اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213303
تاریخ انتشار: 1397/03/29 21:43
آلوده شدن ادبیات برخی رسانه‌های خوزستان به تملق و چاپلوسی مدیران یکی از عوامل عدم رشد و پیشرفت خوزستان است چراکه به قول دیل کارنگی "چاپلوسی هم گوینده و هم شنونده را فاسد می‌کند".

عصرجهان؛علی لاری زاده-اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که از سرعت لاک پشتی توسعه و رشد خوزستان گله مند هستید و حتی گاهی از سرناچاری به مهاجرت فکر می کنید حتما  به این موضوع فکر کرده اید که چرا با این همه ثروتی که در خوزستان وجود دارد باز هم فقیریم و با رفاه مطلوب فاصله داریم در یادداشت های گذشته(1)(2)(3) به برخی از علل این درجا زدن اشاره کردم و در این نوشته به علت دیگری از علل ماندنِ خوزستان در گِل اشاره می‌کنم اما این بار با سبکی متفاوت. لطفاً به تیترهای زیر که روزانه در برخی رسانه‌های استان و شبکه‌های اجتماعی در مورد استاندار خوزستان به اشتراک گذاشته می‌شوند دقت بفرمائید.



"تقدیر وزیر کشاورزی از اهتمام و تلاش‌های استاندار، دفاع خوب استاندار از رئیس‌جمهور، مردمی بودن استاندار باید به سایر مدیران تسری یابد، شریعتی یک استاندار درد آشناست، استاندار فرصت بی‌بدیل توسعه خوزستان را فراهم کرده است، شریعتی استانداری سخت‌کوش، مردمی و متدین است، خدا را شاهد می‌گیریم، تقدیر وزیر بهداشت از استاندار، استاندار خوزستان از مردمی‌ترین استانداران کشور است او مدیری پرتلاش و حامی دولت است، شریعتی جزو بهترین استانداران دولت است، شریعتی استانداری باتقوا، خستگی‌ناپذیر و پاک دست است، تقدیر وزیر نیرو از استاندار، قدردان مدیریت شاخص استاندار خوزستان هستیم، شریعتی سرمایه ارزشمندی برای خوزستان است، استاندار به معنای واقعی کلمه نماینده عالی دولت در خوزستان است و ..."

این‌ها نمونه‌ای کوچک از تیترهایی است که رسانه‌های منسوب به استاندار، در برهه‌ای کوتاه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده‌اند بله درست حدس زدید  آلوده شدن ادبیات برخی رسانه‌های خوزستان به تملق و چاپلوسی مدیران یکی از عوامل عدم رشد و پیشرفت خوزستان است چراکه به قول دیل کارنگی "چاپلوسی هم گوینده و هم شنونده را فاسد می‌کند".

به نظر شما چه انگیزه‌ای پشت انتشار این تملقات و مجیزگویی‌ها وجود دارد؟ آیا با تملق از استاندار و سایر مسئولان، خوزستان آباد می‌شود؟!  اگر این شیوه جواب می‌داد امروز خوزستان بهشت ایران‌زمین شده بود.

بهتر نیست رسانه‌های حامی دولت به‌جای تملق و چاپلوسی برای استاندار باصداقت و صراحت مشکلات مردم را بیان کنند به‌جاست که استاندار محترم هم دوستان رسانه‌ای خود را نصیحت کنند که دست از این روند غلط بردارند و او از این جریان رسانه‌ای اعلام برائت کند وگرنه معلوم می‌شود او هم از این چاپلوسی‌ها بدش نمی‌آید  این در حالی است که حضرت علی علیه‌السلام به‌طور جدی از مردم می‌خواستند که با تملّق و چاپلوسی با او سخن نگویند. حضرت امام هم در توصیه به مسئولان فرموده‌اند باید از چاپلوسان دغل‌باز و زبان‌بازان حیله‌گر بر حذر باشند/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*