اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213410
تاریخ انتشار: 1397/04/07 02:00
امروز روز گله‌گذاري نيست. و روز حمايت است. بايد همديگر را كمك كنيم.

حسن روحانی رئیس جمهوری امروز در جمع وزیران و مدیران ارشد کشور سخنرانی کرد.

به گزارش عصرجهان، مهمترین بخش های سخنرانی روحانی به این شرح است: 

کاری را که ملت ایران از حدود 50 روز پیش انجام داد، در تاریخ می‌ماند. اینکه ملت ایران تصمیم آینده‌اش چیست و تمام دنیا به جز چند کشور محدود ترامپ و کاخ سفید را محکوم می‌کنند.

هیچ‌کس نگفت که ایران عقب‌نشینی کرده است

در حال حاضر سه راه پیش پای ملت ایران است و دولت به عنوان نماینده مردم و رئیس‌جمهور به عنوان نماینده‌ای که دیروز می‌گفت متکی به 24 میلیون رأی است و امروز می‌گوید متکی به 81 میلیون رأی است، ما با اتکا به ملت ایران و با توجه به ارشادات رهبری معظم دقیقا آنچه را که مصالح ملی تقاضا می‌کند با هماهنگی قوای دیگر حرکت می‌کنیم.

یک راه اینکه در برابر آمریکا تسلیم شویم‌، و ما در برابر ترامپ بگوییم شما چه می‌گویید و آنچه شما می‌گویید انجام می‌دهیم. این راه را هیچ وطن‌دوستی در برابر ظلم، توهین و ناسزا نمی‌پذیرد.

اگر در برابر توهین سر تعظیم فرود بیاوریم به معنای پایان عزت تاریخی ایران است. فکر نمی‌کنم یک نفر از ملت ایران نظرش این باشد که باید در برابر دروغگو، زورگو و توهین‌کننده تسلیم شویم.

رئیس جمهور گفت:

 الان سه راه پیش پای ملت ایران است و دولت به عنوان نماینده مردم و رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم و به عنوان نماینده ای که دیروز می گفت متکی به 24 میلیون رای هستم و امروز می گوید متکی به 81 میلیون رای هستم

ما با اتکا به ملت ایران و با توجه به ارشادات رهبری دقیقا آنچه منافع ملی تقاضا می کند با هماهنگی قوای دیگر حرکت می کنیم

 سه راه پیش روی ماست:

راه اول: اول در برابر آمریکا تسلیم شویم و هر آنچه ترامپ می گوید بپذیریم. این راه را هیچ عاقل و وطن پرستی و ایرانی در برابر فشار، ظلم، سخن نابجا، در برابر توهین نمی پذیرد. اگر بپذیریم به معنای پایان عزت تاریخی ملت ایران است. فکر نمی کنم یک نفر از 81 میلیون نفر رایش این باشد که در برابر متجاوز، دروغگو، توهین کننده به ملت ایران سرخم کنیم و تسلیم شویم.

راه دوم: ما در برابر امریکا بایستیم اما دعوا و اختلافات درونی خودمان را هم ادامه دهیم. یکی بگوید برجام خوب بود یکی بگوید بسیار بد بود. یکی بگوید هیچ بود دیگری بگوید اگر هیچ بود چرا ناراحتی ... الان موقع این حرفهاست؟ می شود روبروی هم بایستم و در داخل دعوا کنیم. می شود یک عده هم مطالبات مردم را هر روز بالا ببرند. می شود گفت شرایط بسیار عادی است. چرا سکه و ارز و بازار اینچنین ... می شود دعواهای داخلی را بیشتر کرد و به دولت توهین کنیم، خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند. نتیجه چه می شود؟ نتیجه این می شود این مقاومت با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد بالاترین هزینه را مردم پرداخت می کنند. ما باید در تاریخ پاسخ بدهیم. به ملت، به مردم و به خدایمان ... می توانیم این کار بکنیم و در هر فضایی روبروی هم بایستیم ....یعنی ایستادن در برابر آمریکا با بالاترین هزینه ... وضع ما بدتر میشود ... وحدت شکننده تر می شود ... اقتصاد و فرهنگ بدتر می شود ...

