اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213162
تاریخ انتشار: 1397/03/20 00:37
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در شهرداری یاسوج تحول نیروی اداری شکل نگرفته است از طرفی حقوق بالایی را به نیروها پرداخت می‌کند و از سوی دیگر کمبود نیروهای با کیفیت داریم.

عصرجهان-محمدرحیم دهراب‌پور از چهره‌های شاخص اصولگرا می‌باشد، او سابقه طولانی در شورای شهر یاسوج و شورای اسلامی شهرستان بویراحمد دارد، همچنین مشاور استاندار در امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری، رئیس مرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج و رئیس مرکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان یاسوج، رئیس آموزشکده عالی فنی و حرفه‌ای یاسوج، مدیر عامل بنگاه تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج، نماینده بازرسی ویژه رئیس جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بازرسی ویژه وزارت آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه مدیریتی خود دارد. با وی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

بخش اول این گفت‌وگو را در اینجا [کلیک کنید] بخوانید.

به چند صدایی در جامعه معتقدم

این فعال اجتماعی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف شعارهای سیاسی که عده‌ای آن را می‌دهند، بنده معتقدم در جامعه باید چند صدایی وجود داشته باشد و به این مسئله پایبندم. باید اجازه دهیم به مردم که سلیقه‌های متفاوت را در چارجوب منافع دین انقلاب و نظام را مورد حمایت قرار دهند و یا انتخاب کنند.
شهرداری یاسوج کمبود نیروی با کیفیت دارد
 دهراب‌پور عضو شورای اسلامی یاسوج به مشکلات ترافیک این شهر اشاره کرد و اتمام پل چهارم بشار یاسوج را ضروری دانست و افزود: برای ساخت پل‌ها باید آینده اندیشی شود.
وی وضعیت پسماند و فاضلاب شهر یاسوج را مطلوب نداست و گفت: مدیریت شهری متأسفانه برای رفع این مشکلات تاکنون کار خاصی انجام نداده‌اند.
دهراب‌پور بیا کرد: در شهرداری یاسوج تحول نیروی اداری شکل نگرفته است از طرفی حقوق بالایی را به نیروها پرداخت می‌کند و از سوی دیگر کمبود نیروهای با کیفیت داریم.
وی افزود: در دوره دوم و سوم همیشه درگیر این مسائل بودیم و علل درگیری من در آن دوران همین بود و به رسانه‌ها کشیده شد و اما گروه اکثریت بیشتر بودند و فریاد من به جایی نمی‌رسید و به همین خاطر تحول نیروی انسانی نه تنها مرتفع نشده بلکه انباشه شد.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: هیچ‌گاه شهرداری یاسوج روی نیروهای کیفی تمرکز نداشت و روش منطقی را هم پیش نگرفت.
دهراب‌پور اضافه کرد: در این مدت 7 ماه که شورای شهر شکل گرفته است یکی از موارد که مرتب روی آن نظر داریم، بحث نیروی انسانی است و ما اول باید بنشینیم این مسائل را اصلاح‌کنیم و باید روی آن کار کنیم تا از دورن خود شهرداری حل شود.
 با هیاهو مشکلات را دنبال نمی‌کنم
وی گفت: در شان شورا و جایگاه شورا این را نمی‌بینیم که با برخوردهای ناصحیح و هیاهو مشکلات را دنبال کنیم بلکه باید با گفتمان، بحث، گفت‌وگو و نصایح این مشکلات را حل کنیم و اگر این قضایا به طول انجامید از طریق رسانه‌ها مردم را در جریان خواهیم گذاشت.
کمیسیون‌های شورای یاسوج را از دست‌مان خارج کردند
 این عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: شهرداری در موضوعات مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی، اقتصای و عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه دارند و اعتقاد ما بر این است که اولین وظیفه شورا ایجاد زیرساخت‌های کلان برای آینده شهر یاسوج است.
