اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212915
تاریخ انتشار: 1397/03/02 19:49
توسعه نیرو انسانی شهرستان که قرار بود میدانی برای بروز قابلیت های جوانان تحصیل کرده ی شهرستان باز کند تبدیل به آیینه ی دِق شده است.

عصرجهان؛ عقيل باستان
بسمه تعالی
ای که با نامت جهان آغاز شد-دفتر ما هم ب نامت باز شد
ما جمعی از جوانان سر در گریبان کهگیلویه بزرگ فارغ از هر انگیزه ی سیاسی و قومی صرفا در جهت یادآوری وعده های سردار هاشمی این چند خط نوشته را به جامعه تقدیم می کنیم، تا این موضوع توسط وجدان عمومی مورد قضاوت قرار گیرد.
این مقاله در بحبوهه ی هیچ انتخاباتی منتشر نشده تا شائبه ی تخریب سردار و یا تبلیغ برای کاندید دیگری پیش نیاید،اکنون که بیشتر از دو سال مانده به انتخابات فقط جویای حقمان شده ایم ،امیدواریم که مورد بی مهری و برچسب های سیاسی قرار نگیریم.
سردار که به واسطه ی حضور در پروژه های متفاوت به طور کامل درد دل جوانان تحصیل کرده را می دانست و از سوء مدیریت ها و خاص خواری های ژن های خوب با خبر بود همین را دستمایه ی تبلیغات خود قرار داد و توانست نسل جوان ' تحصیل کرده و سرخورده را با خود همراه سازد .
تکیه کلام جوانان سر درگریبان که این روزها به جوک تبدیل شده و ورد زبان سردار بود، از همه چیز می گفت از درد ها و کاستی ها از تصمیمات بزرگ که برای آینده دارد.
توسعه ی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های جوانان حوضه در مدیریت استان،از توسعه ی بخش کشاورزی با گرفتن حق آبه از سدهای کوثر و مارون، از  بازگشایی محور های مواصلاتی شهرستان و خروج از بن بست ، از آماده باش به طرح های بزرگ و اَبر سازه ها تا معادن فراموش شده، از ازدواج و آسان شدنش پس از پیروزی سردار ، دشت های خشک که قرار بود گلستان شوند، و مهم ترین بیشترین تکرارشون بر اشتغال زایی بود و از جوانان سردرگریبان که گناه نماینده های قبل از شما بود که وقت و فرصت را از دست داده بودند بر اثر ناکارامدیشان.
گر به مجلس راه یابد پای من                هرچه ویرانیست عمران می کنم
یاد دارم که سردار در سخنرانی هایش می فرمود؛ کشور ایران کشور فقیری نیست نیاز به کار، تلاش و رایزنی داریم.
نماینده ای که کار بلد باشد در زمان کمی عقب ماندگی ها را جبران خواهد کرد .
آنچنان مسلط و با اعتماد به نفس می گفت که به شخصه از همه ی نمایندگان قبلی و قصوری که تازه به آن پی برده بودم متنفر شدم.
روزی که از نطق انتخاباتی سردار در شهر سوق برمی گشتیم یکی از دوستان فرمود که سخنان سردار بیشتر مثل فیلم های هالیوودی است باور کنید این همه کارخانه و کاری که سردار می گوید به آسانی میسر نمی شود و من که آینده را در سخنان سردار هاشمی روشن میدیدم ناراحت از دوستم که سردار کار بلد است و می تواند.
آن وقت ها شوری به پا شده بود و موجی برخواسته بود و سردار سوار بر موج به زمین و زمان آماده باش می داد که من آمده ام.
آن روز ها يكصدا فرياد زديم حاج عدل مردعمل و اين شد كه انتخابات با پیروزی سردار پایان یافت و آسمان دهدشت پس از این پیروزی سیبل رگبار بی امان مسلسل شد و صدای تفنگ گوش آسمان را کَر کرده بود، همه جا جشن و پایکوبی بر پا بود و هر کسی در این پیروزی کامیابی و پایان محرومیت کهگیلویه را می دید،!!!!!!!!!!!!
اما دو سال از آن روزهای شاد گذشت و جز خاطره ای از آن همه شور و نشاط باقی نماند.
