اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212994
تاریخ انتشار: 1397/03/08 01:16
تیم ملی ایران در مسیر آماده سازی برای جام جهانی روسیه را امشب در استانبول مقابل تیم ترکیه نتیجه واگذار کرد تیم ملی که تا دقیقه20 تحت تاثیر میزبان بود و یک گل خورد، در ادامه بازی بهتری نمایش داد اما دفاع میانی ایران با زوج روزبه چشمی و پورعلی گنجی، بهم ریخته و ناهماهنگ بود. این بازی ثابت کرد کی روش حداقل یک دیدار تدارکاتی جدی مثل بازی لغو شده با یونان، نیاز دارد.

تیم ملی ایران بالاخره یک بازی تدارکاتی جدی قبل از جام جهانی انجام داد و مقابل تیم پرستاره ترکیه ضمن قبول شکست، تجربیات بسیار گرانقیمتی را به دست آورد که می تواند در بازی مقابل تیمهای آماده همگروه در جام جهانی به درد شاگردان کی روش بخورد.

تیم ملی ایران مهمترین دیدار تدارکاتی اش در مسیر آماده سازی برای جام جهانی روسیه را امشب از ساعت 22:45 در استانبول مقابل تیم پرقدرت ترکیه واگذار کرد. تیم ملی که تا دقیقه20 تحت تاثیر میزبان بود و خیلی زود یک گل خورد، در ادامه بازی بهتری نمایش داد اما دفاع میانی ایران با زوج روزبه چشمی و پورعلی گنجی، بهم ریخته و ناهماهنگ نشان داد و نگرانی های زیادی ایجاد کرد. این بازی ثابت کرد کی روش حداقل یک دیدار تدارکاتی جدی مثل بازی لغو شده با یونان، برای رساندن تیمش به مرز آمادگی نیاز دارد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (وحید امیری - 59)، رامین رضاییان، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی (امید ابراهیمی - 67)، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم انصاری‌فرد (اشکان دژاگه - 71)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی - 75)، مهدی طارمی (سامان قدوس - 59) و سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد - 80).

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ملی ترکیه: سرکانکرینتیلی، شنر، هاکان آیهان ( از دقیقه ۸۶ عمر بایرام)، چاگلار، حسنعلی کالدیریم، مهمت توپال (از دقیقه ۷۸ بلوت)، اوکای یوکوشلو، امره آکبابا( از دقیقه ۵۶ اوگزهان)، یوسف یازیجی ( از دقیقه ۶۵ دنیز)، چنگیر اوندر(از دقیقه ۴۶ گلدر) و جنگ توسون( از دقیقه ۷۸ تارکان)

سرمربی: میرکو لوچسکیو

هر دو گل ترکیه را در این دیدار جنک توسون در دقایق 5 و 50 روی اشتباه مدافعان ایران وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد و اشکان دژاگه تنها گل تیم کشورمان را در دقیقه 1+90 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. قضاوت دیدار ترکیه - ایران را والنتین کوالنکو ازبکستانی بر عهده داشت. او در این دیدار به روزبه چشمی از ایران و  آک بابا از ترکیه کارت زرد نشان داد و عمر بایرام را دقیقه ۹۰ با کارت قرمز اخراج کرد.

جنک توسون، مهاجم باشگاه اورتون انگلیس امشب در ترکیب تیم ملی ترکیه نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و علاوه بر ایجاد چند موقعیت جدی، دو گل تماشایی با تیزهوشی و فرصت‌طلبی خود به ثمر رساند تا ستاره زمین لقب بگیرد.

دقایق حساس نیمه دوم

گل برای ایران/دقیقه 1+90-اشکان دژاگه: ضربه پنالتی را اشکان به گل تبدیل کرد تا ایران بدون گل زده بازی را به میزبان نبازد و دژاگه نیز پس از ماهها با گل به فوتبال برگردد.

دقیقه 90: ضربه کرنر ایران را دژاگه روی دروازه فرستاد که توپ به قوچان نژاد رسید و ضربه این بازیکن را مدافع ترکیه ای با دست از روی خط دروازه بیرون کشید تا یک پنالتی برای تیم ملی اعلام شود و بازیکن تازه وارد ترکیه هم به دلیل خطای عمد هند از بازی اخراج شد.

دقیقه 87: پاس اشتباه وحید امیری در میانه میدان قطع شد و همین توپ با پاس عمقی به موقعیت تک به تک برای ترکیه تبدیل شد اما کمک داور به اشتباه آفساید گرفت تا ایران از قلب دفاع گل سوم را هم پذیرا نباشد.

دقیقه 70 تا 80: کی روش دست به تعویض های پیاپی زد و بجای تمرکز روی تغییر نتیجه، بسیاری از لحظات بازی را صرف جابجایی بازیکنان کرد. مهدی ترابی، اشکان دژاگه، وحید امیری و رضا قوچان نژاد وارد میدان شدند تا ضرباهنگ بازی را تغییر دهند.

دقیقه 68: امید ابراهیمی با رهایی از بند مصدومیت بجای شجاعی وارد میدان شد تا کمربند میانی ایران بخصوص در بخش تدافعی محکم شود.

