اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213143
تاریخ انتشار: 1397/03/19 23:22
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان:
عبدالنبی سواعدی: برای توسعه مهارت آموزی و به وجود آوردن اشتغال پایدار خانواده ها جوانان خود را به فراگیری مهارت های مختلف فنی و حرفه ای تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان پیش از خطبه های نماز جمعه عین 2 اهواز ضمن تبریک ماه پر فضیلت رمضان اظهار کرد: قدس محور هويت و اتحاد همان امتي است كه مستضعفان زمين را وارثان واقعي مي‌داند و براي زورمداري و بي‌عدالتي عمري كوتاه قائل و ايمان دارد كه نصرت و پيروزي از آن صالحان و هدايت يافتگان خواهد بود.


عبدالنبی سواعدی عنوان کرد: اينك‌ روز قدس‌ كه‌ خوشبختانه‌ مورد قبول‌ و پذيرش‌ اكثريت‌ قريب‌ به‌ اتفاق‌ مسلمين‌ جهان‌ واقع‌ شده‌ به‌ نماد قدرت‌ و استقامت‌ اسلامي‌ و عاملي‌ براي‌ انسجام‌ و اتحاد نظر مسلمانان‌ تبديل‌ شده‌ است‌تا ظلم و ظالم را ریشه کن شود.
سواعدی بااشاره به ماموریت ها و اهداف آموزشی فنی و حرفه ای بیان کرد: امروزکشور با دو مشکل بیرونی و درونی درگیر است مشکل بیرونی که دشمن اسلام ومسلمین است وآن کشورهای ظالم ،ستمگروخائن امریکا،اسرائیل و عربستان سعودی هستند که اتحاد مسلمین و هدایت رهبرفرزانه انقلاب راه بجایی نخواهدبرد.
وی افزود: دشمن درونی کشور بیکاری جوانان جامعه است که لازم همه آحاد ملت همانگونه که درجنگ تحمیلی باهم متحد شده ودشمن بعث را شکست دادند دراین جبهه نیز مردم تلاش کنند تا جوانان وفرزندان خودرا به فراگیری مهارت های مختلف فنی و حرفه ای تشویق و ترغیب تا پس کسب مهارت وورودبه بازارکار این دشمن نیز ازبین برود.
سواعدی ادامه داد: مردم در جنگ تحمیلی با هم و در کنار هم بسیج شدند تا در آن پیروز شدند امروز همه اقشار جامعه باید در کنار هم با این معضل بزرگ مبارزه کنند و راه مبارزه با آن برای ورود به بازار کار مهارت آموزی است.
وی تاکید کرد: پشت میزی راه خوبی برای اشتغال نیست زیرا کشوربدنبال کوچک کردن دولت وتوسعه بخش خصوصی است و در جذب و استخدام دربخش دولتی مشکل دارد.
سواعدی تصریح کرد: مهارت آموزی راهکار اصلی خروج از بیکاری در جامعه است وجوانان با کسب حرفه وفن ، متخصص وماهرشده وازاین طریق کارآفرین شده و زمینه اشتغال پایدار خود ودیگرا نرا فراهم سازند.
سواعدی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای توسعه آموزش فنی و حرفه ای تاکید دارد و در سخنان خود فرمودند علم برای عمل همانند اتم و اکملش همین کاری است که فنی و حرفه ای می کند که این جمله بعنوان یک فتوی برای همه نصب العین و لازم الاجرا است.
وی گفت: بهترین تجهیزات آموزشی ومواد مصرفی کارگاهی در مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهدای عین 2 وجود دارد متاسفانه با عدم استقبال از سوی جوانان مناطق سیاحی، عین دو و سه را خرمشهر مواجه شده است درصورتی بسیاری از جوانان دیگر مناطق استان بدنبال مهارت آموزی در این مرکز هستند.
سواعدی خاطرنشان کرد: با کمک ومساعدت استانداری خوزستان 2400 نفرازجوانان مناطق حاشیه وکمترتوسعه یافته شهرستان اهواز آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته وبخش اعظمی ازآنها جذب بازار کار شدند.
سواعدی در پایان به طرح های هدفمند اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان درحوزه های مختلف مهارتی ازقبیل طرح آموزش مهارت اموزی دانشجویان و آموزش به سربازان ، توانمندسازی اقشارآسیب پذیر ،کارورزی درمحیط واقعی کار ، توانمندسازی نیروی بومی و... اشاره وآنها از طرح های بسیار خوب وموفق برشمرد.
گفتنی است پس ازاتمام نمازجمعه مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان وهیات همراه به سوالات مردم پاسخ وبه مشکلات مطروحه رسیدگی کردند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*