اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213144
تاریخ انتشار: 1397/03/19 23:27
انقلابیون حقیقی زمان شناسند
تلاش برای حذف واعظی/تکذیب درخواست عفو مرتضوی/انتقاد روزنامه اصلاح طلب از دولت هاشمی رفسنجانی

عصرجهان- در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

منبع درآمد زندگی مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی: چند سال پیش درجایی سخنرانی داشتم و وجوه اشتراک امام و مقام معظم رهبری را مطرح می‌کردم، فردی یادداشتی به من داد که مقام معظم رهبری چقدر حقوق می‌گیرند، من شب بعد به شرح این مساله پرداختم که من در متن کل امور مالی امام(ره) و دفتر امام بوده‌ام و شاهدم که ریالی از وجوهات شرعی و بیت‌المال استفاده نکرده و تماماً از نذورات و هدایایی که به آن‌ها می‌رسد استفاده می‌کنند. بنده در آن جلسه جزئیات این موضوع را توضیح دادم؛ مؤمنین و حتی افراد مستضعف برای آقا نذر می‌کنند و ایشان آنچه به‌عنوان هدیه و نذر برای خودشان باشد، دریافت می‌کنند و زندگی‌شان نیز از همین طریق می‌گذرد./مشرق

برخی وزرا با نمايندگان پرتوقع مجلس معامله می‌كنند

علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم گفت: نسبت به دولت به معناي قوه مجريه انتقاد خاصي ندارم اما دولت از اجزا و اعضاي كابينه تشكيل شده است. اعضاي كابينه هم متفاوت هستند. برخي بسيار با‌انگيزه هستند و كار خود را مي‌دانند، ‌از نيروهاي توانمند و همراه دولت استفاده مي‌كنند، در كارشان هم موفق هستند. برخي هم هستند كه انگيزه كمتري دارند يا خودشان را در ايفاي مسووليت ناتوان مي‌بينند يا در انتخاب معاونان و مديراني كه به كار گرفته‌اند از نيروهاي توانمند و با‌كفايت استفاده نمي‌كنند يا با برخي از نمايندگان پرتوقع مجلس معامله مي‌كنند و براي اينكه به دور از سوال يا استيضاح بمانند باج‌هاي سنگيني به نمايندگان مجلس مي‌دهند و برخلاف سياست‌هاي رييس‌جمهور عمل مي‌كنند.


یک نماینده از قول وزیر اطلاعات: «تلگرام طلایی» متعلق به جمهوری اسلامی است

وزیراطلاعات عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است. حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیراطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است.


واکنش آشنا به اهانت‌کنندگان علیه صالحی: رسوا خواهید شد

مشاور فرهنگی رییس جمهور در یادداشتی به سر دادن شعارهایی علیه رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد. حسام الدین آشنا در صفحه توئیتر خود نوشت :آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران 1392-1400 کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری رارسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.

کنایه مهاجری به تندروها

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: من امیدوارم که بعضی از دوستان تندرو، خود را ارزان نفروشند و آدم هایی که این افراد برایشان سینه می زنند، برای آنها فاکتورهای گران قیمتی صادر کنند. زیرا بالاخره این اقدام سنگینی از جانب تندروهاست که به رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ماموریت مهمی برعهده دارد، فحاشی کنند. لذا امیدوارم که تندروها تنها به کشیده شدن دست نوازش بر سرهایشان قانع نشده باشند و مبالغ بالایی دریافت کرده باشند. این فعال سیاسی اصولگرا گفت: طایفه تندروها در کشور به هیچ وجه مضمحل نخواهند شد، بلکه از شکلی به شکل دیگر درخواهند آمد. تندروی ریشه در نفسانیت و اعمال غیرعقلانی انسان دارد. تا زمانی که نفس و رفتارهای غیرعقلانی وجود دارد، آدم تندرو نیز وجود دارد و فرقی هم نمی کند جناحش چپ یا راست باشد.