وی گفت: زمینه اجرای این برنامه‌های مختلف را در شورای شهر یاسوج نمی‌بینم و کمیسیون‌ها را از دست ما خارج است و از ما مسئله‌ای را نمی‌خواهند و استفاده نمی‌کنند که مردم باید خودشان در آینده قضاوت کنند.
وی افزود: راه‌اندازی فرهنگ سرا، خانه‌رسانه و احیای تیم‌های ورزشی فوتبال و والیبال از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بود که بنده خیلی دوست داشتم آنها را انجام دهم.
 وی با اشاره به تجربیات خود در مدیریت شهری و سایر فعالیت‌های فرهنگی افزود: اعتقاد بنده بر این است که شهر یاسوج در دو مولفه معروف می‌تواند، معروف شود. توسعه دانشگاه‌ها، فرهنگ و ورزش در واقع توجه داشتن به مقوله جوانان است که در این سه حوزه فعالیت می‌کنند و ما می‌توانیم در این سه مولفه سرآمد باشیم، چرا که زیربنای توسعه فرهنگ است.
 دهراب‌پور در پاسخ به سووالی در باره حمایتش از برخی مدیران و یا عدم حمایتش اینگونه اظهار کرد با همه کسانی که در جایگاه مدیریت قرار میگیرد چه وزیر و چه مدیران و چه استاندار که صداقت، دغدغه و آینده‌نگری دارند، همواره در تعامل و همکاری هستم و در واقع «کفش جفت کن» آنها هستم. اما اگر غیر از آن باشد ولو آن مدیر از نزدیکترین کسان من هم که باشد، کنار نمی‌آیم و در واقع با هیچ فردی روی مصالح و منافع مردم شوخی و بده بستان ندارم و با کسی هم عقد اخوت نبسته‌ام.
وی افزود: اینکه فردی قوم و خویش من باشد و از کارهای او چشم‌پوشی کنم، امکان ندارد، هر جا کاری صورت نگیرد، اختلاف به شکل کوبنده است و هر جا کارهای مردم وفق مراد مردم نبود و مسائل آنها نادیده گرفته می‌شود، با مدیران و هر مسوولی اختلاف پیش می‌آید.
 ماجراجو نیستم
این عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: گاهی مرا به ماجراجویی متهم می‌کنند، که در واقع اینطور نیست، مردم ما بسیار با شعور هستند و خودشان در جریان هستند و بهتر میداند، من برخی اوقات سال‌ها صبر می‌کنم تا مسائل به گونه‌ای شکافتهی شود که مردم خودشان به نتیجه برسند و همه چیز روشن شود، متهم به احساساتی بودن و ماجراجویی می‌شوم اما اعتقادی به هیاهو و فضاسازی ندارم.  هر جا تشخیص بدهم روند کارهای صورت گرفته به نفع انقلاب و مردم است، گردن کوتاه‌تر از خودم نمی‌بینم، اما در غیر اینصورت گردنی قوی‌تر از خودم برای دفاع از حقوق مردم و انقلاب نمی‌بنیم.
باید به مدیریت فشل و معیوب استان سروسامانی داده شود
این فعال اجتماعی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووال دیگری در خصوص وضعیت مدیران در استان، اظهار داشت: در زمان احمدی نژاد مدیریتهای استانی هیچ گونه مشکل اعتباری نداشتند و از طرفی مدیریت استانی توانایی طرح و برنامه نداشتنذ که از آن فرصت‌ها استفاده کنند. در شهرهای کوچک استان‌های دیگر چندین برابر استان ما کارهای زیربنایی انجام گرفت.
دهراب‌پور بیان کرد: هر کدام از مدیران با صداقت و دلسوزی و برخورداری از توانمندی برای مردم خدمت کند، فرق نمیکند، از او حمایت می‌کنیم.
وی گفت: باید در استان به اوضاع و احوال مدیریت فشل و معیوب و رها شده سروسامانی داده شود.
قدر این دو استاندار باید بدانیم
دهراب‌پور بیان کرد: دو تا از استانداران کهگیلویه و بویراحمد را باید قدرشان بدانیم، آقای دوستی و نیکزاد چرا که آثار کارهای آنان پروژه های قابل توجه‌ی بودند که هنوز هستند. تمام زیر ساخت های شهر یاسوج از این دو نفر است. آقای نیکزاد تپهای با آن چشم‌انداز زیبا را به وجود آورد و اگر  آقای دوستی نبود، خبری از پارک جنگلی نبود.

دهراب‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که با شهردار شدن آقای مقدم مخالف بود، اظهار کرد: ردپای آقای تاجگردون و افشانی در شهردار شدن آقای مقدم دیده می‌شود، و به زودی بیشتر در این باره صحبت خواهم کرد.

