اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213508
تاریخ انتشار: 1397/04/13 00:23
شرکت ملی نفت ابوظبی "ادنوک" نیز همانند عربستان تسلیم مطالبات نفتی رئیس‌جمهور آمریکا شده و اعلام کرد که تولیدات نفتی خود را روزانه صدها هزار بشکه افزایش خواهد داد.

به گزارش فارس، شرکت ملی نفت ابوظبی «ادنوک» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در صورت نیاز با هدف کاهش هر گونه کمبود در بازارهای جهانی، تولیدات نفتی خود را به میزان صدها هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، ادنوک در بیانیه خود تأکید کرد که به روند افزایش تولیدات خود ادامه خواهد داد و تولیدات آن تا پایان سال ۲۰۱۸ به 3.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید در حالیکه هم اکنون تولیدات این شرکت حدود 3.3 میلیون بشکه در روز است.

روز شنبه نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی گفت‌وگو کرده و از وی خواسته است تا تولیدات نفتی خود را تا حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند که هدف از این افزایش تولیدات نیز اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و جلوگیری از فروش نفت ایران در بازارهای جهانی است.

این درخواست ترامپ در حالی است که مشکلات به وجود آمده در تولیدات نفتی ونزوئلا، کانادا و لیبی باعث کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی با وجود تقاضای زیاد برای خرید نفت شده است و انتظار می‌رود که با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران این مشکلات در بازارهای نفت بیشتر شود و در همین رابطه ترامپ از کشورهای اصلی تولید‌کننده نفت خواسته است تا تولیدات نفتی را افزایش و بهای نفت را کاهش دهند.

از سوی دیگر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان شامگاه دوشنبه به وقت محلی، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس، تأکید کرد که : «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*