جوانان سر در گریبان دو سال پیرتر و افسرده تر شده اند.دشت های سوق و چرام و کلاچو و لنده هنوز تشنه اند.
کارخانه ی سیمان و پتروشیمی متروک و فراموش شده آماده باش منتظر مانده اند و حتی اجازه عکس و فیلم برداری به کسی نمی دهند مگر با اجازه ی کتبی.
معدن فسفات که موفق به عکس برداری از آن شده ایم دارای دو فاز است که فاز اولش حیاطی خالی از همه چیز محصور در دیوار های از پیش آماده و نگهبانی ساکن در چادر که نمی داند چه می خواهد و فاز دوم که فقط شامل تابلوست و هیچ چیز دیگری را شامل نمی شود.
توسعه نیرو انسانی شهرستان که قرار بود میدانی برای بروز قابلیت های جوانان تحصیل کرده ی شهرستان باز کند تبدیل به آیینه ی دِق شده است.
سهم چهار شهرستان از پست های مدیریتی استان آماری نزدیک به صفر است.
استاندار بدون مشورت با نماینده ی کهگیلویه ی بزرگ عوض شد و استاندار جدید نه تنها هیچ معاونی را از کهگیلویه انتخاب نکرد بلکه نماینده ی محترم شهرستان را نیز به جلسات برنامه ریزی دعوت نمی کند و متاُسفانه نماينده ما وزن و روش لازم را جهت رایزنی و لابی گری و بر هم زدن این موازنه منفی را ندارد و خبر ها حاکی از شکست تلاش های کدخدا منشی برای حل مشکل استاندار و سردار هاشمی است، که البته سخنان تند و بکار بردن الفاظ ناشایست توسط سردار باعث این اختلاف و ایجاد این وضعیت شد.
بودجه ی شهرستان های کهگیلویه ی بزرگ در قیاس با سایر نقاط استان به شوخی تلخی شباهت دارد نه واقعیت.
دوستی در مطلبش نوشته بود بودجه ی توسعه ی فضاهای ورزشی شهر باشت از مجموع چهار شهرستان کهگیلویه که فقط نام بزرگ را یدک می کشد هشتاد میلیون تومان بیشتر است.
و امروز همان کسی که فریاد میزد ایران فقیر نیست پشت تریبون می فرماید دولت توان حل مشکلات ما را ندارد و باید دست به دامان خَیر ها بشویم
ایران کشور فقیری نیست اما مردمی دارد که همه را مانند خودشان راستگو و صادق می بینند، تا این خَیر ها برای مخارج اندک چه اَجر دنیویی طلب کنند خدا می داند.
دو سال گذشت بیکاری مزمن تر شد ، دشت ها تشنه لب تر، توسعه ی انسانی فدای سر سردار، جلسات برنامه ریزی در غیاب سردار برگزار می شوند و آماده باش ها همه لغو شدند.
آنچه بیش از همه مرا می آزارد پایمال شدن کرامت انسانی مردم عشایری است که سر فدای آبرو می کنند.
آقای نماینده، مردمی که در حوضه تحت وکالت جنابعالی زندگی می کنند به فقر و فساد و اعتیاد دچارند فقری که قرار بود با راه کارهای جدید شما که دیگر نمایندگان ما قبل شما عاجز از رفع آن بودند رفع گردد.
کجا رفت شغل هایی که به جوانانی که روز به روز به میان سالی و نا امیدی از یافت شغل مناسب نزدیک تر می شوند قول داده بودید؟
جوانانی که در زمینه های مختلف در صورت محیا بودن بستر مناسب قادر به رقابت کشوری و جهانی هستند و شما بزرگ مرد نبرد هشت سال دفاع مقدس سردار عدل هاشمی پور در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در کهگیلویه چه کار کرده اید؟
چرا دستیابی به انواع مختلف مواد مخدر از پیدا کردن یک بسته آدامس با کیفیت آسان تر است؟
چرا در اشتغال زایی عملکردتان بی سابقه ضعیف است؟
جناب اقای هاشمی قدرتي كه از صندوق راي ناشي مي شود امانتي است كه هزاران چشم نگهبان آن است
به زودي امانتي راپس خواهيد داد و شمامي مانيد و اندوهي گران كه امانتدار نبوديد
عقيل باستان ارشد مهندسي نفت
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید

