اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213007
تاریخ انتشار: 1397/03/08 02:05
معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق در سال ۹۶ با توجه به آمار در استان 6 درصد کاهش داشته است

به گزارش عصرجهان به نقل از ایسنا الماس گشتاسبی ظهر دوشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم در استان افزود: در راستای این امر و در حوزه طلاق کارگاههای تربیت مربی و برنامه های هماهنگی و مشارکت در نهادینه سازی آموزشهای پیش ازازدواج برگزار شد .

وی با بیان اینکه کارگاههای زوجین متقاضی طلاق با همکاری بهزیستی برگزار شد، اظهارکرد: در این راستا هشت مرکز مشاوره ایجاد شد و در مرکز استان در سال گذشته ۱۰۰۰ پرونده طلاق به این مراکز ارجاع شد که ۲۰ درصد از این میزان یعنی ۲۰۰ پرونده به صلح قطعی رسید .

معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیتهای انجام شده برای رفاه حال فرزندان طلاق و جلوگیری از آسیبهای روانی به این فرزندان تصریح کرد: در این راستا مراکز ملاقات فرزندان با خانواده ها به عنوان مراکز مهر خانواده ویژه فرزندان طلاق ایجاد شده و ملاقات به جای کلانتری در این مراکز انجام می شود .

گشتاسبی خاطرنشان کرد: در شهرستانها نیز فرزندان طلاق برای ملاقات به واحدهای مشاوره در بهزیستی مراجعه می کنند .

وی با بیان اینکه کارگاههای مشاوره زوجین نقش مهمی در کاهش طلاق دارد، ادامه داد: در این کارگاهها 6939 نفر ساعت با اعتبار ۵۳ میلیون تومان شرکت کردند .

معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر نقش مشاوره پیش از ازدواج در کاهش طلاق و تعهد زوجین به زندگی تاکید و عنوان کرد: اگر مشاوره در زمان مناسب و پیش از ازدواج و یا در ابتدای ورود به بحث طلاق میان زوجین انجام شود، تاثیر مطلوب و بیشتری دارد .

گشتاسبی با اشاره به اعتبار پرداخت شده در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی افزود: ۱۱۸ میلیون تومان در دو مرحله از حوزه معاونت اجتماعی دریافت کردیم که این اعتبارات در آخر سال پرداخت می شود و این یکی از آسیبهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد .

وی بیان کرد: در حوزه اعتیاد ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده که در این راستا پنج کارگاه آموزشی در زندان و در دو کمپ ترک اعتیاد اجباری برگزار شد . همچنین برای ناامن سازی حوزه توزیع مواد مخدر نیز ۱۰۹  نفر از بسیجیان در پایگاههای آموزشی در کارگاههای تخصصی شرکت کرده و آموزشهای لازم را فرا گرفتند .

معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پنج هزار و  ۹۸۸ نفر ساعت در این کارگاهها شرکت کردند .

گشتاسبی با اشاره به مبحث پیشگیری از مفاسد اجتماعی بیان کرد: در بحث مفاسد اخلاقی نیز کارگاههای تشکیل شد و سه هزار و ۴۵۹ نفر ساعت با مبلغ ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در این کارگاهها با عنوان اصلاح و اجتماعی کردن زندانیان شرکت کردند .

وی همچنین مشاوره و آموزش مرتکبین مفاسد اخلاقی را راهی مناسب برای کاهش این جرائم عنوان و اضافه کرد: این افراد به جای مجازات در کارگاهها شرکت کرده و در دادگاهها مجازات تعزیری ندارند که سابقه کیفری نداشته باشند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*