دولت اقدام نکند، طرح خود را برای اجرای شروط رهبری در برجام به جریان می‌اندازیم

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای اجرای شروط رهبری در برجام تهیه کرده تا در صورتی که دولت نتواند در زمینه برجام کارها را پیش ببرد و یا این‌که طرف‌های مقابل نقض پیمان بکنند آن را در دستور کار قرار دهد. بهروز نعمتی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مساله هسته‌ای، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید خسارت‌هایی را که آمریکایی‌ها به برجام وارد کردند پرداخت کنند و اگر هم این کار را انجام ندهند مسئولین نظام همگی اتفاق نظر دارند که مجددا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را آغاز کنیم. وی افزود: به هر حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید بپذیرند که اگر قرار باشد برجامی وجود نداشته باشد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ما شروع می‌شود. در همین زمینه مجلس هم در صورت عدم پیشبرد اقدامات توسط دولت و یا طرف‌های مقابل برای خروج از برجام طرحی که تهیه کرده را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 در شرایط جنگ قرار گرفته ایم

محمد هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: رئیس‌جمهور جنجالی آمریكا عزمش را جزم كرده تا در منطقه مثلث آمریكا، اسرائیل، عربستان را تشكیل بدهد تا از این طریق بتوانند نهایت دشمنی با نظام جمهوری‌اسلامی را داشته باشند و تا جایی كه می‌توانند به ایران و ایرانی ضربه بزنند. حالا چه با تحریم، چه با تحت فشار قراردادن شركای ما و چه با كارهای دیگر، مخصوصا اینكه آمریكایی‌ها در سطح جهان از امكانات فوق‌العاده‌ای در بحث رسانه برخوردارند و به همین دلیل به‌راحتی این امكان را دارند كه علیه نظام ما سیاه‌نمایی كنند. دولت در شرایطی در داخل كشور قضاوت‌های آنچنانی را متوجه خود می‌بیند كه مشكلات اینچنینی را دارد. به تعیبر من ما در شرایط و حالت جنگ هستیم. ‌البته نه جنگ نظامی، بلكه جنگ تبلیغاتی و جنگ اقتصادی. جالب این است كه در جنگ آنچه روال است و متدوال، این است كه نباید آن كسانی كه در خط مقدم هستند و می‌جنگند را تضعیف كرد، بلكه باید آنها را حمایت كرد و پشت جبهه را قوی و منسجم نگه داشت.

معاون سیاسی سپاه: موشک‌های دفاعی امانت‌ ملت در دست مسئولان است

سردار جوانی، در خصوص بحث توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و تاکید آمریکا برای مذاکره در خصوص سامانه دفاعی کشور نیز گفت: این یک تصور غلطی است که غربی ها فکر می کنند با فشار بر جمهوری اسلامی، بتوانند ایران را به تن دادن به مذاکره موشکی وادار کنند. مذاکره موشکی به منزله این است که ملت ایران بر سر ابزار دفاعی خود با دشمن معامله کند که هیچ ایرانی عاقل و منصفی به چنین چیزی رضایت نخواهد داد. مسئولان جمهوری اسلامی ایران امانت دار اقتدار و قدرت دفاعی ملت ایران خواهند بود.به گفته وی، موشک‌های دفاعی امانت های ملت ایران در دست مسئولان هستند و آنان نیز امانت دار خواهند بود، زیرا غربی ها با طرح مذاکرات موشکی می‌خواهند ملت را خلع سلاح کنند که این بدون شک اتفاق نخواهد افتاد.

خوشتیپی بازیکنان ایران سوژه دیلی میل شد

جام جهانی فوتبال در روسیه از پنجشنبه برگزار می‌شود. اعضای تیم ملی فوتبال ایران نیز اکنون در روسیه هستند و خودشان را برای بازی با مراکش آماده می‌کنند.دیلی میل در گزارشی به عکس بازیکنان ایرانی در روسیه اشاره کرد و نوشت: عکس بازیکنان خوش تیپ ایرانی در توئیتر و رسانه‌های گروهی دیگر بازتاب گسترده‌ای داشت و خیلی‌ها را به تیم ملی ایران علاقه‌مند کرد.بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اکنون در کمپ مسکو خودشان را برای جام جهانی آماده می‌کنند.