دقیقه 66: حرکت انفجاری و پا به توپ یوزیجی در آستانه ورود به محوطه جریمه با تکل بموقع چشمی متوقف شد تا یک ضربه کاشته ایده آل نصیب ترک ها شود که توسون این توپ کاشته را با اختلاف به بیرون زد.

شکست یک نیمه‌ای تیم ملی ایران مقابل ترکیه

دقیقه 61: اشتباه دروازه بان ترکیه و سماجت آزمون نزدیک بود به گل اول ایران بینجامد اما سردار که توپ گلر حریف را زده بود در دهانه دروازه ضربه دوم را به گل تبدیل کرد که کوالنکو این ضربه را خطا تشخیص داد.

دقیقه 58: کی روش ترجیح داد دو تعویض همزمان انجام داده و طارمی و حاج صفی را بجای وحید امیری و سامان قدوس به زمین بفرستد.

گل دوم برای ترکیه/دقیقه 33-توسون: یک نفوذ معمولی و عمقی، ترکیه را پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ کرد و توسون بار دیگر با یارگیری ضعیف روزبه چشمی، بدون مزاحمت شوت دقیقی را به گوشه دروازه ایران فرستاد تا گل دوم خودش را مثل نیمه اول روی نخستین توپ دریافتی به ثمر برساند.

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه 33: شوت سنگین چنگیز اوندر هافبک سرشناس ترکیه را بیرانوند به کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه 26: تغییر جریان بازی توسط حاج صفی که آماده نشان می دهد، به جهانبخش در جناح چپ ایران رسید و او نیز با حرکت عرضی وارد محوطه جریمه ترکیه شد و پس از دریبل مدافع روبرو شوت داخل پای سهمگینی به چارچوب نواخت که کرینتلی توپ را با شیرجه ای زیبا به زمین برگشت داد.

دقیقه 24: احسان حاج صفی روی پاس استثنایی جهانبخش با دروازه بان ترکیه تک به تک شد اما به ضربه ای بد توپ را به سینه او کوبید و بهترین فرصت ایران از دست رفت.

دقیقه 21: حاج‌صفی پاس انصاری‌فرد را با شوت روی پای چپ از پشت محوطه جریمه تهدید کرد که این توپ خطرناک با اختلاف کمی از روی دروازه ترکیه به اوت رفت.

دقیقه 17: اشتباه عجیب و ناشیانه در آفسایدگیری در غیاب سیدجلال حسینی، خط دفاعی ایران را بار دیگر غافلگیر کرد و یازیجی درون محوطه جریمه با بیرانوند تک به تک شد ولی ضربه او را شماره یک ایران با واکنش عالی راهی کرنر کرد تا نشان دهد در مصاف های تک به تک آماده است.

دقیقه 15: آکبابا شانس خود را با شوت پای چپ از پشت محوطه جریمه امتحان کرد که این ضربه از کنار دروازه ایران راهی خارج شد.

دقیقه 12: بالاخره ایران هم در محوطه جریمه ترکیه خودی نشان داد و سردار آزمون توپ را در حضور مدافعان ترکیه تصاحب کرد و بعد از یک چرخش شوت را زد که به بازیکنان ترکیه برخورد کرد و در آغوش کرینتلی آرام گرفت.

دقیقه 8: نزدیک بود که بازی به دقیقه 10 نرسیده گل دوم ترکیه هم توسط یوسف یازیجی روی پاس بریده از سمت چپ به ثمر برسد که شوت روی پای پُر این بازیکن، خطرناک راهی اوت رفت.

شکست یک نیمه‌ای تیم ملی ایران مقابل ترکیه

گل برای ترکیه/دقیقه6-توسون: پاس عمقی محمد توپال هافبک بازیساز ترک ها به پشت مدافعان ایران با فرار جنک توسون توام شد و او که فقط روزبه چشمی را پیش رو داشت با یک سر توپ استادانه و شوت پای چپ به مرکز دروازه ، بیرانوند زانو زده را تسلیم کرد.

دقیقه3: اولین توپی که ترکیه به یک سوم دفاعی ایران وارد کرد با از هم گسیختگی دو مدافع مرکزی کی روش، به موقعیتی عالی برای میزبان بدل شد که خروج به عالی بیرانوند مانع گلزنی توسون شد.

گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از ترکیه|اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکیه

دیدار دوستانه تیم‌های ملی ترکیه و ایران از ساعت 21:15 به وقت محلی (22:45 به وقت تهران) در ورزشگاه باشاک‌شهیر فاتح تریم شهر استانبول آغاز شده است.قضاوت دیدار ترکیه - ایران را والنتین کوالنکو ازبکستانی بر عهده دارد.

حضور چنگیز اوندر، ستاره جوان رم و جنک توسون، مهاجم اورتون انگلیس و همچنین محمد توپال، کاپیتان تیم ملی ترکیه در ترکیب این تیم برابر ایران از نکات قابل توجه این مسابقه است.

 

منبع/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*