اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212840
تاریخ انتشار: 1397/02/29 01:25
در جهت بهبود فشار آب شرب بیش از 12 هزار روستایی
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری از لایروبی و تخلیه رسوبات رودخانه تأمین کننده آب شرب 18 روستای این شهرستان خبر داد.


مجید گیاهی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری عصر امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر منجر به کاهش ذخیره آب سد مارون و به تبع آن کم آب شدن رودخانه مارون شده است.

وی افزود: با ورود به فصل گرما و طی هفته‌های گذشته رودخانه مارون با افت شدید و کاهش سطح آب مواجه شده است که امکان برداشت آب از محل اسکله آبگیر« چم نظامی» میسر نبود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری گفت: کاهش سطح آب  رودخانه مارون، این رود را دچار گل آلودی و افزایش رسوبات کرد که منجر به افت شدید فشار آب در روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی 18 روستا شده بود.

گیاهی بیان کرد: در راستای رفع این مشکل و با حمایت فرمانداری و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری عملیات لایروبی مسیر رودخانه به‌طول 500 متر و تخلیه رسوبات به حجم 4 هزار متر مکعب از محل اسکله آبگیر توسط اکیپ تعمیرات و نگهداری این امور انجام شد.

وی از عدم توقف آبرسانی به اهالی  18 روستا در حین عملیات 48 ساعته لایروبی و تخلیه رسوبات نیز خبر داد و عنوان کرد: با انجام این عملیات آب شرب اهالی شریف 18 روستای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی به‌لحاظ کمی و کیفی بهبود یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی 2 هزار و 500 خانوار با جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 534 نفر را تحت پوشش خود دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*