اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213057
تاریخ انتشار: 1397/03/12 02:09
امام جمعه آبادان:
امام جمعه آبادان گفت:بحث شوری بیش از حد آب آبادان نگران کننده است و مسئولین باید راهکار اساسی برای رفع این معضل اتخاد کنند.

عصرجهان- حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه آبادان ضمن سفارش نمازگذران به تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: آب آشامیدنی در برخی از مناطق شهری و روستایی آبادان از لحاظ کمی و کیفی بسیار نگران کننده و مشکل دار است.


وی افزود:برای برطرف کردن مشکل شوری آب شهرستان همه مسئولین استان و حتی وزیر نیرو باید کمک کنند ، فقط با برگزاری جلسه مشکل برطرف نمی شود.
حجت الاسلام ابراهیمی پور افزایش سهیمه آب غدیر آبادان را به منظور کاهش میزان شوری آب آشامیدنی شهروندان را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه آبادان بر لزوم بهره گیری از فرصت معنوی شب های قدر تاکید کرد و گفت:باید تلاش کنیم معرفت خود را نسبت به امیر المومنین علیه السلام افزایش دهیم تا مبدا و مقصد را شناخته و از مسیر منحرف نشویم.
وی ضمن گرامیداشت 15 خرداد سالروز قیام مردم ایران در سال 1342 افزود:15 خرداد باعث نجات اسلام از محرومیت و انزوا شد و حرکتی در مقابل دست نشانده های اجانب و سرآغاز انقلاب اسلامی است.
امام جمعه آبادان ضمن گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام با هوشیاری جلوی کجروی منافقین را گرفت و پیام اسلام محمدی را به مردم نشان داد.
امام جمعه آبادان گفت: پس از رحلت امام خمینی ره انتخاب رهبری بهترین گزینه برای انقلاب بود.
امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه حمایت از تولید داخلی و خرید کلای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی درصدد تضعیف بنیه اقتصادی کشور است.
وی افزود:دشمن می خواهد مقاومت ملی و توان بازسازی اقتصادی کشور را از بین ببرد.


**حقوق مردم ماهشهر و بندرامام در تعیین محدوده حفظ شود
امام جمعه بندرماهشهر نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با تاکید حفظ اتحاد و صمیمیت مردم بندرماهشهر و بندامام گفت: شهرستان شدن بندرامام خمین(ره) حق مسلم مردم این شهر است، مردم هر دو شهر اطمینان داشته باشند در تعیین حریم و محدوده ذره ای از حقوق آنها ضایع نمی شود.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب و گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار داشت: در روز 15 خرداد مردم غیور ایران در آغاز نهضت در حمایت از رهبر و مرجع تقلید خود قیام کردند و هزاران شهید تقدیم این انقلاب کردند، به تاکید امام خمینی (ره) برای گرامیداشت این روز همواره باید عزای عمومی اعلام کرد.
وی افزود: مراسم خاکسپاری امام راحل و مشارکت باشکوه مردم در این مراسم در تاریخ بشریت بی نظیر بود، عظمت این مراسم عمق نفوذ کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی در بین مردم را بیش از همیشه برای جهانیان نمایان کرد، در آن روز مجلس خبرگان رهبر جمهوری اسلامی را انتخاب کردند که انصافا حسن انتخابی بود.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه به تشریح گوشه ای از ویژگی های بارز مقام معظم رهبری پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان یک انسان عالم، مجاهد و مدبری است که خود در آن روز تمایل چندانی به پذیرش این مسئولیت نداشتند، اما در سه دهه بعد از امام راحل به وضوح مشاهده کردیم که به خوبی و با کفایت این کشور را سکانداری کرد، ان شالله پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان عج برساند.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: در این سه دهه سیاست های کلی نظام را به عنوان حجت برای مسئولین و مردم ارائه می دهد، به گونه ای که در تمام مناسبت ها، تهدیدها، چالش ها دست توانمند این مرد الهی و سایه پربرکت ایشان بر سر این ملت بوده است .
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به درخواست مردم بندرماهشهر به رعایت حریم و محدوده این شهر با بندرامام خمینی ره عنوان کرد: مردم هر دو شهر این اطمینان را داشته باشند که تعیین حریم و محدوده توسط مسئولین مربوطه به طور جدی در دست پیگیری است، مسئولین به خوبی حساسیت این موضوع را درک می کنند و جای نگرانی نیست.
وی ادامه داد: باتوجه به حادثه اسفبار شهر کازرون، حریم و محدوده بندرماهشهر و بندرامام از حساسیت بیشتری برخوردار شد، برای چندمین بار تکرار می کنیم شهرستان شدن بندرامام خمینی ره حق مسلم مردم این شهر است، اما قطعا در این بین اجازه نخواهیم داد ذره ای از حقوق شهروندان ماهشهری ضایع شود، این موضوع خط قرمز است که همواره به آن تاکید شده است.
حجت اسلام غبیشاوی در ادامه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم این مسائل دوستی بین مردم بندرماهشهر و بندرامام را خدشه دار کند، ضرورت دارد مسئولین مربوطه هر دو شهر در زمانی مناسب و در فضای کاملا آرام برای حل و فصل این موضوع اقدام کنند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در پایان با دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس، انتظار داریم راهپیمایی امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود، چرا که اخیرا گستاخی‌های آمریکا در حمایت از ولد نامشروع خود، اسرائیل در منطقه بیش از سال های گذشته بوده است.
به گزارش ایرنا، تعدادی از شهروندان بندرماهشهری امروز برای چندمین بار در دو ماه اخیر با در دست داشتن دست نوشته هایی با حضور در مصلی نماز جمعه خواستار تعیین حریم و محدوده بندرماهشهر و بندامام خمینی ( ره ) و حفظ حقوق مردم بندرماهشهر در این بین شدند، آنها حریم و محدوده بندرماهشهر را خط قرمز خود اعلام کردند و شهرستان ویژه شدن بندرماهشهر نیز یکی دیگر از مطالبات شهروندان بندرماهشهری است.

