اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213436
تاریخ انتشار: 1397/04/09 03:02
به منظور جلوگیری از تخلفات ساختمانی صورت گرفت؛
در بحث مقاوم سازی توقع داریم که مهندسین ناظر هیچگونه مماشاتی با این موضوع نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جلسه رئیس نظام مهندسی با اعضای شورای شهر و شهردار باشت با هدف نظارت بر ساخت و سازها، جلوگیری از اضافه بناها، مقاوم سازی ، ساخت و سازهای غیرقانونی و ساخت پارکینگ در دفتر شورای اسلامی شهر باشت برگزار شد.


نادر گرامی رئیس شورای اسلامی شهر باشت در این نشست با بیان اینکه در مبحث شهرسازی شهر باشت در طی چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته، اظهار داشت: در بحث ساماندهی کوچه ها، خیابان ها و طرح تفکیک نیز اقدامات مطلوب بوده است.
وی ادامه داد: در خصوص زیباسازی و شهرسازی (احداث پارکینگ و ..) مالکین موظف به تعبیه پارکینگ در ساختمان هستند.
گرامی با بیان اینکه در بحث نمای ساختمان با توجه به عدم توان مالی توقع نمای ساختمان نیست، تصریح کرد: در بحث مقاوم سازی توقع داریم که مهندسین ناظر هیچگونه مماشاتی با این موضوع نداشته باشند.
وی با تصریح بر شفاف سازی تعرفه محاسباتی برای شهروندان، ابراز داشت: برخی از شهروندان به دلیل عدم آگاهی از نحوه تعرفه محاسباتی، نسبت به پرداخت هزینه معترض اند.
ظفری بیان داشت: در بحث بازدیدها توقع داریم که مهندسین ناظر نظام مهندسی طی چندین مرحله از ساختمان ها در حوزه شهری بازدید و در خصوص اضافه و یا حذف نقشه ساختمان از بدو عملیات و فنداسیون شاهد تخلف و اضافه ساخت باشیم شهرداری می تواند تخلف کند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر باشت نیز گفت: نظام مهندسی در 6 مرحله از مرحله پی کنی تا تکمیل ساختمان باید نظارت کامل را انجام دهد.
ابراهیم ظفری تصریح کرد: نظام مهندسی می بایست در صورت مشاهده هر گونه تخلف باید مراتب را طی نامه به شهرداری اعلام نماید تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.
وی با استناد به تبصره 7 ماده 100 ابراز داشت: مهندسین ناظر ساختمانی مکلف اند که نسبت به عملیات اجرایی ساختمانی که مسئولیت نظارت آن را بر عهده دارند از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات در پروانه و نقشه ها و محاسبات فنی نظارت مستمر نمایند.


ظفری خواستار اعلام به موقع هر گونه تخلف مشاهده شده از سوی مهندسین ناظر در زمینه ساختمان به شهرداری شد.
عبدالخالق راستی پور رئیس نظام مهندسی شهرستان باشت نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع مقاوم سازی و نمای ساختمان از مهمترین موضوعات مورد تأکید نظام مهندسی است، ابراز داشت: در زمینه نمای ساختمان کلیه مالکین را موظف کرده ایم که جهت اخذ پایان کار باید حتما نمای ساختمان را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در طرح نمای ساختمان، ایزوگام و سرامیک حذف شده است، ادامه داد: با جای این مورد از رنگ های ضد آب جهت نمای ساختمان استفاده خواهد شد.
راستی پور در ادامه با اشاره به اقدامات نظام مهندسی در زمینه گزارش تخلفات ماکلین در هنگام ساخت و ساز به شهرداری، بیان داشت: در موضوع اضافه بنا و همچنین حذف پارکینگ تمام گزارشات به شهرداری ارائه می شود.
خبر نگار فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*