 

 



کانال تلگرام عصر جهان


طوفان سرخ
|
Iran
|
1397/03/02 20:25
  +0

  -2
پاسخ
سرداد از کورو




پاسخ ها
علی
|
Iran
|
1397/03/03 03:44
  +0

  -2
درود بر سردار سازندگی .ایشان جز ده نماینده که بیشترین اعتبارات را جذب کرده است.
آتش
|
Iran
|
1397/03/02 20:26
  +0

  -1
پاسخ
شنیده بودم سردار سازندگی ولی ....
چرام
|
Iran
|
1397/03/02 20:34
  +1

  -1
پاسخ
احسنت بر شما
علی زاده
|
Iran
|
1397/03/02 21:15
  +2

  -0
پاسخ
کارهای اجرائی به نماینده ربطی نداره-این مطالباتی است که دولت باید پاسخ بدهد نه نماینده
کریمی
|
Iran
|
1397/03/03 00:39
  +0

  -1
پاسخ
این قلم از اول تا آخرش غرض و عقده گشایی هس بهر دلیل نمیدانم ولی احتمالا در جهت یک خط و خطوط ... بنده خدا ماه مبارک هس ولی شاید شما به این ماه معتقد نباشی برای خدا حرف بزن
بهمیی
|
Iran
|
1397/03/03 01:37
  +0

  -0
پاسخ
در زمان نماید قبلی داد زدیم که خدمات عمرانی به مردم را به پایی نماینده نگذارید آن خدمات از دولت و پیکری استاندار و فرمانداران
و مدیران اجرایی بود... ولی توجهی نشد!!! دوست عزیز تا زمانی که دل به نماینده ببندیم و عمران و اشتغال و ازدواج و.... رابه نماینده منتسب کنیم این گرفتاری وجود دارد. بابا نماینده اگر پول اضافی بر بودجه شهرستان از تهران گرفت و آنرا در جهات اشتغال و تولید بکار برد آنوقت باید ادعا کرد که
این کار نماینده است..... والی بودجه هرچه شهرستان
یه عدد خاصی است که براساس سرانه جمعیتی و در موارد محدود محرومیت و....اختصاص پیدا میکند کاری به نماینده ندارد و توزیع آن با فرماندار است.... نماینده تاثیری بر این بودجه و عمرانی ندارد.....
ملت لر همیشه میخواهد بر اشتباه تکرار بایستد!!
بابا کار نماینده قانونگذاری است..!! در این کشور به خصوص استان ما هیچ چیزی سر جایی خود نیست!!
تا زمانی که مردم آگاهی پیدا نکنند و اشتباه انتخاب
کنند همین روند حاکم است....هیچ معجزه ای اتفاق نمی افتد باز عدل را رها کن و به دیگری بچسب!!
با این تفکر و تسلسل هیچ انتظاری حاصل نمیشود و هیچ چیزی عوض نمیشود!! باید فکرها را تغییر داد نه نماینده را!!! رییس جمهوری هم خیلی شعار داد!! آیا واقعا تورم تک رقمی است!! آیا سفره مردم فقیرتر نشد!! ؟ چرا دولت از اشتغال صحبت نمیکند؟؟ فقط از برجام!! شروع کار دولت همه را سرگرم برجام کردند
و هنوز که در آستانه آخر کار دولت هستیم باز هم برجام....!! پس کی فرجام حاصل میشود؟!! مهندس عزیز عدل با پول رایی جمع کرد نه با شعار!! باز هم با پول میاد به میدان!! و شما نباشی!! کسان دیگری رایی میدهند!! عدل را رها کن!! به دولت بچسب!!
مطمین باش هیچ نماینده ای نمیتواند معجزه کند و کسان بعدی هم نباید شما را فریب دهند!! چرا که کار
از بالا و پایین هر دو خراب است!!! اول دولت شعاری!! و بعدش نمایندگان معامله گر!! کجایی کاری!! امیدواریم روزی برسد که مردم درست انتخاب کنند!! البته کمی دشوار است!! موفق باشید
لیکک
|
|
1397/03/03 03:32
  +0

