اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213329
تاریخ انتشار: 1397/04/01 01:42
قطع گاز موجب توقف تولید در واحد خوراک دام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان شده است.

مدیر عامل شرکت سرزمین مهر و ماه - واحد خوراک دام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه - عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تائید توقف تولید در این واحد به دلیل قطع گاز گفت: بدهی مطرح شده از سوی شرکت گاز استان خوزستان مربوط به مصرف گاز کل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سالهای گذشته می باشد که پرداخت نشده است.
کیانوش غفاری افزود: در پی قطع گاز شرکت نیشکر هفت تپه بابت بدهی، گاز واحد خوراک دام این شرکت نیز از هفته گذشته قطع شده و در پی آن تولید نیز متوقف شده است.
وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به منظور چابک سازی و ادامه روند تولید ، واحدهای زیر مجموعه خود از جمله خوراک دام را مستقل کرده است اظهار داشت: به منظور حل مشکل قطع گاز شرکت خوراک دام سرزمین مهر و ماه تلاش می شود تا انشعاب جداگانه گاز برای این شرکت خریداری شود.
غفاری همچنین با اشاره به تعطیلی هشت ساله واحد خوراک دام نیشکر هفت تپه گفت: از یکسال پیش عملیات بازسازی و راه اندازی مجدد این واحد آغاز شد و در اسفند ماه پارسال تولید در این واحد پس از وقفه ای هشت ساله از سر گرفته شد اما از آنجا که خط تولید واحد خوراک نیاز به بازسازی و تجهیزات جدید داشت در یک دوره سه ماهه مجددا کار بازسازی خط تولید از اسفند ماه تاکنون انجام شد.
مدیر عامل شرکت خوراک دام سرزمین مهر و ماه نیشکر هفت تپه افزود: ظرفیت روزانه واحد خوارک دام از 60 تن در روز به 200 تن در روز افزایش یافته و در حال حاضر 70 نفر در این شرکت مشغول کار می باشند.
غفاری تعامل دستگاه های خدماتی با واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تولید و اشتغال را مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از تعامل شرکت گاز استان خوزستان با شرکت نیشکر هفت تپه بر ضرورت ادامه تعامل و همدلی با این شرکت تاکید کرد.
وی در خاتمه گفت: مشکل برق این شرکت نیز اخیرا با همکاری مسئولان شهرستان شوش حل شده و اشتراک جداگانه ای برای این شرکت خریداری شد.
یک مقام آگاه در استان خوزستان رقم بدهی شرکت کشت و نیشکر هفت تپه بابت گاز مصرفی را حدود 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از آنجا که مدیریت قبلی و فعلی این شرکت به تعهدات خود عمل نکرده اند لذا بنا به دستور مدیر عامل شرکت گاز خوزستان از حدود 2 هفته پیش گاز این شرکت قطع شده است.
وی افزود: در صورتیکه مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نسبت به پرداخت هزینه گاز مصرفی خود متعهد شود ، گاز این شرکت مجددا وصل می شود.
کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
این شرکت طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه علاوه بر تولید شکر ، دارای چندین واحد زیر مجموعه و صنایع جانبی از جمله واحد تولید خوراک دام می باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*