اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213108
تاریخ انتشار: 1397/03/16 23:38
یاداشت دریافتی از لطف الله شجاعی/
از خود بپرسید که پیشینیان و عقبه اجتماعی شماها چه کسانی بودند؟ اکثرا رعیت پیشگانی که یا چوب شبانی در دست و یا طوق بندگی و نوکری و ذلت و امربَری برگردن، که از دست رنجشان سلاطین و گردن کلفتان بدنشان فربه گشته و خود را ارباب می دانستنداما امروزهر کَسی آزاد است و هر چه دوست دارد بدون لکنت زبان و ترس بر زبان می راند و صاحب خویش است، پس انقلاب ‌آزادی، بیداری و آزادگی را به ارمغان آورد

عصرجهان؛ لطف الله شجاعی- این روزها مطالب متناقض و متضادی در باب حاکمیت و حکومت  دینی در فضای مجازی مطرح گردیده که هر گروه و یا فردی بر حقانیت نظر خود تاکید می ورزد، لذا لازم دیدم مطالبی را درخصوص اینگونه مطالب بعرض برسانم  اولا هر یک ازاین افراد چه موافق و چه منتقد یا مخالف سعی در باورندن و پذیرش نظریه خود  برطرف مقابل ‌را داشته و دارد که گاها باجَدَل همراه بوده وهریک برای گفتمان خود هم منطقی داشته و گاهی با گزندگی و نیش قلم همدیگر را نوازش می دهند، عده ای دفاع آرمانی داشته  وعده ای دیگر واقعیات انکارناپذیر جامعه را به رخ آرمان گرایی می کشند
 باید دانست طبیعت فضای مجازی ظرفیت به نتیجه رسیدن و متقاعد کردن همدیگر را نداشته و ندارد گرچه تاحدود  زاویه پیدا و پنهان دیدگاهای آنان را نسبت به این‌گونه مسائل روشن می سازد
خیلی از مباحثی که بین شما دوستان مطرح شده هنوز در بین علماء اهل فن و متخصصین صاحبنظر مورد مناقشه بوده و هست و تاکنون اجماعی در حوزه نظری صورت نگرفته از جمله جدایی دین از سیاست، و یا ضرورت حاکمیت شریعت بر جامعه، بعنوان مثال حضرت امام معتقدند آب خوردن شیعه هم باید سیاسی باشد ولی بعض مراجع دیگر معتقد به جدایی دین از سیاست هستند و به جنبه های فردی دین توجه دارند ،‌ و یا موارد دیگری از جمله اینکه در حاکمیت دینی  آیا باید حق محور بود یا منافع ملی محور و آیا اینها باهم قابل جمعند و یا در تضادند ‌و یا هر یک نافی دیگریست
اینجاست که بحث نحوه اداره جامعه از حجاب  و آزادی های فردی و مدنی گرفته تا فرهنگ اقتصاد و سیاست و دیپلماسی و روابط بین الملل تحت الشعاع قرارگرفته و هر یک از دوستان نقطه نظرات خود را بیان داشتند که آیا مقتضیات روز و زمانه اقتضا می کند که حَسنی باشیم یا حسینی، و متاسفانه دایره بحث را به جایی رساندند و برخی اظهار میدارند چرا کلید خانه اول خدا در دست نتانیاهو(قدس) و کلید خانه دوم در  دست بن سلمان(کعبه)  است و مسائلی در این خصوص طرح کردند، و یا گاهی مراجع بزرگـی که درعلم و حکمت و منطق و فلسفه وعرفان و نجوم و ریاضی و تفسیر متبحر و در جهان اسلام و تشیع و تاریخ وعالَم عِلم دست توانایی داشته اند را مبتدی خوانده و گاهی دین را عامل عدم پیشرفت جامعه عنوان فرمودند گرچه خداوند شما را آزاد آفرید وبه برکت نظام اسلامی  می توانید سؤال کنید و می توانید پرستش داشته و یا نداشته باشید  که در این خصوص فعلا بحث مدیریت الهی و علما رابه زمان دیگری برای پاسخگویی موکول می کنم