  -1
پاسخ
اوضاع خرابه تاته
محمد
|
Iran
|
1397/03/03 03:46
  +1

  -1
پاسخ
تنها نماینده ای که تا به حال درکهگیلویه بزرگ مدام پیگیر کارهای عمرانی و رفاهی مردم است. عدل هاشمی پور
تولائی
|
Iran
|
1397/03/03 04:13
  +2

  -1
پاسخ
دربکارگیری نیروی انسانی که واقعا بسیارضعیف عمل نمودنددرانتخاب مدیران کل هیچ نقشی نداشته وهمچنین مدیران شهرستانی هم اصلادخالتی نداشته علت هم چون مدیران دفاترش درشهرستان ازسهم خواهی خودشان بیکارنشدن که به دیگران بپردازندکه جای بسی تاسف داردوعلاوه برخودم دلم بیشتربه حال جوانان بیکارحوزه انتخابیه اش میسوزدوحتی دربحث تقسیمات کشوری جهت خواسته بحق بهمئی علاوه براینکه کاری نکردبدون توجه به خواسته مردم هم مخالفت شدیدخودرادرتریبون همایش توسعه شهرستان رسمااعلام نمودو......
علی رضا محمدی
|
Iran
|
1397/03/03 04:21
  +1

  -2
پاسخ
درود بر سردار عدل هاشمی. عده ای از غصه حاج عدل دارند می ترکند. تا الان نماینده ای به توانمندی حاج عدل در استان کهگیلویه و بویراحمد نیامد
جواد
|
Iran
|
1397/03/03 04:26
  +1

  -0
پاسخ
چرا بخشی از مطلب نویسنده را حذف کردید باید کامل درج می کردید

سلام- به دلیل اینکه آن بخش حذف شده با قانون مطبوعات همخوانی نداشت

a.k
|
Iran
|
1397/03/03 05:30
  +0

  -1
پاسخ
عین واقعیته.ففط یه مشت د ر و غ میزنن.آقای محترمی که میفرمایین ازغصه ی حاجی دارن می ترکندراس میگی مردم ازوعده های دروغ واینکه سرشون کلاه رفته دارن میترکن

پاسخ ها
ناشناس
|
Iran
|
1397/03/03 05:56
  +1

  -1
مگه کورید چشمتان را بر واقعیت ها باز کنید و ببینید خدمات سردار را این همه جاده ساخته در شهرستان بهمئی-جاده لیکک به جایزان جاده لیکک به لنده جاده گنبدبردی به ترتاب گاز رسانی عدل را ببینید گارسانی به کت ممبی سراسیاب و.... اینقد نمک نشناسی نکید

نویسنده سوقی مغرضانه مطلب نوشت چون هوادار موحد است و موحد از عدل شکست خورد
مومنی زاده
|
Iran
|
1397/03/03 06:03
  +1

  -0
پاسخ
آقای عقيل باستان سوقی ممکنه بخشی از خدمات عمرانی موحد را که 16 سال نماینده بود به مردم بگوئید
جواد
|
Iran
|
1397/03/03 06:19
  +1

  -3
پاسخ
درود بر سردار دوست داریم برخی های نه تنها کورند بلکه کر هم هستند نمی خواهند واقعیات را ببینند. مردم به شما اعتماد دارند
پاسخ ها
یزدان نیا
|
Iran
|
1397/03/03 06:39
  +0

  -0
سایت عصرجهان هم مغرض است هم کور و کر
پشیمان دیروز
|
Iran
|
1397/03/03 07:22
  +0

  -0
آنهایی که نارضایتی مردم و رکود در شهرستان را نمی بینند کورند و کسانی که صدای اعتراضات مردمی را نمی شوند کر هستند نه منتقدینی که هم می بینند و هم می شنوند
خیانتی که در تاریخ می ماند
|
Germany
|
1397/03/03 06:47
  +1

  -0
پاسخ
جاده جایزان کنار گذر بهمیی خیانت تاریخی در جهت خدمت به لنده و سوق هست و عایدی برا بهمیی ندارد .
بهمئی
|
Iran
|
1397/03/03 07:37
  +1