**امام جمعه اندیمشک:مقام معلم نباید خدشه دار شود
امام جمعه اندیمشک در نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به اخبار مربوط به دانش آموزان غرب تهران آین رویداد را تلخ دانست و گفت: نباید خطای چنین افرادی موجب خدشه دار شدن جایگاه رفیع معلمان شود.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود: معلمان بسیاری در جامعه اسلامی اهل دین و دیانت بوده و با اعتقاد راسخ به ارزش های اسلامی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان زحمت کشیده اند، نباید اجازه دهیم این موضوع تلخ در فضای مجازی موجب آسیب به جایگاه معلمان دلسوز، معتقد ، توانمند و اخلاق مدار شود.
وی تصریح کرد:اگر گزینش ها در همه بخش ها به دور از روابط انسانی و بر اساس ارزش های اسلامی،انسانی و اخلاقی به طور دقیق انجام شود شاهد این مسائل نخواهیم بود.
وی نقش تعلیم و تربیت را در جامعه اسلامی بسیار مهم دانست و گفت:باید با برنامه ریزی اصولی به این مجموعه نگاه جدی تر شود.
حجت الاسلام حسینی نوری در بخش دیگری با اشاره به جریان برجام گفت: اروپایی ها بنا بر آنچه رهبر معظم انقلاب تاکید داشته اند باید برای ادامه برجام تضمین لازم را داشته باشند.
وی گفت:در صورتی که این اطمینان و تضمین وجود نداشته باشد ایران اسلامی به شرایط قبل از برجام باز می گردد.
وی بیان کرد:در شرایط کنونی ما نیازمند مدیران انقلابی هستیم ، شخص انقلابی شخصی هدفمند و تلاشگر در عرصه اهداف انقلاب است.
وی افزود :اولویت امروز این است که با تقویت اقتصاد ، تولید و حمایت از کالای ایرانی بستر رشد و بالندگی ایران اسلامی را فراهم و در برابر تحریم و تهدیدهای دشمنان اسلام و انقلاب قاطعانه ایستادگی کنیم.
امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) گفت: تاریخ گواه بزرگی مردی است که با رهبری بی نظیر خود بزرگترین انقلاب اسلامی را رقم زد .
وی با گرامیداشت قیام 15 خرداد ، این روز بزرگ را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.
امام جمعه اندیمشک خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی برای این انقلاب هزینه های زیادی داده و با تقدیم شهدای والامقام برای پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب ایستادگی کرده اند.