اما در خصوص اینکه دستاوردهای انقلاب و نظام را نادیده گرفته اید به گوشه ای از این دستاوردها جهت استحضار منصافانه اشاره میکنم باشد که مورد رضایت حق تعالی و توجه منتقدان عزیز واقع گردد،‌ آنچه  بنظرمیرسد شماها را برآشفته ‌کرده این است که  می بینید در حاکمیت دینی عدم اجرای عدالت، شکاف طبقاتی، فقر معیشتی، بیکاری، بزهکاری ‌و ناهنجاری اجتماعی، فرهنگی و درصد بالای طلاق، فساد ‌سازمان یافته، رانت و ویژه خواری تبعیض در پیگیری احکام قضایی  نابرابری حقوق و رکود روز افزون اقتصادی روند رو بکاهش ارزش ریال  و عدم شایسته سالاری ‌درمدیریت ها و نفوذ در محاسبات تصمیم سازی در بعض کابینه زیر لوای مقدسات و ریش و گاها ارزشها و عدم همخوانی اینگونه موارد با ادعای آرمانگرایی و حاکمیت دینی  برنگرانی های شما افزوده که دراینجا حق باشماست و صد البته که هیچ منصفی منکر نگرانی های شما و این معضلات ‌نبوده و نیست

ولی حیف که هرگز به واکاوی ریشه وعلل این مشکلات نپرداخته بجای قلم زدن دراین خصوص معلول را بجای علت پیگیری ومطالبه می کنید و صد حیف که تذکرات و توصیه های  رأس هرم نظام که بارها علت عدم پیشرفت و رسیدن به عدالت علوی را گوشزد نموده و به بعضی موانع اشاره داشتند را یادآور نمی شوید آنچه موجب دلگرانیست این است که منتقدین عزیز دست آوردهایی نظام را نادیده انگاشته فقط هنرشان شده ضعف دیدن و نپردختن به نقاط قوت، که در اینجا به چند مورد از دستاوردها اشاره می کنم اولا  از خود بپرسید که پیشینیان و عقبه اجتماعی شماها چه کسانی بودند؟  اکثرا رعیت پیشگانی که یا  چوب شبانی در دست و یا  طوق بندگی و نوکری و ذلت و امربَری برگردن، که از دست رنجشان سلاطین و گردن کلفتان  بدنشان فربه گشته و خود را  ارباب می دانستند


