برنامه ریزی جمنا برای انتخابات آینده

سید محمدحسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به  سوال باشگاه خبرنگاران جوان که آیا جمنا وارد ساز و کار انتخابات سال 98 شده است، اظهار کرد: صحبت درمورد انتخابات سال 98 زود به نظر می‌رسد. اکنون باید افکارعمومی را نسبت به عدم تحقق وعده های انتخاباتی نمایندگان جناح رقیب آگاه کنیم و این امر هم با بازنمایی موضع گیری های نمایندگان در زمان رقابت های انتخاباتی محقق می شود. وی افزود: هنوز بطور رسمی ستادی تشکیل نشده ولی رایزنی‌ها و سفرهای استانی مسئولان احزاب اصولگرا آغاز شده است.

 انتقاد کیهان از مواضع برجامی علی مطهری

روزنامه کیهان امروز در ستون اخبار ویژه نوشت: علی مطهری می‌گوید دستاورد برجام، شکاف میان آمریکا و اروپا بود(!)... دولتمردان مذکور و امثال مطهری در این زمینه خدمتی نکرده‌اند بلکه به دشمن اطمینان خاطر دادند که با زیرپا گذاشتن تعهدات خود، مورد اعتراض دولت و مجلس قرار نمی‌گیرد. این، راز خروج آمریکا از برجام است، پس از آن که امتیازاتش را گرفت و زمان کافی هم برای تدارک جدید برای اعمال تحریم‌های تازه به دست آورده بود، در مقابل دولت و مجلس به مدت 5 سال، فرصت تدبیر و طراحی برای رونق اقتصادی را به امید گره‌گشایی آمریکا و برجام از دست دادند... ثانیاً در ماجرای صلح حدیبیه، همراهان پیامبر(ص) با ایشان بیعت رضوان را منعقد کرده و قسم خوردند که تا پای جان پای پیامبر و فرامین ایشان بمانند؛ اما جماعت برجام‌زده و شیدای توافق با شیطان بزرگ و بزک آن، از همان ابتدا تا امروز سرگرم کج‌فهمی و کج رفتاری در زمینه رهنمودها و هشدارها و اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب در زمینه عدم اعتماد به شیطان بزرگ بوده‌اند و به همین دلیل، بیش از آن که با ماجرای صلح حدیبیه و اصحاب پیامبر(ص) قابل مقایسه باشند، با حکمیت‌طلبان و سازش‌طلبان جنگ صفین قابل مقایسه هستند...

حالا هم برجام زدگان و شیدائیان مذاکره و توافق به هر قیمت با آمریکا و اجرای به هر قیمت توافق، شهامت ندارند که عذر تقصیر بیاورند ... ادعای شکاف میان اروپا و آمریکا به عنوان دستاورد برجام هم از آن لطیفه‌های خنک سیاسی است. اختلاف و شکاف مدعایی، مشکل تحریم‌ها را برطرف می‌کند یا شرکت‌هایی را که از ایران رفتند، برمی‌گرداند یا موجب این می‌شود که اروپایی‌ها لااقل قطعنامه اعتراضی خشک و خالی را در شورای امنیت علیه آمریکا مطرح کنند؟

مجلس جای آتش‌بازی، داد و بیداد، بنر و طوماراندازی در صحن نیست

دیروز در مجلس بر سر تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم تشنج ایجاد شد. البته درنهایت هم با طرح تعویق دوماه این لایحه که غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه طراح آن بود، قائله ختم شد و با رای نمایندگان تصویب آن به دو ماه آینده موکول شد.

اما غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: راستش را بخواهید، احساس کردم آقای لاریجانی ترسید که مبادا این لایحه رای نیاورد. به همین دلیل با این ترفند، ادامه رسیدگی به لایحه را عقب انداخت که آنهایی را که تمام فشنگ‌های‌شان را پُر کرده بودند، زمین بزند... به نظر می‌رسد با این تعویق ۲ماهه عملا انرژی دلواپسان گرفته شد. این یک تاکتیک بود... به نظر من مجلس هرگز جای آتش‌بازی، داد و بیداد، بنر و طوماراندازی در صحن نیست. ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که اقدام تاجگردون در جمع‌آوری امضا برای تعویق ۲ماهه را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: فکر می‌کنم تصمیمی است که در جای دیگری گرفته شد. به نظرم دوستان در یک شور، به این نتیجه رسیدند که امروز صلاح نیست و باید مقداری صبر کنند.