 

 

رفع حصر را باید از رهبری و شورایعالی امنیت ملی بخواهیم

قاسم میرزایی نیکو نماینده فیروزکوه در مجلس و عضو کمیته رفع حصر با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر رفع حصر تا پایان ماه رمضان، گفت: نوع دعوتی که برای جلسه افطاری رهبر انقلاب شد و برای افراد زیادی دعوت‌نامه فرستاده شد، نشان می‌دهد که فضا بهبود پیداکرده و شرایط بیرونی و مسائل مختلف هم دومین عامل تأثیرگذار برای رفع حصر است.  او تاکید کرد: اقداماتی نیز به آقای شمخانی محول شده و ایشان باید انجام دهد که همه این موارد می طلبد که رفع حصر انجام شود. من اطلاعی ندارم که حتماً در ماه رمضان رفع حصر صورت می‌گیرد اما امیدوارم ماه رمضان که ماه محبت و نور است بتواند کمک کند تا رفع حصر صورت بگیرد. اگر رفع حصر نشود باید اقدام جدی‌تری از سوی نمایندگان و کمیته حصر انجام شود.  این نماینده مجلس در خصوص اینکه اقدام جدی نمایندگان چه خواهد بود، ادامه داد: برای آن اقدام جدی باید منتظر ماند تا با رایزنی به جمع‌بندی برسیم. تا یک مدتی به ما گفتند که شلوغ نکنید و در خصوص حصر صحبت نکنید. صحبت نشد اما بعد برخی می‌گویند چه حقی دارید که در مورد حصر صحبت کنید! این یعنی چه! چطور یک نفر حق دارد بگوید راجع به حصر صحبت نکنید؟/اعتمادآنلاین

مجلس طرحی برای اجرای شروط رهبری در برجام تهیه کرده است

بهروز نعمتی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مساله هسته‌ای، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید خسارت‌هایی را که آمریکایی‌ها به برجام وارد کردند پرداخت کنند و اگر هم این کار را انجام ندهند مسئولین نظام همگی اتفاق نظر دارند که مجددا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را آغاز کنیم. وی افزود: به هر حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید بپذیرند که اگر قرار باشد برجامی وجود نداشته باشد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ما شروع می‌شود. در همین زمینه مجلس هم در صورت عدم پیشبرد اقدامات توسط دولت و یا طرف‌های مقابل برای خروج از برجام طرحی که تهیه کرده را در دستور کار خود قرار می‌دهد./ ایسنا

مشکل کشور ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است

محمدعلی وکیلی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی ایران در شرایط کنونی را اختلال مدیریتی و اختلاس دانست و افزود: کشور نیازمند پالایش در شیوه‌های مدیریتی است. وکیلی در ادامه سخنان خود با تحلیل وضعیت کنونی کشور و شرایط سخت مردم اظهار داشت: کشور ایران شرایط شبیه این وضع را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده و به دو دلیل در آن دوران موفق بود.  وی در ادامه دلایل موفقیت ایران در شرایط دفاع مقدس را یکپارچگی در حکومت و پاکدستی و از خود گذشتگی مسئولان دانست و افزود: اکنون نیز مشکل اصلی ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است. از نظر داخلی باید پالایشی در شیوه‌های مدیریتی صورت پذیرد.

عده‌ای در گوشه و کنار ایستاده‌اند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم درباره عملکرد حسن روحانی رئیس‌جمهوری گفت: بسیاری از نخبگان کشور در بخش‌های مختلف از محدودیت‌هایی که رئیس‌جمهوری در جایگاه خود دارد آگاه هستند.البته توده مردم اطلاع زیادی ندارند لذا می‌بینیم که در برخی از شبکه‌های اجتماعی گاه انتقادات تندی از رئیس‌جمهوری می‌شود. رییس‌جمهوری می‌تواند فعال باشد. می‌تواند بگوید من منتخب مردم هستم و با این 24 میلیون رای می‌خواهم تمام نظرات و وعده‌هایم را عملیاتی کنم ولی عده‌ای در گوشه و کنار ایستاده‌اند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و مانع تحقق اهداف دولت هستند. در چنین شرایطی آیا مردم آرامش دارند تا در سایه آن فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی و توسعه‌ای کشور پیش برود؟ آیا گرگ‌هایی که خارج از مرزها هستند و به دنبال بهره‌گیری از برخی فرصت‌ها هستند فقط نظاره‌گرند یا از این شرایط سوءاستفاده خواهند کرد؟ نهایتا شرایط کشور به چه سمتی پیش می‌رود؟/ اعتماد