کدامیک جرأت حرف زدن و نفس کشیدن داشت؟ کدام کَس قدرت عرض اندام داشت؟ کدام یک خود را صاحب مال و منالش می دانست؟ جز به اذن خان یا کدخدا حتی نام و نام خانوادگی در حدشأن خود نداشتند و شرم دارم به موارد دیگری  اشاره کنم
اما امروزهر کَس‌ی آزاد است و هر چه دوست دارد بدون لکنت زبان و ترس بر زبان  می راندوصاحب خویش است، پس انقلاب ‌آزادی آورد
مقامات کنونی در سطح شهرستان ها، استان ها و بعضا سطح ملی را ببینید از ضعیف ترین قشرمستعد جامعه هستند این نشانه مردمی بودن و حمایت ‌ازمستضعفینی هست که بار اصلی انقلاب ‌را از اول تاکنون  بدوش کشیدند،‌ لازم است به شماعرض کنم گذشته روستا یا شهرخود را در ذهنتان تجسم بفرمایید  در بعد رفاهی از آب قابل شرب گرفته و بهداشت و راه و برق  مخابرات و مدرسه و دانشگاه این همه عمران و آبادانی خصوصا در زمینه تحصیل و آموزش و یادگیری  به همین نکته اکتفامیکنم
اگرنبود فراهم آوردن زمینه رشد و تربیت و آموزش و آگاهی، امروز شماها آنچنانکه در مطالبتان اشاره داشتید دیدگاه  عبدالکریم سروش و مبانی تفکری او را نمی شناختید و نعوذ بالله خدا را هم مورد نکوهش قرار نمی دادید
پس اِنقلاب بیداری و آزادی به اَرمغان آورد و جَهل و جَمود را فراری داد
‌ به شماها یادآور می شوم  می دانید انقلابی که با شروعش دلبستگان به غرب در دولت موقت راه نجات راغرب دانسته و معتقد به سیاست گام بگام بودند در برابر لایحه قصاص موضع گرفتند و تظاهرات راه انداختن  و بدنبال آن وحشت ترور راه انداختنه بخشی از شخصیت های تأثیر گذار سیاسی قضایی و فرهنگی و معنویی را شهید و رئیس ‌جمهور  و نخست وزیر و دفترتصمیم سازمدیریت انقلاب را در آتش خشم سوختند
 غائله گنبد را راه انداختند شبیرآل خاقانی در خوزستان پرچم مخالفت بالا برد در کردستان وغرب مردم را تحریک و بجایی رساندند تا جلو ستون زرهی ارتش برزمین خوابیدند تا "پ کا کا" وارد شهرها شود از سر بریدن پاسدارن در جشن عروسی هایشان گرفته تا اعلام جنگ مسلحانه و کشتار و درگیری خانه به خانه در شهرها توسط سازمان منافقین و هم صدایی و تبانی رئیس جمهوروقت بنی صدر با آن سازمان وحشت وعاقبت فرار زنانه اش، بلوکه کردن داریی‌ها در آمریکا تحمیل هشت سال جنگـ  با هدر رفتن سرمایه های مادی و ذخائر ارزی و معنوی ویرانی پنج استان مرزی، من به بَعضی منتقدین  جوان می گویم اون زمان یا متولد نشده بودید یا طفلی بیش نبودید
بیایید تاریخ انقلاب را مرور کنید آیا می دانید که شما یه کشور وابسته بودید؟ آیا می دانید در خط مقدم جبهه در شهر "بُستان" سال ٦٠و٦١ هر شبی فقط یه نارنجک تفنگی به ما می دادند که تنها از خودمان دفاع کنیم  چون ما تسلیحات اولیه ای مثل فشنگ  نداشتیم و کسی بما نمی فروخت کشور شما نمی توانست سیم خاردار و فشنگ معمولی در داخل تهیه و ساخت نماید گرچه الان می گوید دشمن پیشنهاد آتش بس می داد و شما نمی پذیرفتید این حرف همانهای ست که اطلاعات جنگی ما را خصوصا درکربلای ٤ به دشمن بعثی فروختند
  آیا میدانی فرش زیر پای شما و یخچال های ‌مدل (بوژان)اون زمان  بر اساس قرعه کشی به مردم واگذارمی شد چون کارخانه و زیر ساختی نبود یک کشور صد در صد وابسته را با حجم دشمنی تمام قدرت های جهانخوار شرق و غرب و با حجم مشکلات تحمیل شده می خواهید با کدام کشور با این ویژگی ها مقایسه کنید حتما الان میگویید مالزی یا به طعنه می گوید سنگاپور
 چرا به شأن علمی خودتان اهانت می کنید اگر یک دهم فشارها یی که بر این کشور وارد آمده به هر کشور دیگری وارد میامد توان مقابله را که نداشت تازه از هم فرو می پاشید دشمن قریب به چهل ساله  از تحریم بگیر تا کار فرهنگی و رسانه ای  منتظر بود که چنین حرفی را از زبان ماها بشنود انسان عاقل و سَیاس باید قوه  دشمن شناسی بالایی داشته باشد شما امپریالیسم شناسید؟
 از شما می پرسم خاورمیانه میانه را چگونه به تصویر میکشید ای نقادان نقاش؟ راستی از یمن چه خبر؟ دلیل اشغال عراق و افغانستان  چه بوده ؟ حتما دنبال سلاح هسته ‌ای درعراق بودند؟ مشکل لیبی چه بود؟ که بعد از خلع سلاح هسته ای  در بهار عربی ویران گشت‌ و هم اکنون دچارجنگ فرقه ایست
 شماها جهانخواران پدر خوانده داعش متوحش را که درعصر مدرن زنان جوان بیشماری را در بین جلادان خود به حَراج گذاشته  و٤٠٠ دانشجو و استاد دانشگاه را ‌در موصل وعراق  در یک روز سر بریدند و در شامات و فلسطین  فجایع انسانی به بارآوردند را نادیده می گیرید؟ آنانیکه هیچ منشور اخلاقی و انسانی و بین المللی را رعایت نمی کنند
فوکول کرواتی های کودک کش متوحش  نظام سلطه و خونخوار را رها کرده و به محاکمه خود می پردازید واعجبا!
تمام دنیا ازشرق گرفته تاغرب از هَیمنه شما در خاورمیانه معترفند و حرف و تیترتمام روزنامه های مهم دنیا ایران است این همان کشوریست که شاهنشاهش بدون اذن سفارتهای بیگانه اجازه اِنتخاب وزیر خود را نداشت
ای اصحاب قلم ای اهل فرهنگ ای جوانان پرشور قریب به چهل سال است که دشمن منتظراست در میدانی که با هزینه دلاری بو‌جود آورده بازی ومشق نماییم
البته کسی از غلط کاری بعضی مسئؤلین دفاع نمیکند اما مُنصف باشید عمق سیاست های راهبردی نظام را تضعیف نکنید هر کسی می تواند مبانی جمهوری اسلامی را قبول نکند آزاد است ولی تخریب غیر منصفانه نه بصلاح است و بحکم عقل نه معقول چرا چون باید زمان شناس بود ‌و بامقتضیان زمان حرکت کرد و زمان شناس باشید
گرچه بعض مسئؤلین کج دست بی تدبیر و خائن زمینه را برای تخریب ‌و تضعیف  هموار ساختند،‌ رفاه حق این مردم هست ولی باید دانست دشمن می خواهد ازاین طریق ملت را بستوه دراورد که به تعبیر مقام معظم رهبری این خواب آشفته دشمن هرگز محقق نخواهد شد
 ایام بکام
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید

