اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213243
تاریخ انتشار: 1397/03/25 17:20
نگرانی شما درک می‌کنیم. نفوذتان تمام شده. مردم از پدرخواندگان عبور کرده‌اند. احمدی هم اهل معامله نیست. چهار سال وقت داشتید سنگ از روس سنگ تکان نخورد. بگذارید مردم پس از چهل سال به حداقلی از مطالبات خود برسند.

عصرجهان؛یاداشت دریافتی-آقای منطقیان که خود باید پاسخگوی میراث مشکلات مانده از گذشته و به تبع آن وضعیت موجود استان و به خصوص کهگیلویه بزرگ باشد، اینک در مقام یک مدعی و شاکی ظاهر شده و با استدلال‌های عجیب تلاش دارد نقش خود را در آنچه بر سر استان آمده بی رنگ کند و توپ را در زمین استاندار بیندازد. چه کسی است که نداند که شما مشاور عالی مدیریت سابق بوده‌اید و بسیاری از تصمیماتی که منجر به وضعیت موجود شده در اتاق فکری که شما عضو آن بوده‌اید گرفته شده است.
گفته‌اید استاندار اهل تعامل نیست. باید گفت اهل معامله نیست. چرا که اگر بود اینک به به و چه چه های بنگاه داران و سیاست بازان گوش فلک را کر کرده بود. این از عادات جوامع توسعه نیافته است که هر چیز را با ترازوی منفعت خویش وزن می‌کنند.


از خواسته‌های بحق مردم گفته‌اید و نمی‌دانم چرا اکنون یاد آنان افتاده‌اید. آیا در دوره نفوذ حداکثری شما به این مهم توجه کرده بودید و اگر توجه کردید چرا در انتخابات ریاست جمهوری تفاوت آرای روحانی و رییسی بسیار ناچیز بود و آیا این نشان دهنده ضعف عملکرد مدیریت چهارساله و ستاد نبود؟ نمی‌دانم در تاکسی نشسته‌اید یا در جمع مردم حضور یافته‌اید؟ چقدر مردم و نخبگان از مدیران ناکارآمد و ضعیف در رنج هستند؟ مدیرانی که هنری ندارند و نه تنها باری بر دوش استان هستند بلکه با تبعیض‌ها و طایفه گری ها و استخدام‌های فامیلی و ... نمک بر زخم محرومیت مردم این استان می‌پاشند. و اولین خواسته مردم عزل این مدیران است که اتفاقاً شما نیز در چینش بسیاری از آن‌ها نقش داشته‌اید.
مهم‌ترین مطالبات کنونی مردم استان اشتغال، معیشت و رشد اقتصادی است که این‌ها در سایه مدیریت کارآمد و دلسوز و غیر وابسته محقق می‌شود.
از همدلی با مردم آسیب دیده سخن گفته و از عزل مدیرکل سیاسی انتقاد کرده‌اید. آیا مشکل این اقشار آسیب دیده سیاست و سیاست مداران است یا نان و کار و آبرو؟
این مدیرکل مورد حمایت شما چند مرتبه از دولت تدبیر و امید در انبوه هجمه‌های مخالفان دفاع کرده و آیا مصاحبه او با یکی از سایت‌های جریان مخالف در خصوص جریان ۸۸ موجب نگرانی شما و اصلاحطلبان نشد؟
اینکه رضایت مردم را با رضایت فعالان سیاسی استان یکی پنداشته‌اید خطایی است که همیشه جریان مدعی اصلاحطلبی و اصولگرایی داشته‌اند و این موجب شده تا با درک غلط از نگرش مردم شکستهای غیر منتظره را تجربه کنند. قطعاً رضایت مردمی که به دنبال زندگی خوب، توسعه، آبادانی و رفاه‌اند با سیاستمدارانی که به دنبال منافع حزبی و باندی و در این استان طایفه ای‌اند، در یک کاسه جای نمی‌گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد را متهم به عدم توجه به آرامش اجتماعی کرده‌اید؟ آیا شما به این مهم توجه کرده‌اید؟ آیا منشأ عقب ماندگی کهگیلویه و وضعیت اجتماعی آن اختلاف طیف شما و طیف لاهوتی نبوده است؟ چرا در فرصت دولت قبل آتش این اختلافات را خاموش نکردید و بلکه با یک جانبه نگری در چینش نیروها بر این آتش دمیدید؟ آیا عدم حمایت شما و مدیریت گذشته از کاندیدای جریان اصلاحات و حمایت از کاندیدای مخالف دولت موجب نگرانی و نارضایتی بدنه حامیان جریان اصلاحطلبی و حامیان دولت در کهگیلویه بزرگ نشد؟ منشأ این حمایت قومی بود یا سیاسی؟
گفته‌اید که استاندار با یک طایفه خاص مشکل دارد. آیا مدیران آن طایفه بر اساس توانمندی و شایستگی انتخاب شده بودند یا روابط خاص؟ اگر بر اساس توانمندی بوده پس چه دست آوردی برای استان داشته‌اند و چرا شاهد نارضایتی‌های مردم از این مدیران بودیم و چرا برخی حتی از دولت احمدی نژاد در مناصب بودند و موجب نگرانی شما به عنوان یه اصلاحطلب نشد؟ چرا باید از یک طایفه تنها در سطح اول مدیریتی ۱۳ مدیر باشد اما طایفه‌های بزرگ دیگر حتی یک معاونت نیز در منصب امور نباشد؟ آیا همه استعدادها فقط اینجا بوده و بقیه نقاط استان بی بهره‌اند؟
اما در آخر: نگرانی شما درک می‌کنیم. نفوذتان تمام شده. مردم از پدرخواندگان عبور کرده‌اند. احمدی هم اهل معامله نیست. چهار سال وقت داشتید سنگ از روی سنگ تکان نخورد. بگذارید مردم پس از چهل سال به حداقلی از مطالبات خود برسند.
-----------------------
علی پرهیزگار
-------------------------

مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*