اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213358
تاریخ انتشار: 1397/04/04 01:56
نقدی بر جمله"مردم نگران وضعیت معیشتی نباشند"
تلاش اصلاح‌طلبان برای برکناری عارف با آلترناتیو عبدالله نوری/یک نقد ساده به اظهارات نامفهوم معاون اول رییس جمهور

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

واکنش ها به بازدید از منطقه توچال

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته به همراه برخی اعضای کابینه از منطقه توچال بازدید کرد که امروز دو عکس از آن منتشر شد و مورد انتقاداتی در رسانه ها و فضای مجازی قرار گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهور در حاشیه ختم حجت الاسلام حسینی در جمع خبرنگاران در واکنش نسبت به تصاویر منتشر شده از رئیس‌جمهوری در مجموعه توچال گفت: ما روز جمعه ۶ صبح کوه رفتیم این اولین بار هم نیست و وقت‌هایی روز جمعه به کوه می‌رویم؛ چرا باید انتقاد شود؟ آیا اینکه کسی ۶ صبح که بقیه در منزل خود خواب هستند به کوه برود اشکال دارد؟

علی مطهری نیز درباره حضور دیروز عصر روحانی در مجموعه تفریحی توچال و اعتراضاتی که در واکنش به اولویت دادن به این بازدید با وجود مشکلات اقتصادی صورت گرفت، اظهار داشت: اصل رفتن آقای روحانی به این مجموعه تفریحی ایرادی ندارد چرا که زیاد نشستن پشت میز هم بیماری می‌آورد.

خیال نکنید اگر روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند

محمدجواد ظریف صبح امروز در جمع اعضا و فعالان اتاق بازرگانی ایران گفت: خیال نکنید که اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند که اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند... برخی از دوستان دلواپس از گذشته به این حرف من ایراد گرفته‌اند که من گفته‌ام که فقط قدرت نظامی برای یک کشور کافی نیست، قدرت نظامی امر مهمی است اما تنها قدرت نظامی نیست و من همچنان بر این سخن خود تاکید دارم... آمریکا مجاری تنفسی ما را شناسایی کرده و تلاش دارد که آنها را مسدود کند... در اوایل برجام من یک سخنرانی در شورای خارجی روابط آمریکا بیان کردم و در آنجا مطالبی را گفتم که برخی از رسانه‌ها آن را به صورت تقطیع شده منتشر کردند و دوستان دلواپس نیز به آن استناد کردند و گفتند که ظریف گفته که هیچ وقت کسی نمی‌تواند از برجام خارج شود در حالیکه من اتفاقا در آنجا پیش‌بینی کرده بودم و گفته بودم که اگر آمریکا از برجام خارج شود بقیه دنیا با او همراهی نمی‌کنند.

تلاش اصلاح‌طلبان برای برکناری عارف با آلترناتیو عبدالله نوری

 تسنیم نوشت: کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی با انتقاد از عملکرد عارف در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان و طرح احتمال جایگزینی عبدالله نوری به عنوان رئیس جدید این شورا  گفته انتقاد از رئیس فراکسیون امید طبیعی است و وی یا باید این به این انتقادات  پاسخ دهد و یا اینکه این انتقادات را بپذیرد. کرباسچی در ستایش کارنامه سیاسی عبدالله نوری هم گفته عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشد اما در این باره باید اعضای پارلمان اصلاحات که قرار است به زودی تشکیل شود، نظر بدهند.

اما محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات باید مراقبت کند از درون ضربه نخورد ،خاطرنشان کرد: متاسفانه در مواقعی از درون جریان اصلاحات صداهایی شنیده می شود که جز ایجاد چالش و هزینه در درون خانواده  اصلاحات دستاورد دیگری ندارد و شخصا امیدوارم که اینگونه مواضع از سرناآگاهی باشد و همه دوستان به رمز پیروزی و موفقیت این جریان که وحدت و انسجام است توجه جدی کنند... وی با بیان اینکه برخی افراد برای خود تکلیف فرض می‌کنند که به نیابت از برخی بزرگان اصلاحات رهنمودهایی صادر کنند،تصریح کرد:در جریان انتخابات اخیر هیات رئیسه مجلس شاهد بودیم عده‌ای مدعی سخنگویی از جانب برخی بزرگان اصلاحات شدند و خواستند در تصمیمات فراکسیون امید مداخله کنند که چون از نیت باطنی آنها خبر داشتیم روی خوش به آنها نشان داده نشد هر چند در گذشته هم  همین افراد چنین اقداماتی انجام داده بودند ولی بعدا در جلسات خصوصی عذرخواهی کردند.