برچسب ها:
لطف الله شجاعی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


م چ
|
Iran
|
1397/03/17 02:52
  +2

  -2
پاسخ
احسنت اقای شجاعی با این تفکر وقلم زیباشون
سید ابراهیم
|
Iran
|
1397/03/17 03:07
  +1

  -2
پاسخ
گفتمان و نقد بسیار به جا و جامعی است اگر واقعیت گرا و عادل باشیم
درود برشما
ناشناس
|
Iran
|
1397/03/17 03:33
  +2

  -2
پاسخ
با سلام
انصافا تحلیل منصفانه ای بود
درود خدا بر ایشان ...
سام
|
United Kingdom
|
1397/03/17 03:37
  +1

  -2
پاسخ
واقعا قلم اقای شجاعی همیشه عالی بوده و بسیار سخنان گهرباری عرض کردن درود بر این فرد انقلابی
منصف
|
Iran
|
1397/03/17 04:12
  +1

  -2
پاسخ
از عصر جهان سپاسگزارم..
احسنت بر آقای شجاعی با این تحلیل منصفانه و قلم و فکر شیوای ایشان
سید اسماعیل
|
United Arab Emirates
|
1397/03/17 05:02
  +1

  -2
پاسخ
درود بر شما انقلابی عزیز و غیرتمند، انسانی بزرگ و شایسته؛ برخاسته از دل شیردلان بهمئی... درود به شرفت و غیرتت
علی طلائی
|
Iran
|
1397/03/17 09:00
  +1

  -1
پاسخ
باسلام وعرض ادب محضر مخاطبین ارجمد شعرحافظ همه بیت الغزل معرفت است . آفرین برنفس دلکش ولطف سخش فرمایشات آقای شجاعی درباب طاغوت اندکی از واقعیات فراموش شده ای است که چون ناخوشایند هستندمیلی به یاد آوریشان نیست اما بهتر است ناملایمات طاغوت رابرای فرزندامان یاد آوری کنیم تا آنها ندانسته پیش داوری نکنند وبه آنها درفهم دقیق انقلاب ودست آوردهای آن کمک کنیم .تایید می کنم
علی مدد
|
Iran
|
1397/03/17 10:00
  +2

  -0
پاسخ
تحلیل خوبی بود که براساس شرایط،حاکم بر روستاههای قبل از انقلاب نوشته شد نه شرایط،حاکم بر شهرهای بزرگ
ناشناس
|
Iran
|
1397/03/17 10:01
  +2

  -0
پاسخ
آقای شجاعی مردم انقلاب کردند که رو جلو بروند پس منت گذاشتن سر مردم و به رخ کشیدن گذشته مردم هنر نیست
....
|
Iran
|
1397/03/17 10:08
  +2

  -0
پاسخ
آیا من هم می توانم در نقد مطلب آقای شجاعی و به تندی قلم ایشان قلم بزنم

آقای شجاعی آیا وضع طبقه کارگر و مستضعف را می بینید آیا یوغ هایی که اکنون بر گردن آنهاست می بینید آیا می دانید که الان برای رفتن سرکار باید گوسفند و هدیه برای برخی آقایان برد آیا می دانید که دیگر هیچ مستعضفی که کسی ندارد تقریبا بکارگیریش در ادارات و شرکت ها بسیار سخت شده است
و هزار آیای دیگر
شاید جواب دهید این مسایل با آرمان های انقلاب در تعارض است و به افراد بر می گردد درست اما راه حل شما چیست
سید
|
Germany
|
1397/03/17 10:46
  +3

