اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213540
تاریخ انتشار: 1397/04/15 14:52
شرکت برق از اهوازی‌ها خواست هر گونه وسیله برقی اضافی را ولو یک لامپ کوچک باشد خاموش کنند.

عصرجهان-طبق اعلام روابط عمومی برق اهواز، دمای هوای اهواز در ساعت 13 تا 14 حدوداً بین 65 تا 68 درجه زیر نور مستقیم آفتاب متغیر است.

به همین علت شرکت برق از اهوازی‌ها خواسته تا هر گونه وسیله برقی اضافی را ولو یک لامپ کوچک باشد خاموش کنند.

گفته می‌شود در روزهای گذشته به دلیل عدم رعایت در مصرف برق در ساعات اوج مصرف،147 مورد آسیب به تجهیزات برقی وارد شده است.

این روزها که برق برخی مناطق اهواز به گفته شهروندان کم‌وزیاد می‌شود یا در ساعاتی از روز در خاموش فرو می رود موجب گلایه‌ و کلافگی مردم شده است و برای مشترکین این سؤال پیش آمده که چرا خاموشی‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟

وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که چرا خاموشی‌های برق از قبل اعلام نمی‌شود گفت: خاموشی‌ها به دو صورت است یکی خاموشی برنامه ریزی شده است که به‌طور قطع امکان تأمین برق وجود ندارد و فاصله زیادی بین تولید و مصرف در این زمینه وجود دارد اما برنامه‌ای برای اعلام خاموشی برنامه ریزی شده نداریم.

وی ادامه داد: برخی دیگر از خاموشی‌ها به دلیل مشکلات فنی است که اغلب با فرسودگی تجهیزات و افزایش غیرقابل پیش‌بینی دما اتفاق می‌افتد که تلاش می‌کنیم این گونه خاموشی‌ها را برای بخش خانگی اعمال کنیم تا مکان‌هایی که نیاز ضروری به برق دارند گرفتار خاموشی نشوند.

خطر بی‌برقی در تابستان خصوصا در گرمای وحشتناک خوزستان موجب شد تا مدیریت بحران خوزستان چهارشنبه گذشته را در به‌منظور کاهش مصرف برق ادارات و بانک‌های استان خوزستان تعطیل اعلام کند هر چند برخی از سازمان ها و ادارات که اصلی ترین مصرف کننده برق در استان خوزستان هستند این تعطیلی را نادیده گرفتند.

این در حالی است که وزیر کشور در جلسه شورای معاونان وزارت کشور، استانداران سراسر کشور را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرد و مقرر شد در صورت عدم رعایت صرفه جویی در دستگاه‌ها ، استانداران نسبت به قطع آب و برق آنها اقدام نمایند/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*