احمدی‌نژاد مصداق بارز عدم کفایت بود اما نظام سیاسی تحملش کرد

عبدالله ناصری درباره میزان واقعی بودن اظهارات حجاریان که گفته است جناح راست چهار سناریوی به استعفا رساندن دولت، اعمال فشار، پرونده سازی و عملیاتی کردن طرح عدم کفایت رئیس جمهور را در مقابل روحانی دنبال می کند گفت: در اجرای سه سناریوی نخست تردید ندارم اما درباره سناریوی چهارم معتقدم ظرفیت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی آن طور نیست که فضای مجلس استیضاح یا طرح عدم کفایت رئیس جمهور را ایجاب کند.  وی افزود: مجموعه های منطقی اصولگراها و حتی بعضی کانون های قدرت مثل قوه قضائیه در سال های آخر دولت دهم خیلی جدی تر به نتیجه استیضاح رئیس جمهور رسیده بودند و واقعا آقای احمدی نژاد مصداق بارز عدم کفایت سیاسی و عدم کفایت اجرایی بود اما به هر صورت نظام سیاسی او را تحمل کرد./ نامه نیوز

برخی از امیدی ها نطق مخالف می‌کنند، رأی موافق می‌دهند!

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس در باره اعضای فراکسیون امید گفت: در ابتدا 158 نفر با ما عکس یادگاری گرفتند. ما فکر می‌کردیم اکثریت مطلق را در مجلس در اختیار داریم، اما در واقعیت چنین اتفاقی رخ نداد.  دلیل اصلی این مساله این است که لیست از ابتدا به درستی بسته نشده است.  شرایط به شکلی بود که هرکسی که در حوزه انتخابی خود دشنام بیشتری به احمدی‌نژاد می‌داد اصلاح‌طلبان از آن دعوت می‌کردند که در لیست حضور داشته باشند. در نتیجه از همان ابتدا رویکرد صحیحی در ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان صورت نگرفت.   شرایط به شکلی است که برخی از دوستان ما در صحن علنی مجلس به‌عنوان موافق صحبت می‌کنند اما در نهایت به‌عنوان مخالف رأی می‌دهند و در مقابل نیز برخی مخالف صحبت می‌کنند و به‌عنوان موافق رأی می‌دهند. این در حالی است که اگر نمایندگان براساس برنامه‌ریزی فراکسیون رفتار می‌کردند چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد./ روزنامه آرمان

 منبع/تابنک

واکنش ها نسبت به شعارهای روز قدس علیه رئیس سازمان انرژی اتمی

روز گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می داد هنگام حضور علی‎اکبر صالحی در راهپیمایی روز قدس در تهران، برخی شعارها از جمله «مرگ بر خائن»، «مرگ بر وطن فروش» و «مرگ بر منافق» علیه وی سر داده می شد.

امروز حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در واکنش به این اقدام در توئیتر خود نوشت: آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران 1392-1400 کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری رارسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.

 محمو واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: متاسفانه در حین راهپیمایی روز جهانی قدس که همه باید علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آمریکایی و منطقه ای اش فریاد بکشند؛ برخی افراد به جناب آقای دکتر صالحی بی احترامی کردند... امیدوارم آنان که نظرات متفاوتی دارند، باور کنند که منطق، بهتر و کارسازتر از توهین است.

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: دیروز... افراد معدودی با مشاهده دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، علیه او شعار دادند و او را «وطن‌فروش» نامیدند! این افراد که در اوج جهالت و خودسری، یک دانشمند خدوم را به جرم انجام وظایف قانونی در چارچوب تصمیمات نظام جمهوری اسلامی در فعالیت‌های اتمی و برجام مورد اهانت قرار دادند، از جنس همان افرادی هستند که در طول سال‌های گذشته به بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی‌ها اهانت می‌کردند. اگر آن روز با این افراد برخورد می‌شد و آمران آنها مواخذه می‌شدند، امروز شاهد این گستاخی نبودیم.

عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان : انقلابیون حقیقی زمان شناسند 

 

صبح نو نیز نوشت: روز گذشته در تهران با وجود حضور میلیونی مردم در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب اما شاهد یک اتفاق تلخ و البته تکراری بودیم.روز گذشته آقای علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ‌مانند بسیاری از چهره‌های سیاسی و دولتی که به جمع عظیم راهپیمایی‌کنندگان پیوسته بود از سوی عده‌ای که شاید تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسید مورد شعارهای هنجارشکنانه قرار گرفت. این افراد با نادانی یک گردهمایی ملی را تبدیل به صحنه انتقام‌گیری سیاسی می‌کنند و این ماجراها ادامه تعرض به سخنان آقای لاریجانی در 22‌بهمن قم و مراسم‌ 14‌خرداد حرم امام (ره) است. امید است دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه ورود کرده و افرادی را که اقدام به شعارهای ساختارشکنانه آن هم در روز قدس و علیه مسوولان دولتی سر می‌دهند؛ شناسایی کرده و برخورد لازم را صورت دهند.