  -0
پاسخ
جناب شجاعی، اینگونه با تبختر صحبت کردن و منتقدین و مردم را تحقیر کردن نهایت بی انصافی است ، برای تک تک گفته هایتان جواب قاطع هست ولی حیف که فضای موجود اجازه نمی دهد تا با صراحت نقد دقیق و منصفانه ای ارائه شود . بله مسلم است کسانی که سر در توبره ای دارند نظر مثبتی به صاحب توبره داشته باشند ، من در مقام پاسخگوئی نیستم چون میدانم شما از سر صدق و دلسوزی قلمفرسایی نکردید بلکه بنا به اقتضا و قطعا به مصلحتی و در جهت کسب و یا تآمین منافعی و برای ... چنین هجمه نسنجیده ای را به منتقدین شرایط موجود در این فضا انجام داده اید .
شاید یادآوری خاطرات گذشته تلنگری باشد بر اسب دوانیهای حال ، اگر کمی به گذشته نظری بیفکنی و فردی که از اولین کسانی بود که موقغ دستگیری یکی از خوانین منطقه اسلحه به دست گرفته بود و با تفنگ برنو جلو قلعه لیکک همراه جمعی از افراد برای حمایت از خان مذکور عکس سلفی می گرفت بد نباشد ، تا فرد مواضع ودیدگاههای خود را در زمانها و مکانهای مختلف و با توجه به شرایط موجود و حرکت در جهت باد پیش خود مجسم و کمی متنبه گردد .
معین فر
|
Iran
|
1397/03/17 11:32
  +1

  -0
پاسخ
سلام مطلب جناب شجاعی از بُعد نظاره ی مبارکشان بسیار جالب بوده اما نیاز هست مطلبی در جواب ایشان در همین سایت نویسه کنیم
درود
وحید
|
France
|
1397/03/17 11:44
  +3

  -0
پاسخ
جناب آقای شجاعی اتفاقا نفوذ خان ها و کدخداها به نسبت پیش از انقلاب بسیار بیشتر شده است و مردم بیشتر مرغ و گوسفند براشون می برند و بسیاری از آدم های مدعی در تلاشند که با آنها وصلت خانوادگی ایجاد کنند و کاندیدهای ارزشی اول بار به سراغ آنها می روند
و نمایندگان منتخب اول به سفارشات آنان جامعه عمل می پوشند
اما کی به ما مستضعفان توجه می کند چه کسانی که به قول شما منحرفند و چه آنانکه به انقلاب پایبند هستند
به راستی چرا شعار و عمل شماها تفاوت دارد
اتفاقا ما اگر نقد می کنیم از سر درد است از سر تبعیض و بی عدالتی است از سر بی توجهی به آرمان ها است
اگر هم تند می رویم چون از عملکردهای تبعیض آمیز عصبانی می شویم
وگرنه اگر لازم باشد باز هم عملا در دفاع از آب و خاک پیش قدم خواهیم شد و جان خود را تقدیم می کنیم
شهروند
|
Iran
|
1397/03/17 12:06
  +1

  -2
پاسخ
تحلیل آقای شجاعی ازجهاتی خوب وازجهاتی هم بد میباشد جناب شجاعی از دستاوردهای خوب انقلاب و.....کسی انتقادی نداره اماازآن شعارها وجامعه آرمانی که قراربود حاصل شود خیلی عقبیم وتوسعه که نبود بی عدالتی تبعیض بی قانونی فقر بیکاری قشرمستعضف و.....هم بیشترشده وهمون جامعه ارباب رعیتی الان باشیوه دیگری درحال انجام هست ازبعداجتماعی وتمدن وجغرافیا ومعادن وداشته هایمان آن زمان ماراباکشورهای همسایه درحال توسعه وپیشرفت مقایسه کن الان ماچطوریم ودرکجاهستیم ودرجامعه بین الملل چطوریم؟
هرچنداین دراین فضا تحلیل وبررسی سخته...
بااحترام
جوادی نیا
|
Iran
|
1397/03/17 12:19
  +1

  -1
پاسخ
انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) یک دگرگونی به معنای واقعی کلمه بود انقلابی بود به مستضعفین قدر و قیمت بخشید و بعد از امام حضرت آیت الله خامنه ای ادامه راه امام را برگزید و اگر اکنون مشکلاتی وجود دارد به دو دلیل است یکی کارشکنی و تحریم ها با هدایت استکبار جهانی است و دلیل دیگر برخی از افراد و مدیرانی است که از آرمان های انقلاب فاصله گرفتند و لازم است این مدیران خاین به آرمان های انقلاب کنار گذاشته شوند
و گرنه انقلاب زنده، پویا و پاینده است
درود بر مقام معظم رهبری سکاندار، راهنما و رهبر انقلاب
برات
|
France
|
1397/03/17 12:44
  +2

  -0
پاسخ
عصر جهان اینکه مطالب را آخر شب منتشر می کنید از مصادیق شبیخون است😃😃😃😃
ناشناس
|
France
|
1397/03/17 13:10
  +2

