اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213014
تاریخ انتشار: 1397/03/08 21:11
ضاربان بعد از شلیک دو گلوله به سر "علی معتمد"، متواری شدند و جسد سه ماه بعد در حالی که متعفن شده بود، پیدا شد. وقتی جسد را بررسی کردند، متوجه شدند که او خالی در کف پای چپ اش دارد؛ همان علامت "محمدرضا کلاهی"

عصرجهان-بر اساس گزارش یک روزنامه هلندی، دادگاهی که پرونده قتل علی معتمد، یک ایرانی ۵۶ ساله در شهر آلمیر را بررسی می‌کرد، جمعه ۲۹ مه/۴ خرداد اعلام کرد که هویت واقعی مقتول شناسایی شده است.
طبق گزارش دادگاه علی معتمد در واقع محمدرضا کلاهی متهم اصلی پرونده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ است. در جریان این انفجار، آیت الله بهشتی و بیش از 70 تن دیگر از مسوولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای حزب به شهادت رسیدند
روزنامه «پارول» هلند گزارش می‌دهد که محمدرضا کلاهی با مسعود کشمیری در دو شهر کلن و هامبورگ آلمان ملاقات داشته است. مسعود کشمیری متهم ردیف اول انفجار در دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰ است که منجر به شهادت محمدعلی رجایی ريیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر وقت شد.

یک فرد با دو هویت؟ علی معتمد و محمدرضا کلاهی


همسر علی معتمدی (محمدرضا کلاهی) در مصاحبه‌ای با این روزنامه هلندی مدعی است که به هویت همسرش بعد از قتل وی در سال ۲۰۱۵ پی برده است.
طبق گزارش این روزنامه محمدرضا کلاهی در اوایل دهه ۹۰ میلادی با نام علی معتمد از هلند پناهندگی گرفته و در شهر آلمیره این کشور به همراه خانواده‌اش ساکن شد. علی معتمد از زمان مهاجرت به هلند به عنوان تکنیسین برق مشغول به کار بوده تا اینکه بعد از ظهر ۱۵روز دسامبر ۲۰۱۵ هنگام بازگشت به منزل از محل کار با شلیک گلوله به سرش به قتل می‌رسد. دو سرنشین خودرو که نقاب بر چهره داشتند بعد از شلیک از محل متواری می‌شوند.
روزنامه «پارول» می‌نویسد که دو متهم به قتل از خلافکاران حرفه‌ای و شناخته شده هلند هستند و به همین جهت در ابتدا این تصور ایجاد شده بود که مقتول درگیر مسائل درون گروهی باندهای مواد مخدر شده بوده است.
اگر این خبر رسانه هلندی که امروز نیز روزنامه "سازندگی" تائید نمود واقعی باشد می توان گفت که پرونده جنایت های یکی از بزرگ ترین قاتلان ایران بسته شده است. در غیر این صورت، شاید شاهد پرده ای دیگر از "زندگی در فرار" هستیم که هدف اش رد گم کردن است.

دفتر حزب جمهوری اسلامی بعد از انفجار


پی نوشت:
"محمدرضا کلاهی" کسی که روز 7 تیر 1360 دو بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی گذاشت و آیت الله بهشتی و بیش از 70 تن دیگر از مسوولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای حزب را به شهادت رساند.
او در آن زمان، در حزب جمهوری اسلامی کار می کرد و توانسته بود یک بمب را در داخل کارتن کاغذها و بمب دیگری را در درون کیفش جاسازی کند و با ارتباطات کاری اش، به راحتی وارد محل جلسه کند. کلاهی بعد از جا گذاری بمب ها، به بهانه خرید چیزی از محل خارج شد و دقایقی بعد، انفجار بمب، سقف بتونی محل جلسه را بر سر حاضران خراب کرد.
او بعد از انجام این عملیات تروریستی به عراق گریخت و از آنجا به اروپا رفت و دیگر کسی از سرنوشت او خبردار نشد تا آن که فردی به نام علی معتمد در هلند به قتل رسید که همانند کلاهی، خالی در کف پای چپ داشت. در آن زمان، هیچ کس به اعتبار این خال، تأیید نکرد که مقتول 2015 المیره، همان قاتل 1360 تهران است.
منبع



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*