اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212838
تاریخ انتشار: 1397/02/29 01:24
رئیس شرکت توتال فرانسه بر این باور است که حذف احتمالی یک میلیون بشکه نفت خام ایران از بازار جهانی و ادامه روند نزولی تولید ونزوئلا، قیمت نفت را تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتز، پاتریک پویانه رئیس شرکت توتال فرانسه روز پنجشنبه در سخنانی گفت: کاهش احتمالی یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران و ادامه افول بخش نفت ونزوئلا می تواند قیمت هر بشکه نفت را به بیش از 100 دلار افزایش دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: من تعجب نخواهم کرد اگر قیمت نفت طی ماه های آینده به بیش از 100 دلار برسد.
این اظهارات در شرایطی است که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز پنجشنبه به بیش از 80.18 دلار رسیده است. این برای نخستین بار از نوامبر 2014 میلادی است که قیمت نفت برنت به بیش از 80 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت از سپتامبر 2014 نیز به بیش از 100 دلار نرسیده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز در تازه ترین گزارش چشم انداز انرژی خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت نفت برنت دریای شمال امسال به 70.68 دلار خواهد رسید و این رقم سال آینده به 65.98 دلار می رسد.
رئیس شرکت توتال فرانسه در ادامه اظهار داشت: مسائل ژئوپلیتیک به خصوص تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران و کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا، مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت نفت بوده است.
وی افزود: من بر این باور نیستم که بازار نزدیک به حالت تعادل قرار دارد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: تولید نفت ونزوئلا در ماه آوریل به کمتر از 1.42 میلیون بشکه در روز رسیده است که نسبت به مارس 50 هزار بشکه کاهش نشان می دهد. این رقم نسبت به سال قبل نیز بیش از 560 هزار بشکه کاهش داشته است.
شرکت توتال بر این باور است که اعمال مجدد تحریم های آمریکا موجب کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران خواهد شد.
این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت معاف نشدن از تحریم های آمریکا، پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی را متوقف خواهد کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*