  -0
پاسخ
عدل به دلایل گونگونی از جمله وعده های به حد و حصری که مردم داد و نتوانست به انان جامعه عمل بپوشاند و وقتی دید ناتوان است شروع به جوسازی علیه دولت. نمایندگان پیشین نمود و از این راه هم جائی نرسید عدل استاد فضا سازی است
اما به دلیل که همه ما می دانیم متاسفانه این دوره هم به مجلس می رود و حامیان موحد را یکی یکی می برد
محمد
|
Iran
|
1397/03/03 08:07
  +0

  -0
پاسخ
سر سردار بی کلاه ماند.عدل خواست راه روش دیگری را یاد بگیره راه روش خودش فراموش کرد.
سردار زنده باد
|
Iran
|
1397/03/03 08:20
  +0

  -1
پاسخ
سردار محبوب دلهاست
پناهی
|
Iran
|
1397/03/03 09:32
  +0

  -1
پاسخ
سردادرمحبوب❤❤❤❤❤
بهمیی
|
Iran
|
1397/03/04 07:52
  +0

  -1
پاسخ
🏵لطفا با حوصله بخوانید🏵

لطفا غُر نزنیم!
ایران درکمند بحرانهای متعدد گرفتار آمده است: بحران آب و محیط زیست، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، افول سرمایه اجتماعی، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، کاهش سهم بودجه عمرانی، بیکاری و...
این در حالیست که در سطح بین المللی، پیرِ روانپریشی همچون ترامپ و جوانِ جویای نامی همچون بن سلمان برای تنگ کردن عرصه بر ایرانمان هم قسم شده اند.
و در این سوی میدان، ما ایرانیان در حال غُر زدن و انداختن مشکلات به گردن این و آن هستیم.
غُر زدن تبدیل به اصلی ترین تفریح ایرانیان شده است! در خانه، تاکسی، اداره، بانک، صف نان، تره بار و...همه در حال غر زدن هستند.
در جلسه ای نیست که بنشینیم و عده ای با ژست روشنفکری، فلان فرد یا دولت را مقصر نشمارند. فضا به گونه ای است که اگر غُر نزنیم یا مثلا بگوییم که باید از خودمان شروع کنیم؛ چپ،چپ نگاه می کنند و در دلشان می گویند حتما رانتی گیرش آمده است!
چراکه راحتترین کار این است که با نسبت دادن مشکلات به بالادست، خودمان را تبرئه کنیم و به رویه مان ادامه دهیم.
البته در اینکه حاکمیت، اشتباهات ریز و درشتی داشته است حرفی نیست اما واقعیت این است که همیشه در خصوص عملکرد دولتها و مقایسه تطبیقی آنها به اندازه کافی گفته و شنیده ایم.
در این مجال برآنیم که به خودمان بپردازیم.
واقع مطلب این است که برون داد یک جامعه (در سطح کلان) از مجموع عملکرد تک تک افراد آن جامعه (در سطح خُرد) بدست می آید؛ براین اساس نمی توانیم به بهانه عملکرد ضعیف کلیت یک جامعه، از مسئولیت فردی شانه خالی نماییم.
آری بسیاری از ما در به وجود آمدن وضع کنونی مقصریم:
• استاد دانشگاهی که دغدغه اش چاپ مقاله توسط دانشجویان به نام او است.
• پزشکی که نگاهش به بیمار، ابزارِ کسب ِدرآمد بیشتر است.
• مربی مهد کودکی که به کودکان شربت خواب آور می دهد.
• مسئول خرید شرکتی که قیمت را در فاکتور بالاتر می زند.
• مسافری که زباله هایش را در محیط زیست رها می کند.
• مسئولی که یادش رفته از عرصه خدمت بازنشسته شود.
• کشاورزی که برداشت غیرمجاز از منابع آبی دارد.
• مهندسی که کیفیت را فدای کمیت می کند.
• قاضی که عادلانه قضاوت نمی کند.
• دندانپزشکی که دندانی را بدون دلیل، جراحی یا عصب کشی می کند.
• روحانی که قرائت متحجرانه از دین دارد. در
• خانم خانه داری که تفکیک زباله تر و خشک نمی کند.
• تعمیرکاری که قطعه چینی را به جای قطعه فرانسوی قالب می کند.
• پلیسی که یادش می رود فلسفه وجودیش افزایش آرامش در جامعه است.
• راننده ای که تخلف، دور از چشمهای پلیس را زرنگی می داند.
• خبرنگاری که برای خوشایند فلان جناح، دروغ پردازی می کند.
• بقالی که تاریخ انقضای اجناسش را با آستون پاک می کند.
• فعال سیاسی که هم و غمش رد دستاوردهای جناح مقابل است.
• معلمی که توجیه کم کاریش را حقوق پایین می داند.
• آشپزی که با پوست مرغ چرخ شده، سویا و نان خشک برایمان کباب کوبیده می پزد.
• کارگردانی که با هدف فروش بیشتر، فیلمهای سطحی، مبتذل و بی ارزش می سازد.
• کارمندی که بود و نبودش تفاوتی ندارد؛ چه بسا نبودنش، به نفع کشور باشد.
• تلویزیونی که شعور مردم را نادیده می انگارد.
• بساز بفروشی که به جای آرماتور ۱۶ از ۱۴ استفاده می کند.
• مدیری که همزمان، چند پُست دارد.
• نانوایی که نان بدون کنجد نمی فروشد.
• نماینده مجلسی که دغدغه اصلیش رای آوری مجدد است و منافع حوزه انتخابیش را فدای منافع ملی می کند.
• دانشجویی که تحقیق و پایان نامه می خرد.
• هنرپیشه یا فوتبالیستی که برای جلب توجه و افزایش فالور، از اموری که آگاه نیست، آگاهمان می کند!
• بنگاه مسکنی که برای جوش دادن معامله از هیچ دروغی فروگذار نمی کند.
• و...
دردآور این است که این افراد در فضای مجازی پیرامون فساد، رانت، گرانی، بی عدالتی و... قلم فرسایی می کنند و پستهای روشنفکری را لایک می کنند.
البته بدیهی است مسائل فوق، همگانی نیست و کم نیستند افرادی که به ایرانِ عزیز، ادای دِین می نمایند و قوام کشور به برکت حضور ایشان است.
اما جای انکار هم نیست که بسیاری از ما فراموش کرده ایم سرنشینان یک کشتی هستیم که با آسیب به آن، همه در معرض غرق شدن قرار می گیریم.
بسیاری از ما، در ولع منافع فردی، منافع جمعی کشورمان را نادیده می گیریم.
پس لطفا غُر نزنیم. به جای اینکه بگوییم فلانی چه کرد و چه باید بکند؟ بگوییم خودمان چه کرده ایم و چه باید بکنیم؟
تا وقتی ایران را بر خودمان مقدم ندانیم، وضع همین است که می بینیم.
از خودمان شروع کنیم.
ایران، مظلومانه از
تحصیل کرده بیکار
|
Iran
|
1397/03/05 07:08
  +1