راه سوم: راه سوم اینکه تسلیم نمی شویم در برابر آمریکا ... عزتمان را حفظ می کنیم و آمریکا را به زانو در می آوریم ... و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهند بود و زورگویان خواهند فهمید راه غلطی را انتخاب کرده اند. راه سوم راهی است که ما مقاومت می کنیم با کمترین هزینه ... هزینه باید پرداخت کنیم اما کمترین هزینه ... توقعات را کاهش می دهیم ... واقعیت امروز ایران را مدنظر قرار می دهیم ... همه همکاری می کنیم ...ا مروز دولت و نماینده ملت یعنی رئیس جمهور دست همه را می بوسد ... در برابر تمام مردم و جناحها و حتی کسانی که بدترین توهین ها را به من کردند دست آنها را هم می بوسم ... امروز روز به احتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است ... ما باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می کنیم و استقلالمان را معامله نمی کنیم ... آزادیمان را معامله نمی کنیم .... اسلامیت نظام را معامله نمی کنیم اما سختی را تحمل می کنیم ... با هم در کنار هم

دولت می ایستد و کنار نمی رود هر کس اینگونه فکر می کند در اشتباه است ، ما جانمان را فدا می کنیم

من شعار نمی دهم ... ما امروز در خط مقدم مرزهای ایران ایستاده ایم .. .مرز اقتصاد ... مرز آبرو ... جانمان را فدا می کنیم ... آبرویمان را می دهیم با افتخار ... دولت می ایستد ... اگر کسی فکر می کند دولت می ترسد ، استعفا می دهد و کناره می گیرد اشتباه می کند

تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می کنیم ... ما وعده داده ایم . امانتدار مرمدیم ..

دست کسانی که بدترین اهانت ها را به دولت کرده اند می بوسم/ما باید به دنیا نشان دهیم سختی را تحمل می کنیم اما استقلالمان را معامله نمی کنیم، جمهوریتمان را معامله نمی کنیم، اسلامیت نظام را معامله نمی کنیم
در برابر دشمن مقاومت می کنیم

دولت در خط مقدم است، در خط مقدم گلوله مستقیم هم هست

از شب ۱۸ اردیبهشت تا الان هر شب ما و هر روز ما شب قدر بوده[به لحاظ اهمیت و سختی]

دولت استعفا نمی دهد/ اگر کسی فکر میکند دولت کنار می رود اشتباه فکر می کند/تا پای جان تا روز آخر دولت می ایستیم

نمی شود سال 97 سفرهای خارجی ما با سال 96 و 95 یکی باشد

اگر سفر هیئت 5 نفره می رفتیم باید تبدیل به 2 نفره شود

باید از خودمان شروع کنیم تا مردم حمایت کنند

ما امرو باید به فکر مشاور و کارشناسان جدید باشیم

وزیرش ، معاون وزیرش و مدیرکلش باید احساس کند و در عمل نشان دهید شرایط امروز با دیروز متفاوت است
اگر مردم باید در شرایط جدید صرفه جویی کند ما باید شروع کنیم ... دولت باید شروع کند.

من از رئیس سازمان برنامه بودجه و اداری استخدامی میخواهم باید در هزینه صرفه جویی کنیم .. شما راه حل بدهید .

نمی شود سال 97 سفرهای خارجی ما با سال 96 و 95 یکی باشد ... اگر سفر هیئت 5 نفره می رفتیم باید تبدیل به 2 نفره شود.

اگر کاری را در خارج یک هفته انجام می دادم باید دو روزه انجام دهیم.

اگر با هواپیمای ویژه و صندلی ویژه سفر می رفتیم باید شرایط عادی برویم.

باید از خودمان شروع کنیم ... اگر از خودمان شروع کنیم مردم هم می ایستند.