ماجرای لیست وکلای قوه قضاییه

طی روزهای گذشته فهرستی شامل اسامی 20 وکیل مورد تایید رئیس قوه‌قضاییه در اجرای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که به پرونده‌های امنیتی اختصاص دارد، اعلام شده است. بر اساس فهرست منتشره، از میان این 20 نفر، 10 نفر مربوط به کانون وکلای مرکز، 9 نفر مربوط به مرکز مشاوران قوه‌قضاییه هستند و یک نفر از کانون وکلای مازندران انتخاب شده است.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تبصره ماده 48 در مجلس گذشته تصویب شد؛ البته این قانون به صورت آزمایشی بود. ما در صدد بودیم که آن را اصلاح کنیم اما هفته گذشته این قانون در صحن رای گیری و به عنوان قانون دائمی تصویب شد.

 جلیل مالکی، وکیل پایه یک دادگستری نیز که نامش در فهرست 20 نفره وکلا قرار دارد؛ درخواست کرد با توجه به ایرادات اساسی که به این تبصره وارد است و همچنین تجربه نداشتن در دعاوی موضوع آن، نامش از این لیست حذف شود. او با بیان اینکه  «هیچ اطلاعی از این لیست نداشتم و هیچ درخواستی هم برای قرار گرفتن در این فهرست نداده بودم به «اعتمادآنلاین» گفت: «همان زمان که این تبصره به تصویب رسید جزو معترضان آن بودم و دلایل اعتراض خود را به صورت علمی و مفصل در همان زمان اعلام کردم.»

سیدکاظم حسینی در یادداشتی به قرارگرفتن نامش در لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه برای اعلام وکالت در پرونده‌های امنیتی نوشت: «مصوبه مذکور بر خلاف اصول قانون اساسی و ناقض حقوق شهروندی می‌باشد و حق دسترسی به محاکم که حق انتخاب آزادانه وکیل مصداق اعلی این اصل پذیرفته شده بین المللی و مورد تاکید میثاقین بین المللی حقوق بشر که جمهوری اسلامی ایران نیز عضو آن می‌باشد را نقض نموده که اعتبار بین المللی آرای صادره نظام قضایی کشور را مخدوش می‌نماید».

  خمینی ثانی/منبع درآمد زندگی مقام‌معظم رهبری از کجاست؟

امروز مهدی فضائلی در روزنامه جام جم نوشت: اگر بخواهیم به شکل بسیار موجز، عملکرد 29 ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی را گزارش کنیم و یک دریا حرف و سخن را در پیاله ای بگنجانیم، می‌توانیم این عملکرد را در دو سرفصل کلی جمع کنیم. نخست حفظ و تداوم انقلاب در مسیر صحیح و اولیه خود و دوم، مدیریت بحران‌های رنگ و وارنگ و هدایت کلان کشور از میان امواج متلاطم به سمت ساحل امن و آرام است... طی حدود سه دهه گذشته، چند بار کشور در آستانه ورود به جنگ قرار گرفته لیکن با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، خطر جنگ از سر کشور رفع شده است. در اینجا به دو نمونه از این موارد می‌پردازم.نخستین بار زمستان سال 69 و هنگامی بود که آمریکا و متحدانش برای خارج کردن عراق از کویت دست به عملیات گسترده زدند... جریان مشهور به چپ در داخل کشور مصرا خواستار ورود ایران به جنگ و در حمایت از صدام بود... پس از حمله طالبان به مزار شریف در افغانستان... جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی تشکیل و اکثر اعضای این شورا به ریاست سید محمد خاتمی رای به حمله به افغانستان(طالبان) دادند... لیکن حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بر خلاف رویه غالب خود که مصوبات شورای عالی امنیت ملی را تائید می‌کنند،به صورت مستدل با این مصوبه مخالفت کردند و ایران اسلامی را یک بار دیگر از ورود به جنگی پرخسارت حفظ کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان عضو ارشد دفتر امام (ره) و رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز به بیان نکات جالبی از زندگی حضرت امام و مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: چند سال پیش درجایی سخنرانی داشتم و وجوه اشتراک امام و مقام معظم رهبری را مطرح می‌کردم، فردی یادداشتی به من داد که مقام معظم رهبری چقدر حقوق می‌گیرند، من شب بعد به شرح این مساله پرداختم که من در متن کل امور مالی امام(ره) و دفتر امام بوده‌ام و شاهدم که ریالی از وجوهات شرعی و بیت‌المال استفاده نکرده و تماماً از نذورات و هدایایی که به آن‌ها می‌رسد استفاده می‌کنند. حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: بنده در آن جلسه جزئیات این موضوع را توضیح دادم؛ مومنین و حتی افراد مستضعف برای آقا نذر می‌کنند و ایشان آنچه به‌عنوان هدیه و نذر برای خودشان باشد، دریافت می‌کنند و زندگی‌شان نیز از همین طریق می‌گذرد.

