اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213437
تاریخ انتشار: 1397/04/09 03:08
از سوی خطیب نماز جمعه باشت عنوان شد؛
حجت الاسلام عبودی: امروز بیکاری، کم آبی ، خشکسالی، کشاورزی و غیره بر روی گرده مردم سنگینی می کند، گفت: البته درک این شرایط برای شماها که در خانه های میلیاردی زندگی می کنید ممکن نیست.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام عبودی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت با اشاره به اتفاقات و تحولات منطقه اظهار داشت: در این ایام شاهد فروپاشی ائتلاف عربی علیه مردم یمن هستیم که از 4 سال قبل تا کنون با محوریت عربستان سعودی در حال جنگ هستند.
وی افزود: بخش از این ائتلاف صوری بوده زیرا نام کشورهایی مانند پاکستان و مصر در این ائتلاف وجود داشت که عملاً در جنگ حضوری نداشته اند و بخش دیگر نیز مانند امارات، سودان، مالزی و بحرین در جنگ حضور فعال داشته اند که به دلیل عدم موفقیت و تحمل تلفات سنگین کشورهای مالزی و سودان اعلام کناره گیری کرده اند.
امام جمعه باشت در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی و علامه امینی خالق کتاب الغدیر، آنان را سند افتخار تشیع در جهاد و ولایت شناسی حضرت علی «ع» نامید.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به گرانی های اخیر و وضعیت نابسامانی و گرانی های بازار، ابراز داشت: باید از مدت ها قبل دولت محترم تدبیری می اندیشید زیرا این دولت با شعار تدبیر و امید بر روی کار آمد اما به نظر می رسد بالاترین بی تدبیری در این زمینه را داشته است.
وی تصریح کرد: دولت باید اوضاع بازار را ببیند زیرا مردم در فشار هستند.
امام جمعه باشت بیان داشت: معتقدیم تیم اقتصادی دولت ضعیف است و دولت باید به وعده های خود در زمان انتخابات عمل نماید.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: هنوز هم رئیس جمهور محترم در جلسات تأکید دارند که باید اقداماتی صورت گیرد . این بایدها را چه کسی باید انجام دهد؟ خطاب رییس جمهور محترم چه کسی است؟ رهبر معظم انقلاب تکلیف این بایدها را مشخص کردند و فرمودند مخاطب این بایدها خود آقای روحانی هستند.
وی با بیان اینکه امروز بیکاری، کم آبی ، خشکسالی، کشاورزی و غیره بر روی گرده مردم سنگینی می کند، گفت: البته درک این شرایط برای شماها که در خانه های میلیاردی زندگی می کنید ممکن نیست.
حجت السلام عبودی با انتقاد از نمایندگان مجلس ، ابراز داشت: نمایندگان محترم مجلس تازه متوجه شده اند که تیم اقتصادی دولت ضعیف است باز هم جای خوشحالی است که تازه فهمیده اند.
وی خطاب به نمایندگان حامی دولت ، گفت: آقایان نمایندگانی که از کابینه دولت حمایت کرده اید و به آنها رأی اعتماد داده اید باید به مردم پاسخگو باشید. نباید با بیان چند کلمه خطاب به دولت حساب خود را از دولت جدا کنید باید تا پایان این دولت به مردم پاسخگو باشید.
امام جمعه باشت با بیان این سئوال که اگر تیم اقتصادی دولت ضعیف است، چرا استیضاح نمی کنید؟ ادامه داد: البته با معامله گری ها عرضه و جرأت استیضاح ندارید زیرا هر چه برای استیضاح تلاش کنید دولت شما را می خرد و این بی عرضگی شماست.
حجت الاسلام عبودی مجاس را خانه ملت خواند و تصریح کرد: شما که وکلای مردم هستید و از مردم رأی اعتماد گرفته اید باید از حقوق مردم دفاع کنید.
وی از دولت و قوه قضائیه خواست تا جلوی رانت خواران را بگیرند.
امام جمعه باشت افزود: چگونه است از بانک مرکزی تحت نظر دولت یک نفر 38 هزار سکه خریداری می کند؟ این شخص کیست؟ چرا دستگاه قضایی آن را معرفی نمی کند؟
حجت الاسلام عبودی خطاب به دادستان کل کشور گفت: شما به عنوان مدعی العموم باید حقوق عامه مردم را حفظ و با قدرت با متخلفین و رانت خواران مقابله نمایید.
وی پاسکاری وظایف بین مجلس، دولت و قوه قضائیه را به ضرر مردم دانست و تصریح کرد: باید در این موارد با قدرت عمل کرد مبادا در
تاریخ ثبت شود که حاکمیت اسلامی صلاحیت و عرضه اداره کشور را ندارد.
حجت الاسلام عبودی تأکید کرد: اسلام صلاحیت و عرضه اداره جامعه را دارد اما مسئولین بی عرضه و بی دین ندارد.
امام جمعه باشت در ادامه به تخلف فروش غیرقانونی 15 تن برنج دولتی ماه مبارک رمضان توسط چند نفر، گفت: ضعف مدیریت و دستگاه های اجرایی و نظارتی موجب شد تا 15 تن برنج دولتی و سهمیه ماه مبارک رمضان توسط چند نفر غیرقانونی به فروش برشد.
حجت الاسلام عبودی با بیان این سئوال که چرا برنج ها در ماه مبارک رمضان به دست مردم نرسید؟ خواستار شفاف سازی مسئولین در این زمینه شد.
وی ضعف صنعت و معدن و امور صنفی را در این مورد مشهود دانست و گفت: اگر مسئولین بی خبر بوده اند پس بی عرضه اند چون مدیری که از مجموعه خود بی خبر است بی عرضه استو اگر خبر داشتید و این موضوع اتفاق افتاد پس شریکید.
امام جمعه باشت برخورد قاطع با متخلفین را خواسته عموم مردم باشت و نمازگزاران دانست.
حجت الاسلام عبودی نبود امور صنفی در این شهرستان را از دلایل بروز این تخلفات اعلام کرد و گفت: براساس اخبار دریافتی فرماندار محترم باشت و مدیرکل صنعت و مدلو تجارت استان قول برگزاری انتخابات در آینده نزدیک را داده اند.
امام جمعه باشت در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بحران کم آبی و بی آبی در باشت خواستار صرفه جویی و جلوگیری از هر گونه هدر رفت آب شد.
وی همچنین به موضوع حفر چاه های غیرمجاز نیز اشاره ای داشت و گفت: باید چاه های غیرمجاز بسته شوند و در برخورد با آنها باید قانونی عمل شود.
حجت الاسلام عبودی با انتقاد از کارشناسان حوزه آب ابراز داشت: چگونه است که کارشناسان آب در تشخیص محل وجود اب دقت نمی کنند و موجب اتلاف بیت المال می شوند باید با این کارشناسان به جهت تحمیل هزینه های اضافی به بیت المال و مردم برخورد قانونی شود.
خبر نگار فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*