 ادامه حاشیه های مسافرت تعدادی از نمایندگان به روسیه

مطرح شدن سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسیه با کلی حرف و حدیث و حاشیه همراه بوده و البته هنوز هم مشخص نشده است که نمایندگان با دعوت چه کسی و با هزینه کدام ارگان و برای کدام امر مهم قصد حضور در جام جهانی را داشتند. باشگاه خبرنگاران نوشت: مثلا به صورت غیر رسمی شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال حدود ۲۰ نفر از مسئولان و کارمندان سازمان لیگ و همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای فدراسیون فوتبال را قرار است به سفر روسیه ببرد. ضمن اینکه شنیده می‌شود قرار است نزدیک به ۱۵ نفر هم به عنوان لیدر و بوقچی برای تشویق تیم ملی به روسیه اعزام شوند. خوب بسم الله ... این گوی و این میدان. نمایندگان محترم نظارت کنند ببینند آیا این اعداد مطرح شده صحیح است یا خیر و اگر صحیح است آیا ضرورت حضور این همه نیرو در روسیه وجود دارد یا خیر؟

سفرهای خارجی سلحشوری/از طرف مجلس به جام جهانی روسیه می‌روم البته با هزینه خودم

روزنامه جوان نیز نوشت: در حالی که مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی اولویت امروز جامعه ایرانی است، پروانه سلحشوری اعلام کرده برای تابوشکنی از حضور زنان در ورزشگاه به روسیه و دیدار بازی‌های تیم ملی فوتبال می‌رود!...حضور در مسابقات جام‌جهانی روسیه آن هم با هدف تابوشکنی غیر‌قانونی و غیر‌شرعی ممنوعیت ورود زنان ایران به ورزشگاه‌ها و سلیقه‌های مردسالارانه را یک اپوزیسیون خارج‌نشین نگفته است، بلکه اظهارات رسمی رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی است.

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به صحبت اخیر یکی از نمایندگان در خصوص اینکه با هزینه شخصی به سفر روسیه می‌رود و دلیل آن هم حمایت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها است، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم این دو موضوع خیلی به هم مرتبط باشند. یعنی اگر خانم‌های مجلس به ورزشگاه‌های خارج از کشور بروند و بازی‌های فوتبال را تماشا کنند، در ایران در بحث ورود زنان به ورزشگاه گشایش ایجاد می‌شود؟

 وی ادامه داد: چند بازی دربی در ایران انجام شد و خانم‌های مجلس در کشور خودمان رفتند و به تماشای آن نشستند، آیا گشایشی ایجاد شد؟ این امر به نظر من حتی قالب اعتراضی هم ندارد، ما به چه کسی اعتراض می‌کنیم؟ به کشوری که قوانین آن ورود زنان به ورزشگاه را منع نکرده؟ این اعتراض محسوب نمی‌شود.

زرآبادی در ادامه با بیان اینکه ما اگر اعتراضی هم داریم باید در کشور خودمان ابراز کنیم، گفت: وجهه خوبی هم ندارد ما به یک کشور دیگر برویم و بخواهیم به قوانین کشور خودمان اعتراض کنیم. موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را ما در داخل خیلی پیگیری کردیم، منع قانونی برای آن نداریم.

فضای سیاسی کشور در سال 1400 بسیار متفاوت خواهد بود و خیلی چیزها تغییر خواهد کرد

بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم اخبار مربوط به قصد محمود احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 را رد کرد و گفت: «آقای احمدی‌نژاد اصلاً در این باره حرفی نزده‌اند و نخواهند زد.» او همچنین با بیان اینکه مرخصی که اخیراً به حمیدرضا بقایی دادند برای این بود که تاثیر اعتصاب غذای ایشان بر مردم را مهار کنند،‌ به «اعتمادآنلاین»‌ گفت:‌ «قرار بود بعد از 6 روز مرخصی، ایشان به بیمارستان منتقل شوند اما به این وعده عمل نشد. بعد از اینکه به وعده عمل نشد آن عکس‌ها از آقای بقایی منتشر شد.» شریف‌زاده مدعی است فضای سیاسی کشور در سال 1400 بسیار متفاوت خواهد بود و خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.