 آقای نوبخت! «شفیعی» مسئول شاخه جوانان حزب شما هم نیست؟

تابناک نوشت: در حقیقت بهتر بود که آقای نوبخت توضیحات بیشتری در مورد چگونگی انتصاب «مسعود شفیعی» به ریاست سازمان نقشه برداری و عضویت او در هیات رئیسه سازمان برنامه و بودجه کشور می داد. اینکه شفیعی با توجه به کدام سوابق و با تکیه بر کدام تجربیات بر صندلی ریاست این سازمان تکیه زده است؟. از لنگرودی و گیلانی بودن شفیعی که بگذریم، بهتر بود دبیر کل حزب اعتدال و توسعه که از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در کسوت سخنگویی دولت و معاونت ریاست جمهوری فعالیت دارد، اشاره به هم حزبی بودن شفیعی با خود می کرد. در حقیقت این موضوع در انتصاب شفیعی به عنوان ریاست سازمان نقشه برداری احتمالا بسیار دخیل بوده است... آقای نوبخت، رئیس جوان و جدید سازمان مذکور که شما نافی این مساله شده اید که او خواهر زاده شماست، آیا قبلا مدیر مسئولی سایت «آفتاب» وابسته به حزب اعتدال و توسعه و ریاست شاخه جوانان حزبی که جنابعالی دبیر کلی آن را بر عهده دارید را در کارنامه اش ندارد، صرف تکذیب این مساله که او خواهرزاده شماست، آدرس غلط دادن نیست؟

 مساله بسیار مهم، توجه و تکیه بر متخصص بودن افراد در حوزه ای که به کار گرفته می شوند، یکی از موضوعات مهمی است که دولت روحانی در سال 92 و پس از روی کار آمدن شعار آن را داد؛ اما چطور است که یک نفر با مدرک علوم سیاسی مدتی را به عنوان معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه برداری کار را آغاز می کند و پس از مدتی به ریاست این سازمان می رسد!

حقوق شهروندی از زبان معاون وزیر

دیروز حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در حاشیه همایش روز ملی اصناف در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه مردم از شما انتظار تنظیم بازار را دارند و چه کارهایی را در دستور کار دارید، گفت:  من از رسانه‌ها انتظار دارم که اینقدر چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم. او در پاسخ به این سوال که بهر حال مردم از شما انتظار دارند، با لبخند پاسخ داد و گفت: مردم چه انتظاری از ما دارند؟ ما هم مثل مردم!».

 محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات معاون خود مبنی بر اینکه رسانه‌ها درباره مسائل اقتصادی چرت و پرت می‌گویند، گفت: حتما آقای زیرکی خسته بوده و خطاب اظهاراتش نسبت به اصحاب رسانه و جراید نبوده است.

تابناک نوشت: وقتی برخوردی با مسئولی که بی کفایتی خود را برای تصدی امورات کشور ثابت کرده، نمی شود و مدیران اینچنینی بدون هرگونه پاسخگویی در قبال عملکرد خود می آیند و می روند، نتیجه این می شود که امثال «حسن یونس سینکی»، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نه تنها به نمایندگان افکار عمومی پاسخگو نیست، که حتی به عنوان یک مسئول، «ادب را در سخن گفتن» رعایت نمی کند.

 روزنامه آفتاب یزد نوشت: وزارت صنعت که این روزها در اختیار یک اصلاح طلب است، چندان حال و روز خوشی ندارد. این وزارتخانه که با عنوان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند در واقع از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را شامل می‌شود. از قیمت تخم مرغ تا بسیاری از صنایع سنگین! تنظیم بازار همی یکی از وظایف این وزارتخانه است. البته این واژه تنظیم بازاراین روزها کمی غیرقابل درک به نظر می‌رسد.

صبح نو هم نوشت: به نظر می‌رسد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که چندی پیش در ابلاغی تمام اختیارات آقای وزیر را در کارگروه تنظیم بازار به بر عهده گرفته است، چندان از اوضاع به‌هم‌ریخته اقتصادی ناراضی نیست که از جواب دادن به مطالبات اقتصادی مردم برافروخته شده و دست به فرافکنی می‌زند. به نظر می‌رسد با وضعیت موجود برخی از مسوولان از جمله این معاون که نحوه برقراری ارتباط با رسانه‌ها را نمی‌داند و وضعیت معیشتی مردم هم برایش مهم نیست، بهتر است مسوولان در انتخاب‌هایشان دقت بیشتری به خرج بدهند.

 نمایندگان در پی اختصاص سهمیه برای ورود زنان به مجلس

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: این فراکسیون در حال تدوین طرحی برای اختصاص سهمیه ورود نمایندگان زن به مجلس است... این در حالی است که در کشورهای مختلف سهمیه خاصی برای ورود زنان به مجلس وجود دارد برای مثال در عربستان 20 درصد کرسی‌های نمایندگی مجلس، در افغانستان 7/27 درصد کرسی‌ها در اختیار زنان است و در کشور پاکستان نیز 70 نماینده زن باید در مجلس حضور داشته باشد. نماینده تهران در مجلس ادامه داد: بر اساس طرحی که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌ها در حال تدوین است، تلاش داریم برای ورود زنان به خانه ملت سهمیه خاصی در نظر بگیریم.  سلحشوری یادآور شد: یکی از پیشنهادهای این فراکسیون اختصاص سهمیه حداقل یک زن در هر حوزه انتخابیه است.

