اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213438
تاریخ انتشار: 1397/04/09 03:16
مردم خرمشهر به دلیل شوری آب شرب در مقابل مسجد جامع خرمشهر تجمع اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.

عصرجهان-مردم خرمشهر پیش از اقامه نماز جمعه در مقابل مسجد جامع خرمشهر تجمع اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.


اقشار مختلف مردم به دلیل شوری بیش از حد آب در خرمشهر با حضور در مقابل مسجد جامع خرمشهر خواستار حل مشکل شدند
مردم خرمشهر با به دست گرفتن بنر و دست‌نوشته‌های چون «خرمشهر آب ندارد»، «از آب شور خسته شدیم»، «مسؤول بی‌لیاقت، نمی‌خواهیم» و... اعتراض خود را به مسؤولان رساندند.
حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر نیز با حضور در میان معترضان وعده داد تا مشکل آب شرب خرمشهر را پیگیری کند.
ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر نیز با حضور در جمع مطالبه‌کنندگان آب شرب وعده داد که به زودی مشکل مردم خرمشهر حل خواهد شد.



وزیر نیرو: مشکل آب خوزستان 15 تیر ماه برطرف می‌شود/ فروش آب به کشورهای خارجی کذب است
در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر انتقال آب کارون به کشورهای همسایه منتشر شده است که این اخبار در کنار مشکل کمبود و شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، دلخوری‌ها و نگرانی‌هایی را برای هموطنان در این مناطق به وجود آورده است.
اما در این زمینه، وزیر نیرو با تکذیب انتقال و فروش آب به دیگر کشورها، گفت: هیچ تصمیم، طرح و پروژه‌ای برای انتقال و فروش آب به خارج از کشور وجود ندارد.
وزیر نیرو اخیرا در یک نشست خبری تصریح کرد: قرارداد فروش آب به کویت که قبلا در دهه هشتاد مطرح شد با مخالفت بنده در آن زمان و الان جلوگیری شد، این صحبت‌های من هم باعث نمی‌شود عده ای در فضای مجازی دیگر درباره این موضوع صحبت نکنند، موضوع آب می‌تواند ایجاد تحرکات کند و من از هوشیاری اصحاب رسانه تشکر می‌کنم طرح مطلب در این موارد را با روابط عمومی سازمان آب هماهنگ کنند.
وزیر نیرو با اشاره به کاهش میزان بارش ها در سال آبی96-97 (مهر ماه 96 تا پایان شهریور 97) گفت: از 1157 شهر کشور حدود 334 شهر در شرایط تنش آبی قرار دارند و بعد از قرائت این گزارش با دستور رئیس‌جمهوری کار برای بهبود وضعیت این شهرها با همکاری سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و بودجه‌ای نیز برای انجام پروژه‌های مختلف در زمینه اصلاح وضعیت آب در شهرها و روستاها اختصاص داده شد که در مجموع به انجام چهار طرح با بودجه‌هایی به ترتیب 432 میلیارد تومانی، 80 میلیارد تومانی، 200 میلیارد تومانی و 288 میلیارد تومانی انجامید و قرار است که مجموع این چهار طرح در 195 پروژه و در 270 شهر اجرایی شود.
اردکانیان درخصوص مشکلات کمبود آب شرب در استان خوزستان گفت: دو استان تحت تاثیر مشکل آب هستند، ما در آبادان و خرمشهر مشکل شوری آب داشتیم چون در حالت مد بودیم آب شور بیشتر وارد رودخانه می شد تمهیداتی داشته‌ایم و با انتقال آب تونل غدیر این مشکلات حل می‌شود و ان‌شاءالله تا 15 تیرماه طرح آبرسانی غدیر به بهره برداری می‌رسد.
منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*