اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213256
تاریخ انتشار: 1397/03/27 02:08
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام پل بلوطک شیخان شهرستان ایذه و جاده مسیر بارانگرد تا هلایجان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

عصرجهان-عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان شامگاه شنبه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از روستاهای شهرستان ایذه و در محل روستای امام زاده سلطان ابراهیم اظهار داشت: در این سفر تکمیل پروژه پل بلوطک شیخان به عنوان یکی از پروژه های تاثیرگذارمصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: این پروژه 50 درصد پیشرفت داشته اما به دلیل نبود اعتبارات کافی مدت ها است که روند اجرایی آن متوقف شده بود که اکنون با دستور استاندار خوزستان عملیات تکمیل آن به زودی آغاز می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: استاندار خوزستان در این سفر وعده داد که اعتبار مورد نیاز تکمیل این پروژه را به راه و شهرسازی اختصاص دهد و ما نیز بلافاصله پس از اختصاص اعتبار، کار خود را آغاز می‌کنیم.
وی تصریح کرد: احداث این پل یکی از نیازهای جدی مردم این منطقه است که امید می رود با تامین به موقع اعتبار ، در سال جاری تکمیل شود.
پورسلان افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار به این منطقه ابلاغ اعتبار برای آنتن های سوسن و یا احداث جاده به طول هشت کیلومتر در روستای جنگه، دلا و‌کارتا است که بر اساس اولویت یکی از این پروژه ها اجرایی می شود.
وی گفت: پیش از این سفر نیز متعهد شده ایم که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال جاده مسیر بارانگرد تا هلایجان را که بازهم به دلیل نبود اعتبارکافی متوقف شده بود، تکمیل کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد:همچنین احداث جاده و پل در مسیر روستای امام زاده سلطان ابراهیم در این سفر جزو مصوبات قرار گرفت که این بخش به عهده حوزه عشایری و وزارت نیرو است.
همچنین رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برق رسانی به سه نقطه اولویت دار در این منطقه در سفر استاندار مصوب شده و موضوع تامین برق چندین روستا نیز در دستور کار قرار گرفته که با بررسی های انجام شده این مشکلات را در سال جاری برطرف می‌کنیم.
وی افزود : تامین برق توسعه روستا و پایداری منطقه نیز مطرح شد که این موضوع نیازمند برسی های بیشتر بوده و زمان بیشتری نیاز دارد.
همچنین مصطفی سمالی فرماندار شهرستان ایذه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه سلطان ابراهیم بین دریاچه سد شهید عباسپور و دریاچه پشت سد مارون سه است و از شمال به بازفت و شهرکرد و از جنوب به کوه های سوسن و دشت سوسن در ایذه و منطقه گردشگری امام زاده سلطان ابراهیم متصل می شود.
وی افزود: این امام زاده مورد اقبال مردم است، سالانه بیش از یک میلیون گردشگر به این منطقه مراجعه می کنند و از مناظر این منطقه بهره مند می شوند.
فرماندار شهرستان ایذه گفت: مناطق بکر و دست نخورده ای در این منطقه وجود دارد و توسعه زیرساخت های مناسب برای میزبانی از این گردشگران از ضرورت ها است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز شنبه در سفر یک روزه خود به روستای امام زاده سلطان ابراهیم شهرستان ایذه مسایل و مشکلات این منطقه را بررسی کرده و جلسه ای در این خصوص با برخی از مدیران استان و مسئولان محلی این شهرستان برگزار کرد.
سلطان ابراهیم نام یک امام زاده است که شهرستان ایذه استان خوزستان و در بخش سوسن واقع شده است. امام‌ زاده سلطان ابراهیم در دامنه کوهی با دو هزار و200 متر ارتفاع به همین نام مدفون است و دور تا دور این امامزاده و کوه‌های آن مملو از جنگل و مناظر زیبا و دل‌انگیز است. همچنین چشمه‌ای از این کوه جاری می‌باشد که معروف به چشمه امام‌زاده است و آب آن از دامنه جنوبی کوه به دره کارتا و در قسمت غربی به کارون منتهی می شود.
روستای کارتا یا همان امام زاده سلطان ابراهیم در 80 کیلومتری شهرستان ایذه واقع شده و دارای مسیر سختگذری است که اهالی این روستا بخشی از مسیر را با قایق و بخشی دیگر را با خودروهای نیسان از تپه های سنگی طی می کنند/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*