  -0
پاسخ
آقای شجاعی حاج آقا موحد کاندیدت اولین حامی خان و کدخدا ها بود خودتان هم که همنشین و قوم و خویششان هستید چه شد که حالا بد شدند
حالا چگونه حرف های شما را باور کنیم که با ابزار گذشته نظام خان و کدخایی مستضعفان روشنفکر را به توپ بستی و به نوعی هم نهدید به افشای گذشته ی مستضعفانی کردی که از بیان آن شرم دارید
ع-س
|
Australia
|
1397/03/17 13:10
  +0

  -1
پاسخ
هم قلم فرسایی وتذکرات شماوهم انتظارات وانتقادات دیگران براساس قضاوتی که عادلانه باشدبه جاست وبایدتشکرکردازشماکه ازآرمانهادفاع می کنی وهم ازعزیزان که برای پیشرفت وادای حقوق خودمنتقدندونیازهست اماآنچه مهم است بیداری مسولین ذیربط وحل کردن مشکلات مردم است دراین برهه نیازبه انقلاب درون سیستمی داریم نیازبه مدیران انقلابی وجهادی داریم مردم صاحب انقلابندحق انتقادجهت پیشرفت وحفظ آنرادارنداگربحرانهاومشکلات موجودی که کم وبیش اشاره شدحل نگرددمطمئناکاربه جایی باریکترخواهدکشدضمن دفاع ازآرمانها واهداف انقلابمان بایدمسیراین اهداف وآرمانها(عدم بی عدالتی کمتر-عدم تبعیض اشتغال زایی- عدم فاصله طبقاتی و....)خصوصاتوسط مسئولین وکارگزاران وهمه ی دستگاه هااجراوعملی گرددتامردم راضی شوندوراه برهمه ودشمنان نظام وانقلاب بسته شودهشداروکلام امام رایادبیاوریم که فرمودندمردم شما را آوردنداگربدعمل کردیدهمین مردم پایینتان می آورند...
علی
|
Iran
|
1397/03/17 14:32
  +0

  -1
پاسخ
والا انتقادها همش از دست همین کدخدا های امروزیست وگرنه برکات انقلاب که پوشیدنی نیست
تازه کدخدا ها ی امروز به مرغ و تخم مرغ که راضی نیستند
کیو کیو بنگ بنگ
|
Iran
|
1397/03/17 14:44
  +1

  -2
پاسخ
درود به آقای شجاعی شناسنامه شما این را میگوید که خودت و خانواده ات چه سوابق انقلابی در مبارزه با خوانین داشتی.درودت باد مرد فکر اندیشه و قلم.
خان ستیز
|
Iran
|
1397/03/17 14:53
  +2

  -1
پاسخ
فهوای مطلب و حتی کامنت ها ظاهرا ابراز انزجار از ظلم و بی عدالتی و ضرورت قدرشناسی از ازرشهای نظام است. اما باید خوب تامل کرد که مردم به ویژه در مناطقی مانند بهمئی خان و کدخدا را با چه عنوانی می شناسند؟ آیا ستایش می کنند یا صرفا حرمت؟ هیچکس علاقه مند به تحقیر دیگری نیست اما با کمال شرمندگی باید گفت عده ای هنوز عشق حقارت در برابر خان و کدخدا ها را دارند. این در حالیست که عده ای که خود را بزرگ می پندارند و نان و حلوای رژیم طاغوت را نوش جان می کردند امروز هم در مناصب نظام اسلامی هستند و مهم تر از همه از رشد فرزندان بهمئی برآشفته می شوند. جالب است بدانید این رفتار بزرگ پنداران، نقل محافل است اما باز برای عده ای عبرت نمی شود. همان کسانی که عمدتا در ستایش حضرات ید طولایی دارند.
بهمیی پاینده باد
|
Iran
|
1397/03/17 15:23
  +1