موحد از استاندار شدن «سید مسعود حسینی» پشیمان شد

نظرتان در باره افراد؛
هدایت خواه:
 هدایت‌خواه، آدم متدین، متشرع و ولایی می‌دانم، آدم شایسته‌ای است. توقع می‌رود در بحث مدیریتی قوی تر و استقلال بیشتری به خرج می داد.
 احمدی نژاد؛
سال 85، نامه‌ای به وی نوشتم و به او گفتم؛ راهی که می‌روی خواست مردم نیست.
25 / 4 / 85 طی نامه‌ای دولت نهم را مورد آسیب شناسی قرار دادیم، و آن نامه را کپی کردم و به معاونین و مشاوران دایم و آن موقع نوشتم که آقای مشایی دور شما چه کار می‌کند. روزی خودتان به پای هم می پیچید. با توجه به «فضل الهی» و اراده پاک مردم و در رأس آن بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ما از ایشان حمایت کردیم.
آقای احمدی‌نژاد آدم پاک، دلسوز و ساده زیستی است، هم خودش و خانواده‌اش و خانواده‌اش سالم و حفظ مانده است. از همان ابتدا به تشکیل کابینه دولت نهم اعتراض ردپای از افرادی را می‌دیدیم که در ستادهای استانی از آنها خبری نبود. خیلی جای تعجب بود، خودی ها طرد و مخالفین جذب دولت می‌شدند و برخی مدیران استانی را به دولت تحمیل می‌کردند.
آقای موحد در استاندار شدن آقای «سید مسعود حسینی» نقش اساسی داشت که البته بعداً او در یک اظهار نظری، اظهار پشیمانی کرد.
 تاجگردون:
آدم عاقل، زیرک و بخشی نگری.
 بزرگواری:
خانواده به تمام معنا ایثارگر پایبند به ارزش ها
موحد:
صادق در حین حال از ایشان توقع می رفت در دوره‌های مختلف نمایندگی‌اش الان در حوزه کهگیلویه نمودکارهای زیرساختی بیشتری به چشم می خورد که الان نیست.
کهگیلویه و بویراحمد:
بازماندگان قوم آریایی که ویژگی نجابت، شرافت و صداقت را داشتند، و هم‌اکنون مردم این استان از سه ویژگی؛ صداقت، شجاعت و خساوت که برای آنها فضیلت است برخوردار هستند.
شهر یاسوج:
شهری در قلب زیبایی‌ها اما خدمت به شهروندان حق پایتخت طبیعت است و شهر همه مردمان ایرانیان مخصوصاً مردم کهگیلویه و بویراحمد است. کریدوری بین شرق و غرب، شمال و جنوب کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد مستعد و مستحق و بالقوه ثروتمند و غنی. بالفعل فقیر و عقب مانده
علت عقب ماندگی ضعف فرهنگ کار و ضعف مدیریتی.
آمادگی مناظره در یک محیط دانشگاهی در باره عملکرد زارعی و سید مسعود حسینی را دارم
 دهراب‌پور این جمله را هم گفت که دوست دارم، در فضای دانشگاهی و فرهنگی در رابطه با عملکرد زارعی و سید مسعود حسینی مناظره ای انجام بدهم.
سه فرزند دارم / مدرک کارشناسی ارشد دارم
وی گفت: سه فرزند به نام های‌ »مختار، محمد امین و محسن» دارم.
دهراب‌پور همچنین گفت: در بحث رفع اختلافات قومی، قبیله‌ای و بخشش قتل نیز این روزها تلاش‌های زیادی کردم و همچنین از سوی دستگاه قضا مورد تجلیل قرار گرفتم.
وی افزود: دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت هستم و اکنون نیز در رشته حقوق در حال تحصیل هستم.
این فعال اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد شهید عین‌الله دهراب‌پور را معلم اخلاق خود می‌داند و می‌گوید او یک نخبه واقعی بود.
دهراب‌پور معتقد است که رسانه در اسلام و جمهوری اسلامی همان رسالت انبیاء و شفاف سازی جامعه و زدودن غبار نفاقها و فتنهها در جامعه است. بررسی شناسایی و مشکلات جامعه و انعکاس آن به دولتمردان و جامعه است. معتقدم نظام اسلامی و یا دولتهای اسلامی هر کدام به نوبه خود خدمت کردند، سوء مدیریت ها باعث شده که خمات نظام نادیده گرفته شد و هر چه داریم از برکت انقلاب و وجود نظام اسلامی است
 دهراب‌پور به وضعیت مالی خود پرداخت و گفت: در حد نیاز سرمایه‌دارم و به صورت مشروع هر چه داشته باشیم، مشکلی ندارد.
 بخش اول این گفت‌وگو را در اینجا [کلیک کنید] بخوانید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*