کری: ترامپ با خروج از برجام،نگرانی‌های رهبر ایران را تایید کرد

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های سوئیس با انتقاد شدید از موضع رئیس‌جمهور آمریکا در برابر ایران از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای به عنوان اشتباهی راهبردی یاد کرد که نگرانی‌های رهبر انقلاب را تائید کرده است. کری افزود: «به این ترتیب ایرانی‌ها از تمامی مزایای توافق بهره‌مند نشدند من این را به صراحت می‌گویم که ایرانی‌ها به توافق پایبند بودند ولی ما با اقدام ترامپ برای خروج از توافق، آن را نقض کردیم.» کری گفت: در مجموع ترامپ همه چیزهایی که (آیت‌الله) خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب ایران از آنها نگران بود را تائید کرد.

 

 سلبریتی‌ها و پول‌های مردم برای زلزله زدگان

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه برخی از چهره‌های ورزشی، سینمایی و سیاسی پس از وقوع زلزله کرمانشاه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت رسیدگی به زلزله‌زدگان کردند، گفت: میلیارد‌ها تومان پول از سوی مردم به حساب این افراد واریز شده که متاسفانه تاکنون برخی از آنها حتی یک ریال از این پول‌ها را  برای زلزله‌زدگان هزینه نکرده‌اند و برخی نیز تنها میزان اندکی از این کمک‌ها را صرف آسیب‌دیدگان کرده‌اند.

 

 اصلاح‎طلبان و اصولگرایان پس از ۲۰ سال آتش‌بس دادند؟

خبرآنلاین امروز نوشت: حضور مشترک اصلاح‎طلبان و اصولگرایان، از راهپیمایی روز قدس گرفته تا افطاری‎های سیاسی اعم در دفتر رهبری و منزل صادق خرازی و دفتر رهامی و ... و گپ و گفت‎های خودمانی و صمیمانه برخی از آنها، نشان دهنده فصل جدیدی از روابط دو جناح به نظر می‎رسد.

انتقاد یک روزنامه از سخنان اخیر وزیر سابق اطلاعات

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در انبوه سخن پراکنی‌های هفته گذشته(که همین پرگویی‌ها خود آفتی شده است) شاید اظهارات وزیر اطلاعات دولت قبل از همه شگفت‌آورتر باشد. وی مدعی شده است که فتنه‌ای بالاتر از 88 در راه می‌باشد که قصد دارد مطالبات مردم و مشکلات کشور را بجای دولت به سوی ولی فقیه و رهبری نظام جهت دهد... فتنه بزرگتر از 88 و حتی زمینه ساز آن فتنه، همان دولت فخیمه خود این آقایان بوده و هست، دیگر قرار است چه برنامه‌ای طراحی شود؟

 مسئولان برای رضای خدا از مردم عذرخواهی کنند

حجت الاسلام کاظم صدیقی در  گفت‌وگو با ایلنا، در مورد ضرورت بر طرف کردن اختلافات سیاسی میان مسئولان گفت: در درجه اول این اختلافات طرح دشمن برای اجرای سیاست «اختلاف بیانداز حکومت کن» است و در درجه دوم ریشه در ناکارآیی مسئولان دارد چون اگر این مسئولان در وظایف خود موفق بودند، از طرح چنین حاشیه‌هایی خودداری می‌کردند. وی ادامه داد: این مسئولان جایی که نمی‌توانند در حل مشکلات موفق باشند باید برای رضای خدا از مردم عذرخواهی کنند.

