اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212881
تاریخ انتشار: 1397/03/01 01:55
مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات
معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات بابیان اینکه بعضی از استانداران اقتدار لازم را ندارند، اظهار کرد: مدیران سیاسی بیشتر بر اساس نزدیکی با وزیر و مسئولان مربوطه و برخی سوابق که تناسب لازم را هم با این مدیریت ندارند، منصوب می‌شوند.

عصرجهان-مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات درباره الگوی انتصاب استانداران اظهار کرد: در بحث استانداران و مدیریت سیاسی منطقه‌ای مهم کارآمدی، توانمندی و تجارب فرد است. ولی این کارآمدی و توانمندی برای استانداری کارآمدی ویژه‌ای است.
این فعال سیاسی ادامه داد: مدیریت سیاسی تفاوت زیادی با سایر مدیریت‌ها دارد. مدیریت سیاسی، مدیریت کلان است و مانند مدیریت‌های بخشی نیست و با بدنه اجتماعی ارتباط گسترده‌ای دارد. مدیریت سیاسی مانند استانداری ترکیبی از مسائل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و ابعاد پیچیده‌ای دارد.

مبلغ تأکید کرد: بنابراین افرادی که به مدیریت سیاسی منصوب می‌شوند باید از مقداری تجربه ویژه برخوردار و آموزش خاصی دیده باشند. یک استاندار باید بتواند تعامل خوبی با بدنه اجتماعی داشته باشد و ازنظر هماهنگی بین بخش‌های مختلف کارآیی لازم و تجارب ضروری را داشته باشد. این نکته بسیار مهم است و متأسفانه در انتصاب مدیران سیاسی کمتر لحاظ می‌شود.

مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تأکید کرد: مدیران سیاسی بیشتر بر اساس نزدیکی با وزیر و مسئولان مربوطه و برخی سوابق که تناسب لازم را هم با این مدیریت ندارند، منصوب می‌شوند. متأسفانه مدیران سیاسی استان‌ها باید وزنی در حد وزیر داشته باشند ولی برعکس گاهی آن‌قدر دست پایین گرفته‌شده‌اند که یک مدیر عادی در مناطق را به این سمت‌ها منصوب می‌کنند. این مهم‌ترین مشکلی است که بر مدیریت سیاسی عارض شده است.

او اضافه کرد: مدیران سیاسی باید از اقتدار لازم برخوردار باشند. یک استاندار در یک استان به‌مثابه رئیس‌جمهوری در آن استان تلقی می‌شود و همه دستگاه‌ها اعم از نظامی، انتظامی و دولتی که در آن استان کار می‌کنند همه به نحوی باید زیر نظر ایشان و با هماهنگی ایشان عمل کنند اما متأسفانه این‌گونه نیست. به دلیل شرایط کشور و کارهای موازی که اتفاق می‌افتد و هم به دلیل جریان حاکمیت، استانداران بعضاً اقتدار لازم را برای اشراف بر همه امور ندارند. این مشکل اساسی مدیریت سیاسی است.

مبلغ تصریح کرد: اگر یک‌ روند سازنده و سامانمند بر انتصاب استانداران حاکم باشد، طبیعی است که به‌تدریج نیروهای جدید آموزش می‌بینند و در رده‌های مختلف مدیریت سیاسی حضور می‌یابند. این روند باعث می‌شود در عین اینکه از استانداران مجرب استفاده می‌شود، افراد جدید هم به این جرگه می‌پیوندند و جوان‌گرایی هم ایجاد می‌شود. البته اگر اسامی استانداران را مرور کنید می‌بینید که هر دوره افراد جدیدی به این عرصه آمده‌اند ولی ضوابط لازم برای انتصاب این‌ها چندان رعایت نشده است.

منبع/اعتمادآنلاین|



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*