اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213015
تاریخ انتشار: 1397/03/08 21:33
یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است.

ماجرای تکان‌دهنده اذیت و آزار گروهی دانش‌آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
شاید پرونده ای با این ابعاد سابقه نداشته است، پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار گروهی دانش آموزان پسر یک دبیرستان در غرب تهران است.
به گزارش عصرجهان، خبرآنلاین با انتشار این خبر نوشت: یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول واقع در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه 2 تهران، با اذیت و آزار جنسی گروهی از دانش آموزان، باعث اعتراض شدید و شکایت پدر و مادر این بچه ها شده است.
یکی از اولیای دانش آموزان در گفتگو با ما اظهار کرد: پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است.
اینطور که پدر دانش آموز یاد شده اعلام می کند یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می کرده است.
تصاویری که پدر و مادر دانش آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده اند نشان می دهد فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می کند او با پخش تصاویر فیلمهای مستهجن، بچه ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است.
اولیای دانش آموزان می گوید هم اکنون بچه ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجودی که فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ روحی و روانی به شدت آسیب دیده اند. در بخشهای تکمیلی گزارش، جزییات بیشتر از این فاجعه به همراه واکنش مسئولان آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.

دستور رهبر انقلاب به رییس قوه قضاییه؛ حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ی غرب تهران اجرا شود
در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.
متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آملی ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام
خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.
سید علی خامنه‌ای
۸ خرداد ۱۳۹۷

دستور وزیر آموزش‌ و پرورش به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای در منطقه 2 تهران
سید محمد بطحایی، صبح امروز در حکمی حسین بزرگی زاده، مشاور و بازرس ویژه خود را مسئول رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای در منطقه 2 تهران کرد.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این حکم به بزرگی زاده با اشاره به‌اتفاق بسیار شنیع انجام‌شده دریکی از واحدهای آموزشی منطقه 2 تهران از وی خواست تا ضمن مراقبت در تسریع پیگیری‌ها، با فوریت و اولویت، تمامی عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون را با گروهی از صاحب‌نظران موضوع مورد بررسی دقیق قرار داده و هرگونه مسامحه احتمالی در هریک از واحدهای سازمانی متبوع که موجب بروز آن شده است را سریعاً گزارش نماید.
سید محمد بطحایی در ادامه نامه افزود: ازآنجایی‌که فرد متخلف، نیروی غیررسمی بوده است لازم است نسبت به بررسی نحوه به‌کارگیری مشارالیه و رعایت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل‌آورید.

آموزش‌ و پرورش در بالاترین سطح ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان تهرانی را پیگیری می‌کند

مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص اقدامات آموزش‌وپرورش در ماجرای آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس پایتخت اظهار کرد:‌ هر اقدامی که لازم باشد برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان این مدرسه انجام خواهیم داد و آموزش‌وپرورش با حساسیت ویژه‌ای این مسئله را بررسی می‌کند.
وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش در بالاترین سطح ممکن و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، قضایی و حقوقی موضوع را بررسی می‌کند و با قصور و تقصیر مسئولان مرتبط این ماجرا در هر سطحی که محرز شود، اقدام قاطع انجام خواهد داد و به افکار عمومی تضمین می‌دهیم که نسبت به برهم خوردن آرامش خانواده‌ها به دلیل تخطی یک نیروی آزاد و غیررسمی کوتاه نمی‌آییم.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: چون ابعادی از مسئله نیاز به اعلام نظر مراجع قضایی، حقوقی و روانکاوان دارد باید ابعاد موضوع مشخص و محرز شود تا نتایج پیگیری‌های خود را به‌صورت مستمر از طریق رسانه‌ها منعکس کنیم، البته در این ماجرا تا حد بسیار زیادی کوتاهی، تعلل و بی‌تفاوتی مدیر و مؤسس مدرسه محرز و پرونده مدرسه در شورای نظارت در حال بررسی است.
نظری بیان کرد:‌ آموزش‌وپرورش شهر تهران به‌طور ویژه در این زمینه فعالیت‌های حقوقی، بازرسی و پیگیری قضایی را انجام می‌دهد




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*