اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213088
تاریخ انتشار: 1397/03/15 15:02
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : بزرگترین مشکل جامعه بیکار استان فقدان مهارت و عدم کسب مهارت لازم مورد نیاز بازار کار است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در دیدار عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: فقدان مهارت در بین جوانان بیکار جامعه معضل جامعه کنونی است.


نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مهمترین و یگانه راه اشتغال جوانان مهارت آموزی است و این وظیفه خطیر بر عهده فنی و حرفه ای قرار دارد که انتظار می رود بصورت شایسته مدیریت شود.
آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: امروزه تمام درهای ورود به بازار کار در کشور بسته و تنها راه توسعه اشتغال فراگیری آموزش فنی و حرفه ای است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: نیاز سنجی آموزش مهمترین منبع هدایت جوانان به مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار می شود.
وی خواستار اجرای طرح مهارت آموزی در مساجد شد و عنوان کرد: در مساجد با ایجاد یک کارگاه مهارت آموزی زمینه توسعه آموزش فنی و حرفه ای را در جامعه فراهم و به فعالیت آموزش پرداخته شود.
آیت الله موسوی جزایری افزود: طرح آموزش جوانان در مساجد می تواند از طرح های موفق مهارت آموزی در جامعه باشد که نیاز به همکاری نزدیک و مدیریت اجرای آن از سوی فنی و حرفه ای است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: توقع فارغ التحصیلان دانشگاهی برای استخدام پشت میز نشینی است و یکی از دلایل عدم اشتغال آنان فقدان مهارت برای مشاغل فنی و تخصصی است.
موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح آموزش سربازان از طرح های بسیار عالی است که اگر به خوبی هدایت و اجرا شود بسیاری از جوانان پس از گذراندن دوران مقدس سربازی جذب بازار کار خواهند شد.
وی خواستار اجرای طرح استاد شاگردی شد و بیان کرد: در گذشته با شاگردی جوانان در کنار پدران و نزدیکان و فراگیری فوت و فن سبب ورود به بازار کار و اشتغال آنان می شد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: با از بین رفتن استاد شاگردی تولید در شهرها و روستاها از بین رفت که علاوه بر بیکاری جوانان سبب شد بسیاری از نیاز های جامعه از خارج کشور وارد شوند.
در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ضمن تقدیر از توجه و حمایت نماینده ولی فقیه در استان از مهارت آموزی عنوان کرد: رویکرد مهارت آموزی در استان در جهت ایجاد اشتغال پایدار است و بر کسی پوشیده نیست.
عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: فنی و حرفه ای محور مهارت آموزی در استان است مه به صورت هدفمند رسالت خود را دنبال می کند.
وی به اجرای طرح توانمند سازی مناطق حاشیه اشاره و بیان کرد: فنی و حرفه ای در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به کمک استانداری در مناطق محروم اقدام به مهارت آموزی جوانان و تربیت آنان برای ورود به بازار کار کرد که این طرح بسیار موفق بوده بطوریکه در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.
سواعدی خاطر نشان کرد: فنی و حرفه ای دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان و پارک علم و فناوری بعنوان سه ضلع یک مثلث توانستند برای اولین بار در کشور طرح موفق جاک راه اندازی کنند که سبب شد وزارت علوم آن را به سایر دانشگاه های کشور ابلاغ کند.
وی گفت: در این طرح دانشجو پس از کسب مهارت در دوران تحصیل فردی با توانمندی مهارتی فارغ التحصیل می شود.
سواعدی افزود: در این طرح آموزش فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار ارائه و تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان مهارتی جذب بازار کار خواهند شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*