دولت زحمت کشید و آمریکا بدعهدی کرد

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص خروج آمریکا از برجام و اینکه برخی گروه‌ها دولت را به عنوان متولی برجام عامل بدعهدی آمریکا می‌دانند، به ایلنا گفت: انصافا دولت تلاش خود را کرده است و مسئولان هم زحمت کشیده‌اند و تمام مساله عهد‌شکنی آمریکا است وگرنه دولتمردان تلاش خودشان را کرده‌اند. از خدا می‌خواهیم که دولتمردان پیروز باشند، امیدواریم مردم و مسئولان ما بیدار باشند و دیگر با آمریکا هیچ عهد و پیمانی نبندند.

 ترامپ آرزوی مذاکره با ایران را به گور می‌برد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به تدوین گزارش سه ماهه سوم و چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اجرای برجام گفت: در شرایط فعلی ضرورتی برای تهیه این گزارش در کمیسیون احساس نشد چراکه دیگر برجامی وجود ندارد. رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش‌های سه ماهه وزارت امور خارجه درباره برجام، همچنان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال می‌شود. در شرایط فعلی ضرورتی برای تهیه این گزارش در کمیسیون احساس نشد چرا که دیگر برجامی وجود ندارد. با این حال وزارت امور خارجه گزارش‌های خود را برای کمیسیون ارسال می‌کند، اما ما خیلی ضرورتی در این رابطه احساس نمی‌کنیم. ذوالنور در ادامه با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز ترامپ درباره مذاکره با ایران گفت: ترامپ غلط کرده است. ترامپ این آرزو را به گور می‌برد که ایران بخواهد با دولت وی مذاکره کند.

نمازجمعه یک واجب عینی است که...

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد نمازجمعه اردستان اظهار کرد: نمازجمعه یک واجب عینی است که روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.

 لاریجانی با محسن رضایی و قالیباف دیدار کرد

آنا نوشت: علی لاریجانی با محمد باقر قالیباف و محسن رضایی دیدار و گفت‌وگو کرد. شب گذشته در حاشیه یک مراسم افطاری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه)، علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف و محسن رضایی با یکدیگر دیدار کردند.برخی شنیده‌ها از میزبانی علی لاریجانی در این مراسم خبر می‌دهد. همچنین گفته شده برخی چهره‌های مطرح دیگر هم در این دیدار حضور داشته‌اند. 

با فشارها و تحریم‎های جدیدی مواجه خواهیم شد

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته و بروز مسائلی قابل پیش بینی است،‌ گفت: کشور با فشارها و تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد و موانعی نیز پیش روی صادرات و واردات کشور بروز می کند. اکنون که قرار است تحریم ها بر کشور فشار وارد کند، باید با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی به دنبال راهکارهایی برای اداره مطلوب کشور در شرایط جدید باشیم تا آسیب های قابل پیش بینی بر اقتصاد کشور به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.

تکلیف حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر در انتظار تصمیم مجمع تشخیص
حمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی شوراها در مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا، گفت: این طرح هفته آینده در مجمع عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح، بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

این روزها سر رئیس‌جمهور بسیار شلوغ است

سید محمود واعظی درباره حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسات تشخیص مصلحت نظام به ایلنا گفت: روش آقای رئیس‌جمهور با گذشته فرقی نکرده است،‌ هم در این مجمع و هم مجمع قبل به این دلیل که روزهای شنبه ایشان برنامه‌هایی دارند که عملا به آن برنامه‌ها می‌پردازند، امکان حضور در جلسات مجمع فراهم نمی‌شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: این روزها آقای رئیس‌جمهور بسیار سرشان شلوغ است به هر حال در مجمع افراد مختلفی هستند و اگر زمانی هم لازم باشد آقای روحانی در این جلسات شرکت می‌کند. در حال حاضر برنامه آقای رئیس‌جمهور همان گونه که گفتم با گذشته تفاوتی نکرده است اما مسائل مختلفی وجود دارد که ایشان باید رسیدگی کنند.