اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212957
تاریخ انتشار: 1397/03/05 17:50
امام جمعه باشت:
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: گره زدن مشکلات اقتصادی به برجام خطایی بزرگ است و اگر در این 6 سال وقت و برنامه را بر توان داخلی گذاشته بودیم به نتایج خوبی می رسیدیم خواهش ما از دولت این است که شروط 6 گانه رهبری که دقیق و کارشناسی شده است را مد نظر قرار دهند، ما میدانیم که غربی ها خیرخواه نیستند و تنها راه مقابله با آنها مقاومت است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه باشت به سخنان مقام معظم رهبری با سران قوا و مسئولین در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه های شش گانه برجام همان شروط مقام معظم رهبری است.
وی بیان داشت: ما حامی دولت هستیم و دولت را از خود می دانیم اما در مواردی نیز آن را نقد می کنیم.
حجت الاسلام عبودی عدم تعامل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را اولین شرط بیان کرد و افزود: 40 سال است که بیان می شود که آمریکا پایبند به هیچ چیز نیست و دولتمردان نیز باید به این امر وافق باشند.
وی آشکار شدن عمق دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی را از دیگر نکات مدنظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: آنهایی که می گویند چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم این دشمنی ها را ببینند زیرا چند سال است که وعده دادند و ما عمل کردیم اما تحریم ها را افزایش دادند که این نشانه دشمنی آمریکا با ما است.
امام جمعه باشت پرهیز از هر گونه انعطاف پذیری در مقابل آمریکا را به دلیل مصلحت سنجی های موسمی را از دیگر نکات عنوان کرد و افزود: برخی تلاش می کنند که با انعطاف در برابر آمریکا به این کشور اعتماد کنند اما این اوضاع در زمان بوش پسر نیز اتفاق افتاده و در آن زمان ایران شرایطی را پذیرفت و بعد بوش ایران را محور شرارت در منطقه اعلام کرد.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه تنها راه مقابله با آمریکا مقاومت است، ابراز داشت: کسانی که معتقد بودند رابطه با آمریکا حلال مشکلات است امروز به این نتیجه رسیده اند که تنها راه تکیه بر توان داخلی است.
وی ایستادگی در مقابل غربی ها را باعث پیروزی ملت ایران دانست و گفت: هر چقدر ما قدم جلو بگذاریم دشمن گستاخ تر می شود.
امام جمعه باشت با اشاره به سابقه تعلیق فعالیت های هسته ای ایران و بدعهدی آمریکا در دولت اصلاحات، ابراز داشت: برخی به غلط اعتقاد دارند که منشاء به رسمت شناختن غنی سازی، مذاکرات برجام بوده اما طبق بیانات مقام معظم رهبری به رسمت شناختن حق غنی سازی ، پیشرفت جوانان و دستیابی به غنی سازی 20 درصد توانستیم حق غنی سازی خود را به اثبات برسانیم.
حجت الاسلام عبودی همراهی اروپا با آمریکا را یکی دیگر از تجربیات دانست و ابراز داشت: هماهنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در برخی از تحرکات و اقدامات طرف های مذاکره کننده با آمریکا همراهند .
امام جمعه باشت گره زدن مشکلات اقتصادی به برجام را طبق بیانات رهبر انقلاب خطایی بزرگ دانست و گفت: امروز به این نتیجه رسیده ایم که اشتباه است و اگر در این 6 سال وقت و برنامه را بر توان داخلی گذاشته بودیم به نتایج خوبی می رسیدیم.
امام جمعه باشت تصریح کرد: خواهش ما از دولت این است که شروط 6 گانه رهبری که دقیق و کارشناسی شده است را مد نظر قرار دهند، ما میدانیم که غربی ها خیرخواه نیستند و تنها راه مقابله با آنها مقاومت است.
حجت الاسلام عبودی ابراز داشت: معتقدیم که مسئولین باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و به ملت تکیه کنند زیرا به واسطه ملت به مسند رسیده اند و دلخوش کردن به عهد آمریکا اشتباه است و طبق فرمایش رهبری اقتصاد کشور طبق برجام اروپایی قابل حل نیست.
وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به برخی از مناسبت های این ماه اشاره کرد و گفت: در این ماه سالروز وفات خدیجه کبری «س» است، بانویی که اولین مسلمان بود و تمام دارایی و مال خود را در راه اسلام خرج کرد.
وی با اشاره به عظمت این بانوی بزرگوار افزود: بهترین توصیف برای حضرت خدیجه«س» است است که خدیجه مادر فاطمه است، فاطمه ای که خلقت عالم بواسطه خلقت اوست.
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: در روایات داریم که خداوند به جبرئیل امین فرمود که سلام مرا به خدیجه برسان (سلام خدا بر خدیجه).
امام جمعه باشت به روز 7 خرداد سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از ارکان جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری است و باید تلاش کنند تا در جهت رفع مشکلات مردم قانون های مناسب را به تصویب برسانند و به جای وقتگذاری برای قانون های بیهوده FATF به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
وی نظارت بر عملکرد دستگاه ها را از دیگر وظایف این مجلس دانست و ادامه داد: نمایندگان به عنوان وکلای مردم باید نظارت دقیق داشته باشند چیزی که امروزه کم است، معتقدیم که نمایندگان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای مانند عزل و نصب مدیران باید به مشکلات مردم رسیدگی نمایند.
خبرنگار/فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*