اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213016
تاریخ انتشار: 1397/03/08 21:48
وزير كشور در حكمي فرماندار جدید شهرستان كازرون منصوب كرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،با حكم وزير كشور؛ داريوش دهقان به سمت فرماندار شهرستان كازرون منصوب شد وزير كشور در حكمي داريوش دهقان را به سمت فرماندار شهرستان كازرون منصوب كرد.
در حكم دكتر رحماني فضلي خطاب به داريوش دهقان آمده است:
به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم فارس به سمت فرماندار شهرستان كازرون منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای "مدظله العالی" موفق باشید.
شایان ذکر است سید کمال علوی فرماندار سابق ماه ها پیش از اتفاقات اخیر در کازرون به سمت فرمانداری فیروزآباد منصوب شده بود و در زمان اتفاقات اخیر ابراهیم استوار میمندی سرپرست فرمانداری کازرون بود
پی نوشت:
مردم کازرون در اعتراض به تغيير در تقسيمات كشوري اين شهرستان، چهارشنبه 26ارديبشهت به خيابان ريختند و مخالفت خود را با سر دادن شعارهاي تند نشان دادند. در پي به آتش ‌کشيده‌شدن يکي از مقرهاي پليس کازرون، براي نخستين‌بار اعتراضات اين شهرستان به خشونت کشيده شد. دامنه اعتراضات و درگيري‌ها تا جايي پيش رفت که اخبار حاکی از کشته‌شدن سه نفر در جريان اين درگيري‌ها حکایت می کرد؛ موضوعی که امام جمعه این شهر هم آن را تأیید کرد.
در پي ناآرامي‌هاي شهر کازرون، وزارت کشور در بيانيه‌اي اعلام کرد طرح تقسيم اين شهرستان متوقف شده و در بخشي از اين بيانيه آمده است: «در اين خصوص وزارت کشور با دريافت نظرات و پيشنهادهای مردمي و بررسي موضوع از نزديک در قالب اعزام کارشناسان در چندين نوبت و همچنين حضور مديرکل دفتر تقسيمات کشوري در منطقه، در تلاش بوده تا نگراني‌هاي مردم شريف کازرون را لحاظ نمايد و به همين منظور با تقاضاي صاحب‌نظران منطقه و به منظور بررسي دقيق و لحاظ پيشنهادهاي مردمي و رفع کاستي‌هاي موجود، طرح پيشنهادي تا تأمين خواسته‌هاي کارشناسي و منطقي مردم منطقه در دفتر تقسيمات کشوري متوقف شده است».
هفدهم مرداد سال گذشته بود که «حسين رضا‌زاده» رئيس مجمع نمايندگان استان فارس و نماينده کازرون در مجلس، خبر داد که موضوع طرح تشکيل شهرستان جديد کوه‌چنار به تأييد رسيده است. کوه‌چنار ترکيبي از کوه‌مره نودان و چنارشاهيجان (قائميه) است که دو شهر از توابع کازرون هستند. شهرستان تازه‌تأسيس قرار بود از پيوستن بخش‌هاي چنارشاهيجان (قائميه)، کوه‌مره نودان، بيشاپور، دشت برم و امامزاده سيدحسين تشکيل شود. اين طرحي بیست ساله است که همراهي چنارشاهيجاني‌ها را به همراه دارد، چون اين شهر در مسير ارتباطي فارس، خوزستان و کهگيلويه‌و‌بويراحمد قرار داشته، ولی محروم است. مردم منطقه تصور مي‌کنند با جدا شدن از کازرون مي‌توانند در مسير توجه و توسعه قرار بگيرند.
با‌ اين‌ حال، مسئولان استان فارس سعي کرده‌‌اند تا نشان دهند مانع از اجراي اين طرح خواهند شد. محمد پژوهش‌جهرمي، معاون سياسي-امنيتي استانداري فارس، هم با اعلام اينکه ارتقای يک يا چند بخش به معني جداسازي آن مناطق از کشور و ايجاد مرزهاي جديد و غيرقابل‌دسترس نيست، گفته که «در مسأله جدا شدن دو بخش از شهرستان کازرون و ايجاد شهرستان کوه‌چنار هم اين موضوع وجود دارد؛ اما برخي افراد از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و آدرس غلط مي‌دهند. دشت چوگان، شهر تاريخي بيشاپور، امامزاده سيدحسين و دهستان انارستان جزء لاينفک شهرستان کازرون هستند».





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*