورزش زنان شد.

 

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور خانم‌های خارجی به نمایش در می‌آید اما صحنه‌های غرورآفرین زنان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی که مایه دلگرمی زنان ایرانی است، پخش نمی‌شود.

 

به گزارش ایسنا، ‌طیبه سیاوشی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز ضمن تشکر از بانوان غرورآفرین که برای بار دوم به سکوی دوم فوتبال آسیا دست یافتند، بیان کرد: بایستی موضع رسانه ملی در رابطه با پخش مسابقات ورزشی به ویژه فوتسال مشخص گردد. چرا فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور خانم‌های خارجی به نمایش در می‌آید ولی صحنه‌های غرورآفرین زنان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی که برای زنان ایرانی بسیار دلگرم کننده است به نمایش در نمی‌آید؟

 

وی در ادامه گفت: به دلیل نداشتن اسپانسر، ورزش زنان محروم از پخش است. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که رسانه ملی در سیاست‌های یک بام و دو هوای خود در قبال ورزش زنان تجدیدنظر کند.

 

سیاوشی در تذکری به فعالان حوزه قضاییه در رابطه با کودک‌آزاری، بیان کرد: باید با احتیاط بیشتری در این زمینه صحبت کرد. نباید از جامعه‌ای که هر بار در رابطه با کودک‌آزاری و یا قتل آنها متاثر می‌شود فاصله گرفته نشود. علیرغم قوانین پیشرفته نتوانستیم به یک زبان واحد دست یابیم. مقایسه میان ایران و کشورهای غربی در این زمینه قیاس مع‌الفارق است.

 

وی افزود: امروزه شیوه‌های کودک‌آزاری و قتل آنها پیچیده‌تر و شدیدتر شده است. نهادهای مدنی و اخیرا رسانه ملی اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌اند اما این اقدامات باید از وزارت آموزش و پرورش شروع شود.

 

وی در پایان گفت: خواست مردم و نهادهای مدنی،‌ تصویب سریعتر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در صحن علنی مجلس است تا خلاءها و کاستی‌ها جبران شود.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*