 پیشنهاد حسین شریعتمداری به روحانی

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: می‌دانیم رئیس‌جمهور محترم پیشنهادی را که در این وجیزه آمده است، خوش ندارند و احیانا ابرو درهم کشیده و زبان به ملامت نگارنده می‌گشایند که این پیشنهاد را چرا پیش کشیده است؟! ... نگارنده با یک حساب سر‌انگشتی و با مراجعه به اظهارات خود حضرتعالی و نه دیگران نزدیک به ۱۶۰ نمونه از وعده‌هایی را که طی ۵ سال گذشته به ملت داده‌اید و هیچیک از آنها -تاکید می‌شود که هیچیک از آنها- تحقق نیافته است، فهرست کرده‌ام که شرح یکایک آنها به درازا می‌کشد... به صلاح خود شما، مردم، نظام و انقلاب است که دست به یک خانه‌تکانی اساسی و گسترده در دولت بزنید و ضمن سپردن کارها و مسئولیت‌ها به افراد شایسته و کاردان، در انجام امور نیز از افراد دلسوز و کارآمد و آزمون داده مشورت جدی بگیرید تا لا‌اقل بخشی از خسارت‌های فراوانی که تا‌کنون دولت جنابعالی به ملت تحمیل کرده است جبران شود.

کیهان همچنین با انتقاد از علی مطهری نوشت: نایب‌رئیس مجلس به جای اینکه رئیس‌جمهور یا وزیران و معاونان اقتصادی دولت را درباره سوءمدیریت بر بازار و نابسامانی‌ قیمت‌ها مورد خطاب و سوال قرار دهد، به صداوسیما به خاطر بستن باب کاسبی در برنامه ویژه جام جهانی حمله کرد... صرف‌نظر از اینکه پول‌های کلان میلیاردی در این آوردن و بردن افرادی مانند پویول جابه‌جا می‌شود و کشور نیز از کارشناس و تحلیلگر فوتبال خالی نیست که ضرورتی به آوردن کارشناس از خارج و هزینه پول‌های کلان باشد، باید از نایب‌رئیس مجلس سوال کرد چنین مسئله‌ای، اولویت چندم کشور و مردم است که آقای مطهری ترجیح می‌دهد آن را برجسته کند و از وضعیت ملوک‌الطوایفی که دولت مورد حمایت امثال نایب‌رئیس مجلس در بازار ایجاد کرده عمداً چشم‌ بپوشد؟!

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولتی که قرار است جنگ اقتصادی را مدیریت کند، نیاز به نیروهایی دارد که شادابی و نشاط برای کار کردن داشته باشند. بعضی از تصمیمات نباید متحمل زمان باشد زیرا کسانی که در کابینه  احساس خستگی می‌کنند، باعث خستگی دیگر اعضای کابینه نیز می‌شوند. بنده شنیده‌ام که برخی وزرا تقاضای ترک کابینه را دارند که رئیس‌جمهور به هر دلیلی  اجازه این کار را نمی‌دهند.

باهنر درباره مطرح کردن عدم‌کفایت رئیس‌جمهور گفت: اگر قرار باشد یک قرارگاهی را تاسیس کنیم، اقتصادی است نه نظامی که سیاستش هم مشخصا اقتصادی مقاومتی است. نیاز این قرارگاه هم مشخصا وحدت مقام‌های کشور در مقابل نیروهای سیاسی و اقتصادی است که به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند.

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده اصولگرای مجلس می گوید: من در اوایل کار آقای روحانی مخصوصا بعد از سخنرانی او در سازمان ملل از او دفاع کردم و گفتم این تفاوت سخنران است. من با شخص روحانی مشکل ندارم . من با وعده های دروغین مشکل دارم. به مردم گفتند که اینقدر رفاه ایجاد می کنیم که یارانه نیاز نباشد اما الان من نماینده باید ناسزا بشونم که چرا گوشت شده کیلویی 70 هزار تومن.