  -1
پاسخ
🏵توجه⤵️ توجه⤵️🏵
🌷یا صباحا⤵️یاصباحا🌷
از نگارنده باید تشکر کرد هرچند مطلب ایشان ضعفهای دارد!!
اما باید توجه کرد ::: مردم با نظام واسلام مشکل ندارند.. حضور مردم در همه عرصه ها نشانگر قدرشناسی انهاست. منتقدین هم حق دارند!!باید به پایی دلسوزی انها قلمداد کرد.
اگر در فضایی مجازی دقت شود
و رویکردهای منتقدین،و حتی شخصیت‌ حقوقی و حقیقی انها را مدنظر. قرار دهیم به وضوح روشن است که آنها از دون پایه ی جامعه هستند و بعضا از کمیته امداد امام روزگار گذراندند.قطعا دلسوز و قدر دان نطام بودند و هستند واهل تظاهر و ریاکاری هم نیستند. به یقین آنها ⤵️
از تظاهر، ریا، شعار دادن به دروغ،برخی به تنگ آمدند!!
واز زندگی اشرافی،مسولین و نمایندگان، و صاحب منصبان،
و آنهای که به دروغ سنگ مردم را به سینه میزنند نگرانند و قطعا همینها در روزهای تنگ از نظام و اسلام و آب و خاک دفاع میکنند!! انتفاد این عزیزان را به فال بد حساب نکنیم!! آنها از سر دلسوزی میگویند!!و اگر در مواردی با جاده خاکی میزنند😀 از عصبانیت انهاست که انتظار نداشتند و ندارند که چرخش مسولین در شیوه زندگی،عملکرد
بر خلاف مشی امام و رهبری و در راس همه بر خلاف اسلام حقیقی باشد!! بر همگان روشن است که نطقه مشترک همه ما انگشت گذاشتن بر عملکرد مسولین و فاصله گرفتن آنها از مردم است!! لطفا تحمل همدیگر را داشته باشیم تا در فضایی آرام هم از دست آوردهای نظام که تلاش همگان بوده و هست دفاع کنیم... و هم با بیان
کاستی ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. چرا که به نفع نظام و مسولین است تا نقدها را بشنوند و خود را اصلاح کنند فرصت سوزی تا کی!!! آستانه تحمل مردم حدی دارد و باید آن حد را نگه داشت!!! لطفا آرام و منطقی دیالوگ کنید متشکرم 🏵به درود / م
معین فر
|
Iran
|
1397/03/17 15:59
  +0

  -2
پاسخ
.........

سلام و درود-کامنت جنابعالی دریافت شد اما متاسفانه امکان نمایش برای ما وجود ندارد
سپاس از لطف و نظر شما

عبدالله
|
Iran
|
1397/03/17 16:50
  +3

  -0
پاسخ
بنام خدا
من قصد دفاع از آقای شجاعی را ندارم ، اما کامنتها را که خواندم ، اکثر منتقدین کلیک کردن روی کلمه خان و کدخدا گویا حساسیت طرفدارانه به این کلمات دارند ، این مبحث ۵ درصد مطلب آقای شجاعی است ، فارغ از نیت ایشان خوب بود بقیه مطالب هم نقد ، تایید و یا رد می شد.
جواد
|
Iran
|
1397/03/17 16:54
  +2

  -1
پاسخ
کسانی که نقد می کنند نه معاندند نه محارب، اینها همان مستضعفانی هستند که انقلاب به آنان ارزش داد از سر دلسوزی انتقاد می کنند اگر دلسوز نبودند می توانستند هم سرشان را به بخور بخور لذات مادی گرم کنند و کاری هم به مشکلات جامعه نداشته باشند و صحیح نیست که با آنان بدگفتاری شود و اگر روزی ضرورت ایجاد کند همین منتقدان پرچمدار آرمان ها انقلاب اسلامی خواهند شد
ایل
|
Germany
|
1397/03/17 19:36
  +2

  -1
پاسخ
درود بر کدخدا لطف الله خان شجاعی
بازیگر
|
Iran
|
1397/03/17 23:05
  +2

  -1
پاسخ
مطالب آقای شجاعی ومقایسه ایشان راهمه می دانندایشون تقریباچیزهای که درمنطقه رخ داده یادآوری کرده درصورتی که فراترازمنطقه بخواهیم عنوان کنیم خیلی می شه قلم فرسایی کردانتقادی ازنوشته اش دارم درخصوص ارباب رعیتی وحاکمیت خوانین وکدخدا می باشدماکه خودمون که قریب 60سال ازسن ما می گذردوآنطوریکه والدین ماهم یادآوری می کنندچنین حاکمی یتهایی ندیدیم و دردوران پهلوی بیشترپهلوی اول سرنگون وپراکنده شده اند ونظم وامنیت نسبی ازطرف خوانین وکدخداهاسلب شده وبراساس حاکمیت مرکزی وحکومت شاه برقرارشده امادرحکومت اسلامی وانقلاب ماچون بایک چشم به هم نگاه میشدوارثین آنهاکمترآسیب دیدن وحتی بیشترمورداحترام قرارگرفتندوهم اکنون هم حرف وتوصیه وارثین آنها درحاکمیت بیشتراست وسفارش آنهامؤثرتراست دربقیه مواردهم صدا وتاییدبانوشته های ایشان هستیم گرچه این ها همش سرگرمی انداماحاکمیت کارخودش می کندچه ماانتقادکنیم وچه جمعی تشویق کنندبایه چرخش های چنددرجه ای
ثنا
|
France
|
1397/03/18 19:07
  +1

  -0
پاسخ
مدیر محترم کانال عصر دنا ، لطفا به اعضاء بی احترامی نکنید و کامنتها را منشر کنید.