نگذاريم به فقرا سخت بگذرد. اين وظيفه همه دستگا‌ه‌هاي ماست. تنظيم بازار يك وظيفه بزرگ است. يك جا قيمت تعيين خواهد كرد. دولتي ها در همه سطوح بايد نظارت كنند. اگر شركت دولتي در اين 50 روز قيمت را بالا برده ما بايد پاسخگو باشيم. امروز براي بخش خصوصي يك فرصت بزرگ بوجود آمده است و بايد كنار دولت بيايد. برخي كارها توسط اين بخش بهتر انجام مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد نقدينگي را كنترل كنيد، بايد سهام‌تان را در بورس ارائه كنيد. آن هم سهام كارخانه‌هاي سودده را. تمام دستگاه‌هايي كه مي‌توانند اوراقي را منتشر كنند، به ميدان بيايند. مردم بايد ببينند پول‌شان جايي است كه هم سود مي‌برند هم كشور پيشرفت مي‌كند.

بايد توليد را به حركت دربياوريم. مواد اوليه كارخانه هاي توليدي كه وارداتي است، با تعهد ما با ارز دلار تامين خواهد شد.

آنهايي كه مي‌خواهند سال بعد كانديدا شوند و از الان توقع مردم را بالا مي‌برند، بدانند كه مردم به آنها راي نخواهند داد.

نگذاريم به فقرا سخت بگذرد. اين وظيفه همه دستگا‌ه‌هاي ماست. تنظيم بازار يك وظيفه بزرگ است. يك جا قيمت تعيين خواهد كرد. دولتي ها در همه سطوح بايد نظارت كنند. اگر شركت دولتي در اين 50 روز قيمت را بالا برده ما بايد پاسخگو باشيم. امروز براي بخش خصوصي يك فرصت بزرگ بوجود آمده است و بايد كنار دولت بيايد. برخي كارها توسط اين بخش بهتر انجام مي‌شود.

امروز روزي نيست كه دچار حاشيه‌ها باشيم. در فضاي مجازي با ماجرا شوخي ميكنند، اشكال ندارد، مردم خودمان هستند. اما اگر كسي ميخواهد اخلال كند يا مردم را نااميد كند، سريع جواب بدهيد.

افراطیونی که از ابتدا با برجام مخالف بودند، در آمریکا به سر کار آمدند

ترامپ تصور تدبیر ایران بعد از خروج از برجام را نداشت

دولت در خط مقدم مبارزه با توطئه آمریکا و صهیونیستها است

عقب نشینی نکرده و نمی کنیم

اگر فشار خارجي با فشار داخلي همراه شود، به خطر مي‌افتيم. امروز در يك صحنه مبارزه هستيم. مصوبه‌اي داشتيم كه دستگاه‌هاي نظارتي در حين اجرا ورود پيدا نكنند تا مديران با قاطعيت كار كنند.

وزارت صنعت در ثبت سفارش و بانک مرکزی در ارزی که میدهد باید به مردم اطلاع دهید

باید بگویید برای چه ارز 4200 تومانی داده اید

حتی قیمت کالا بر اساس ارز 4200 را به مردم بگویید

رهبر معظم انقلاب فرمودند هر تصمیمی گرفتید منتظر تایید من نمانید ،سریعا ابلاغ کنید، بنده حمایت می کنم.

من اینجا هم به شما مسئولین و هم به ملت ایران اطمینان می دهم اگر همه دست به دست هم دهیم به آینده امیدوارم باشیم از این شرایط می گذریم

شما فکر نکنید ترامپ که همه قوانین را زیر پا می گذارد و به مسلمانان و کشورهای منطقه ظلم می کند بدون پاسخ می ماند ... اگر شما سختی می بینید آن هم سختی خواهد دید

شما یک سرمایه ای دارید که ترامپ ندارد ... شما خدا و امید به رحمت خدا را دارید ...

آقای وزیر صنعت باید به مردم بگویید چه اقلامی به وفور هست و قیمتش تغییر نمی کند، اگر تغییر می کند در حد چهار پنج درصد ... اگر ارز نیاز دارد تامین می‌کنیم.

اگر مصرف برق و آب ادارات در سه ماه تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشت مسئول آن بخش را عوض کنید/عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*