  -0
پاسخ
باعرض سلام
همه نظرات محترم
ولی انصافاً اقای مهندس سهیل باستان فوق العاده دراین مقاله حق مطلب را ادا فرمودندواصلاً بی احترامی و یا مطلب خلاف واقع نفرمودند.
تصاویری پروژه هایی که هنوزدرحالت اماده باش بسرمی برند!!!هم نشان ازواقعیت امردارد.
سدکوثر وسدمارون هم کما کان دراماده باش کامل بسرمی برند !!!

پس بایدعملکرد نماینده به طریق مقتضی مورد نقدوبررسی قرارگیردتاابتدا خودنماینده متوجه عملکردخودبشودو ثانیاًمردم بدانندکه نماینده انها چگونه عمل کردی داشته .

به قول مهندس سهیل باستان: آنچه بیش از همه مرا می آزارد پایمال شدن کرامت انسانی مردم عشایری است که سر فدای آبرو می کنند تانماینده به مجلس برود.

طاها
|
South Africa
|
1397/03/05 17:52
  +0

  -0
پاسخ
اقامحمد
نه اینطوره که شما می فرمایید کلی کارها که الان داره انجام میشود مثلا گازرسانی به کت چشات باز کن اطلاعات بگیر بببن کدام نماینده کلنگش زده اعتبارش از کجا امده از شرکت نفت اعتبارش گرفته شد نمایندکان قبل کلی کار عمرانی کرده

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*