با سلام و سپاس - تمامی کامنت ها منشر شدند جز دو مورد که یکی قبلا ذیل آن توضیح داده شد-بعد این کانال نیست-سایت عصر جهان است

مضافا اینکه خیلی ها نقد بر یاداشت وارد نمودند و منتشر شد و قابل روئیت است

از سوی دیگر انتشار کامنت هم قانون دارد شما می نویسد

دوست و برادر عزیزم آقای .......را ارجاع می دهم به صفحات ....و ..... کتاب حاجی آقا نوشته صادق هدایت چاپ انتشارات جاویدان (۱۳۵۶چاپخانه محمدحسن علمی) ، بعد از مطالعه صادقانه نظر خودشان را نسبت به این مطلب منتشر شده منتسب به خود در همین گروه به اشتراک بگذراند .
البته مطمئن هستم که مشابه همین مطلب را با مضمونی مشابه از یکی از خاطره نویسان دوره ناصرالدین شاه قاجار) مطالعه نمودم

من باوجود اینکه این کتاب را خواندم در حال حاضر نمی دانم در صفحات مورد نظر شما چه نوشته است  و شما قصد اتصاف چه وصفی را به موصوف دارید

راستگو
|
Iran
|
1397/03/19 10:56
  +3

  -0
پاسخ
باعرض سلام وارزوی قبولی طاعات وعبادات ،همه نظرات محترم ، اما همه می دانیم:
اقای شجاعی یکی از باایمان ترین وبامعرفت ترین و ازبزرگان شهرستان بهمئی می باشد.
ماشا الله خوش تیپ هم هست !!
مطالب ایشان جالب وموردتقدیراست .
ازسایت خوب عصرجهان هم تشکر می کنم
ثن
|
France
|
1397/03/19 11:40
  +0

  -0
پاسخ
اولا که سما مطلبی را منتشر کرده اید و طبق روال طبیعی بایستی انتقادات و تاییده های خوانندگان را هم منتشر نمایید ، در ثانی یکی دوبار با دقت خصوصا صفحه ۳۲ را مطالعه بفرمایید ان شااله متوجه تشابه مطالب خواهی شد .
ثنا
|
France
|
1397/03/19 12:03
  +0

  -0
پاسخ
جناب مدیر محترم ، هر سایتی وقتی بخشی یا تمام مطالبش را در تلکرام قرار داد دیگه از ماهیت و تعاریف حقوقی مصطلح سایت خارج و اآنجا(در تلگرام یا...) تحت عنوان کانال آن سایت تعریف و شناخته می گردد . و دلیلی که به شما برادر عزیزم مدیر خطاب می گردد به همین علت است و الی شما در سایت عصر دنا صاحب امتیاز و یا سردبیر مورد خطاب قرار می گیرید .
پاسخ ها
بخوان
|
Iran
|
1397/03/19 16:41
  +0

  -0
آقای با نام مستعار ثن این عصرجهان است نه عصردنا
ثنا
|
France
|
1397/03/19 22:22
  +0

  -0
پاسخ
با عرض پوزش منظور حقیر عصرجهان بوده است ، نوشتن عصردنا اشتباه می باشد .

سپاسگزارم

علی
|
Iran
|
1397/03/20 12:02
  +0

  -0
پاسخ
شجاعی دیه ساسیت رها کن برو استراحت کن. چیزی تواین سیاسی بازی ها گیر نمیاد. تمام افراد بازنشسه بیشتراز بقیه مردم وارد سیاست می شوند.
نکته سنج
|
Australia
|
1397/03/22 08:35
  +0

  -0
پاسخ
نکته جالب در اظهار نظرها این است که تمام نظرات ارائه شده با پرچم کشورهای خارج مبتنی بر منحرف کردن مطلب اصلی متن و به نوعی تخریب نویسنده است.
پاسخ ها
نکته سنج بخوان
|
Iran
|
1397/03/22 17:18
  +0

  -0
پرچم خارج دیل بر اینکه نظر دهنده خارج از کشور است نیست بلکه به معنای استفاده از فیلتر شکن و یا vpn است

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*