 جنجال رفتن نمایندگان به جام جهانی روسیه

در روزهای اخیر اخباری در مورد اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس از کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه منتشر شد. اسماعیل سعیدی و غلامرضا کاتب دو نماینده ای هستند که از این سفر انصراف دادند، رحیم زارع و محمدعلی وکیلی نمایندگانی بودند که از قرار داشتن نامشان در این لیست اظهار بی اطلاعی کرده و اعلام کردند در صورتی که نامشان در این لیست باشد انصراف می دهند.

پروانه سلحشوری نیز با بیان این‌که با هزینه شخصی در این سفر همراه و حامی تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود، تاکید کرد که حتماً از فرصت به‌دست آمده برای «نمایش قانونی بودن ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها» استفاده خواهد کرد. او در یادداشتی در ایلنا نوشت: سناریویی که انجام شد، صرفا برای انصراف من بود و گرنه درگذشته این سفرها امری عادی بوده است. البته برادران با انتشار اسامی سفری که هنوز قطعی نبود، می‌خواستند با یک تیر دو نشان بزنند. اول اینکه به بهانه هزینه سفر، از حضور یک نماینده زن که نماینده زنان و مردان این سرزمین است، ممانعت به‌عمل آورند و دوم اینکه کمافی‌السابق سلحشوری را تخریب کنند.

خبرآنلاین نوشت: سلحشوری در تعطیلات نوروزی در نشست مقام زن شرکت کرد که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. او سرپرست هیات اعزامی بود.

سلحشوری به آفتاب یزد هم می‌گوید: «هربارنوبت به کمیسیون فرهنگی می‌رسد این جنجال‌ها به وجود می‌آید اقتضای کمیسیون فرهنگی حضور در حیطه ورزشی، تاریخی و فرهنگی است اما دیدیم وقتی نمایندگان این کمیسیون از موزه لوور هم بازدید کردند تا چه‌اندازه دچار حاشیه شده‌اند. باور کنید این سفرها در حیطه کار کمیسیونی ماست و جنبه تفریحی ندارد.»

تکذیب درخواست هاشمی شاهرودی از رهبری برای عفو سعید مرتضوی

به دنبال انتشار شایعات و اخبار جعلی در ارتباط با درخواست آزادی سعید مرتضوی از سوی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، یک مقام آگاه در این مورد به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به هیچ‌وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشته است. تسنیم نیز نوشت: یک مقام آگاه در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که آیت‌الله هاشمی شاهرودی به هیچ وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشتند.

  برخی وزرا با نمایندگان پرتوقع مجلس معامله می‌کنند

 علی جنتی، وزیر سابق ارشاد امروز به اعتماد گفت: ... اعضای کابینه هم متفاوت هستند. برخی بسیار با‌انگیزه هستند و کار خود را می‌دانند، ‌از نیروهای توانمند و همراه دولت استفاده می‌کنند، در کارشان هم موفق هستند. برخی هم هستند که انگیزه کمتری دارند یا خودشان را در ایفای مسوولیت ناتوان می‌بینند یا در انتخاب معاونان و مدیرانی که به کار گرفته‌اند از نیروهای توانمند و با‌کفایت استفاده نمی‌کنند یا با برخی از نمایندگان پرتوقع مجلس معامله می‌کنند و برای اینکه به دور از سوال یا استیضاح بمانند باج‌های سنگینی به نمایندگان مجلس می‌دهند و برخلاف سیاست‌های رییس‌جمهور عمل می‌کنند. این موضوعات باعث شده که دولت نتواند به وظیفه و رسالتی که بر دوش دارد، عمل کند و انتظارات رییس‌جمهور از اعضای کابینه به طور کامل محقق نشود... زمانی آقای رییس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌ها انتقادی به دستگاه قضایی داشت و اظهار کرد برخی بیکار هستند و افراد را احضار می‌کنند و بعد از آن تازه به دنبال مدرک می‌گردند که شخص را مقصر جلوه دهند. این جمله قاعدتا خطاب به برخی از دادیاران بود چرا که معمولا دادیار یا دادستان افراد را احضار می‌کند. شما ملاحظه کردید که روز بعد این جمله با چه واکنش تندی از سوی رییس قوه قضاییه مواجه شد و ایشان رسما گفتند شما بیکار هستید که مردم را چهارسال معطل برجام کردید و به این ترتیب کل برجام را زیر سوال برد... من ابدا منکر برخی از ضعف‌های دولت نیستم. منکر برخی اشتباهات، ناکارآمدی‌ها و ندانم‌کاری‌های مسوولان نیستم و قطعا برخی اشتباهات یا ضعف‌ها وجود دارد که اگر نبود این مشکلات پدید نمی‌آمد. ازجمله همین حوادث شهرکازرون بود که نیاز داشت دولت و وزارت کشور با تدبیر و مطالعه بیشتری رفتار کنند.