** 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری روحانیت بود
امام جمعه دزفول نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع)گفت : روز تاریخی 15 خرداد سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری روحانیت بود، 15 خرداد سند جنایت پهلوی بود که دستاوردی چون 22 بهمن ماه 57 داشت.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی همچنین 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) را گرامیداشت و گفت:امام خمینی (ره) کسی بود که به مسلمانان عزت و سربلندزیستن آموخت و تمسک به اسلام ناب محمدی را یاد داد.
امام جمعه دزفول شبهای قدر و شهادت حضرت علی (ع) را نیز گرامی داشت و توصیه کرد مسلمانان خود را برای بهره مندی هرچه بیشتر از شبهای قدر آماده کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اشاره کرد وگفت:این دیدار سرشار از مطالبه گری و نقد بود که این فضای آرام و بانشاط همراه با بیان مطالبات و نقد مظهر آزادی و دموکراسی است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی توجه مقام معظم رهبری به مشکلات و چالش های کشور را ارزشمند دانست و گفت: ایشان در این دیدار بر انقلابی بودن،انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن،توجه به آرمانهای انقلاب مانند عزت ملی،استقلال سیاسی-فرهنگی،رشد اخلاق معاشرتی و رشد معنوی تاکید داشتند.
وی در فراز دیگری از خطبه ها به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: هفته آینده فریاد مسلمانان علیه مستکبران عالم شنیده خواهد شد.
امام جمعه دزفول افزود:تریبون نمازجمعه تریبون مطالبه گری است و خواسته های مردم در خطبه ها بیان می شود .
وی در خصوص مرز دزفول و اندیمشک که مشکلاتی در روزهای اخیر ایجاد کرده گفت:برخی افراد به دنبال تفرقه انگیزی بین مردم دزفول و اندیمشک هستند در حالی که مردم این دو شهر سابقه دوستی دیرینه با هم دارند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد:ملاک و معیار برای تعیین مرز بین این دو شهر قانون واسناد موجود است و مرز باید به صورت روشن مشخص شود.
وی همچنین بر توسعه مطالعه در بین افراد جامعه تاکید کرد و گفت:باید برای بالابردن زمان مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش بیشتری شود.

** امام جمعه موقت گتوند:
ملاک انتصاب مسئولان تخصص و کارآمدی باشد
امام جمعه موقت گتوند با بیان اینکه بومی و غیر بومی در انتصاب مسئولان شهرستان گتوند اصل نیست گفت: ملاک انتصاب مسئولان باید متعهد، تخصص،انقلابی بودن و کارآمدی باشد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسدالله فتحی نیا در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به دخالت برخی افراد داخل و بیرون درعزل و نصب مسئولان در شهرستان گتوند گفت: حرف مردم و توقع مردم این است که شخصی که منصوب می شود باید متعهد، متخصص، انقلابی و کارآمد باشد لذا بومی و غیر بومی بودن برای مردم اصل نیست اما نیروهای جوان و متخصص نیز در شهرستان وجود دارد و باید از این افراد در مسئولیت ها استفاده شود.
وی افزود:در حال حاضر بعضی از مسئولان موفق شهرستان بومی هستند و ادارات آن ها در سطح منطقه و استان نمونه است.
خطیب موقت گتوند گفت:هرچند تمام ادارات مشکلاتی دارند،اما این موفقیت نتیجه حضور مستمر و فعالیت و کارآمدی است البته مسئولان غیر بومی موفقی در این شهرستان نیز بودند که مردم هنوز از آنها به نیکی یاد می کنند.
حجت الاسلام فتحی نیا افزود: بدترین حالت که باعث دغدغه برای مردم می شود،نیروی غیر بومی نا کارآمد است.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح استخر گتوند در ماه های گذشته و عدم بهره برداری ازآن گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و اوقات فراغت، مسئولان ذیربط باید نسبت به رفع مشکل این استخر به صورت جدی اقدام کنند.
امام جمعه موقت گتوند در ادامه شب های قدر را بهترین فرصت برای طلب رحمت و مغفرت الهی و بیدار شدن از خواب غفلت دانست.
وی در پایان با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیر المومنین علی(ع) گفت:عدالت محوری حضرت علی(ع) الگویی برای مدیران و کارگزاران است.
در پایان نماز جمعه در آیینی با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرهای شوشتر و گتوند در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی با عنوان 'سلام بر ابراهیم ' و همچنین ورزشکاران قهرمان در رشته دو و میدانی شهرستان گتوند با اهدای جوایز تجلیل شد/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*