روزنامه آفتاب یزد هم نوشت: حالا دیگر فرقی ندارد دولت محمود احمدی نژاد باشد یا حسن روحانی. حدود 10 سال پیش وقتی از احمدی نژاد درباره گرانی‌ها سوال شد او همه چیز را در گوجه خلاصه کرد و گفت اگر گوجه گران است به محله ما در نارمک بیایید و از اینجا خرید کنید که قیمت خوبی دارد! این روحیه طنز اما حالا در میان دولتمردان رشد یافته و به مرحله تمسخر هم رسیده است. از همان ابتدا که حسن روحانی می‌خواست کابینه دولت دوازدهم را تعیین کند بسیاری هشدار دادند که از این کابینه و بسیاری از این وزرا آبی گرم نمی‌شود اما گوش او بدهکار نبود. رئیس جمهور که رای خود را از سبد اصلاح طلبان گرفت هنگام انتخاب وزرا همچون تقسیم غنائم عمل کرد و نقش دولت فراجناحی را به خود گرفت. البته موضوع تنها به اصلاح طلب و اصولگرا هم خلاصه نمی‌شود چرا که وزارت صنعت که این روزها در اختیار یک اصلاح طلب است نیز چندان حال و روز خوشی ندارد.

برخی اعتدالیون نمی‌خواهند اصلاح‌طلبان حامی روحانی باشند

روزنامه آرمان نوشت: یکی از انتقادات حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی به دولت، عدم تغییر مدیران سالخورده و جایگزین کردن جوانان است و دلیلش برای انتقاد از مدیران دارای سن و سال بالا تعلق ذهنی آنها به عصر ماقبل ارتباطات است. ابطحی از روحانی می‌خواهد مدیران ساکت را کنار بگذارد و البته اشاره می‌کند این جریان اصلاح‌طلب حامی روحانی پیش از این نسبت به عدم به‌کارگیری این وزرا به رئیس‌جمهور هشدار داده بود.

تیم اقتصادی دولت از جمله نوبخت، نهاوندیان، سیف و کرباسیان باید تغییر کنند

سخنگوی دولت مطرح کرد: هیچ آثار منفی در شاخص‌های اقتصادی دیده نشد/عرضه بیش از ۷ میلیون قطعه سکه برای برطرف کردن عطش عده‌ای!

 ابطحی می گوید: این انتظار که اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت تاثیرگذار از روحانی و به دلیل اینکه در ارتباط با وزرا نظرات و پیشنهادات زیادی دادند که مقبول روحانی قرار نگرفت و به دلیل اینکه جریانی اطراف آقای روحانی علاقه‌مند هستند حساب روحانی را از اصلاحات جدا کنند، گلایه است و روحانی باید نقد شود. به همان دلیلی که ما پشیمان نیستیم، به همان دلیلی که از او حمایت کردیم و به او رای دادیم و تلاش کردیم رای بیاورد به همان دلیل باید جدی‌ترین انتقادات توسط ما شکل بگیرد. مخالفان دولت از نقد نکردن ما و این لختی دولت بیشتر سوءاستفاده می‌کند... بسیار اهانت‌آمیز که رئیس‌جمهور درباره مشکلات پدید آمده اقتصادی در طی چند ماه اخیر بگوید اینها جنگ روانی است در حالی‌که نمی‌دانم درکارتابل‌های مدیران دولت چه نوشته می‌شود اما جیب مردم به کارتابل‌ها و آمارهایی که در دولت ارائه می‌شود وصل نیست جیب مردم به خیابان و کوچه وصل است... اگر فضای روانی در وضعیت موجود تاثیرگذار بوده باشد، بخش عمده آن بر گردن مدیران دولتی است که اینگونه گنگ و لال در حوزه خودشان هستند. هیچ‌کس نیست که دلایل این اتفاقات را به مردم بگوید... یکسری وزرای سوپر‌محافظه‌کار هستند که اگر روحانی سریعا آنها را تغییر ندهد، آسیب به کشور بیشتر می‌شود.

 دیدار لاریجانی و روحانی با رهبر انقلاب درباره لایحه FATF

محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دیدار رییس مجلس و رییس‌جمهور با رهبر انقلاب در خصوص لایحه FATF خبر داد. وکیلی با اشاره به برخی مباحث مطروحه درباره خروج لایحه FATF از دستور کار مجلس با توجه به ملاحظات و سخنان رهبری گفت:‌ اعلام خارج شدن این لایحه از دستور کار مجلس نظر شخصی افراد بوده و نظر هیات رییسه مجلس نیست.

یک نقد ساده به اظهارات نامفهوم معاون اول رییس جمهور

سایت انتخاب نوشت: افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های سر به فلک کشیده، جای نگرانی ندارد؟! یک جمله مبهم دیگر نیز شنیده می شود؛ «جای نگرانی درباره تامین مایحتاج مردم نیست»! مردم چشم دارند و می بینند که «مایحتاج مورد نیاز» تامین است، الحمدلله به وفور نیز هست، اما با کدام پول این اجناس سر به فلک کشیده را خریداری کنند؟! تاریخ مصرف این قبیل اظهارات و حرف درمانی ها (!) سالهاست که گذشته است! حقیقتاً به خاطر این بی خیالی شما نگرانیم!

م/الف

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*