 

سنتز دولت هاشمی و احمدی‌نژاد

امروز روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: { هاشمی رفسنجانی} می‌خواست دولتی کوچک داشته باشد تا بخش‌های خصوصی فعال شوند اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه خصولتی‌ها دولت را فربه‌تر کردند. با این تفاوت که خصولتی‌ها نه به دولت پاسخ‌گو بودند نه به مردم. تضاد دیگر دولت هاشمی که خود را دولتی انقلابی می‌دانست، وانهادن مردم و روی کار آوردن تکنوکرات‌های درس‌خوانده در غرب بود؛ افرادی که انقلابی‌گری (مردم‌محوری) را متضاد با سازندگی می‌دانستند. آغاز جدایی راستین مردم از دولت با دولت سازندگی آغاز شد. مردمی رفتند و مردمی دیگر جایشان را گرفتند؛ مردمی رانتی با دولتی سرمایه‌سالار. دولت هاشمی با کنارگذاشتن دولت خلاق (ایده‌محور) و انقلابی (مردم‌محور) سعی در خنثی‌سازی شرایط ایجاد‌شده بعد از دولت دفاع مقدس را داشت.در این خنثی‌سازی مردم اعتمادبه‌نفس خود را از دست دادند و قشر عظیمی از آنها که تا دیروز فکر می‌کردند صاحبان انقلاب‌اند با این واقعیت روبه‌رو شدند که دیگر کاره‌ای نیستند و کار فکری از کار یدی جداست؛ تکنوکرات‌ها فکر می‌کنند، برنامه‌ می‌ریزند و مردم عمل می‌کنند... دولت احمدی‌نژاد دولتی خلاق و انقلابی بود اما از نوع و جنسی کاملا فرقه‌ای...دولت هاشمی و احمدی‌نژاد دو دولت متضادند که در فرایند دولت‌های بعد از انقلاب هر یک از منظری دولت‌ها را کم‌ارج کردند. اما نکته مهم این است که دولت آینده در تضاد بین این دو دولت سر برخواهد آورد. دولت روحانی، دولتی خلاق و انقلابی نیست؛ دولت گذار است که همواره بعد از توفان‌های سهمگین روی کار می‌آید.

 کنایه شکوری‌راد به رئیس‌دفتر  رئیس‌جمهوری

شرق با بازنشر یکی از توییت های شکوری راد نوشت: دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، در توییتی دو تصویر از حسن روحانی و رئیس‌دفتر او را کنار هم قرار داد و به کنایه نوشت: «نباید کسانی بین رئیس‌جمهوری و حامیانش فاصله بیندازند». این دو تصویر از مراسم افطاری حسن روحانی با هنرمندان و همچنین دیدار با علما و فرهیختگان اهل سنت است. در مراسم دیدار رئیس‌جمهوری با هنرمندان، محمود واعظی بین حسن روحانی و محمود دولت‌آبادی ایستاده است و در مراسم افطاری اهل سنت، رئیس دفتر روحانی بین رئیس‌جمهوری و مولوی عبدالحمید قرار گرفته است». کنایه شکوری‌راد به محمود واعظی که از اعضای حزب اعتدال و توسعه است، در ادامه شایعاتی است که درباره او گفته می‌شود. کمرنگ‌شدن تاثیر‌گذاری اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت و همچنین فاصله‌گرفتن رئیس‌جمهوری از اصلاح‌طلبان از جمله شایعاتی است که گفته می‌شود رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در آنها نقش دارد.

منبع/الف

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*