اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213563
تاریخ انتشار: 1397/04/16 10:32
امام جمعه باشت:
حجت الاسلام عبودی: با پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که تعدادی نیرو بدون طی مراحل قانونی و با رابطه جذب شده اند که بلافاصله با اقدامات صورت گرفته جلوی این کار گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان از باشت، حجت الاسلام عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر باشت با اشاره به موضع گیری صریح و قاطع رییس جمهور در مورد صادرات نفت اظهار داشت: رییس جمهور در موضع گیری مناست و قاطع اعلام کردند اگر نفت ایران صادر نشود، نفت منطقه نیز صادر نخواهد شد، که ما نیز از این موضع گیری تشکر و اعلام حمایت می کنیم.

وی افزود: برای ابرقدرت زبان خوش برای انجام مذاکره بی فایده است و باید با آنها با زبان قدرت سخن گفت.

حجت الاسلام عبودی ابراز امیدواری کرد که ملت ما بتوانند با تأسی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری از گردنه های سخت عبور کنند. 

راه اندازی حوزه علمیه شهرستان باشت در سال جاری 

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی حوزه علمیه در شهرستان باشت در سال جاری خبر داد و گفت: وجود حوزه علمیه در هر منطقه ظرفیت ارزشمندی در زمینه مسائل فرهنگی، تربیتی، حل مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام عبودی جذب طلاب جدید در این حوزه را از مهمترین مشکلات پیش رو دانست و ابراز داشت: با پیگیری های صورت گرفته این ظرفیت عظیم در استان برای انجام کارهای معنوی و فرهنگی ایجاد شده و اولویت نخست جذب طلاب با شهرستان باشت است.

وی از مردم و نمازگزاران خواست تا با ترغیب و تشویق نوجوانان، آنان را برای حضور در این حوزه همراهی نمایند. 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به شرایط پذیرش در حوزه علمیه باشت، گفت: دانش آموزانی که تحصیلات آنها در پایه هشتم به اتمام رسیده می توانند با مراجعه به حوزه علمیه در شهرستان گچساران و یا دفتر امام جمعه باشت نام نویسی کنند تا با انجام مراحل گزینش و مصاحبه مقدمات جهت حضور در حوزه علمیه باشت برای آنها فراهم شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعیین وضعیت امور صنفی شهرستان باشت از حقوق حقه مردم دانست و گفت: فرماندار شهرستان باشت مسئول است و باید حق مردم را پیگیری نماید.

حجت الاسلام عبودی درادامه به گلایه برخی از مردم از جذب نیرو در برخی ادارات شهرستان گفت و ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که تعدادی نیرو بدون طی مراحل قانونی و با رابطه جذب شده اند که بلافاصله با اقدامات صورت گرفته جلوی این کار گرفته شد. 

امام جمعه باشت با بیان اینکه در استخدام نیرو برای کار بخیل نیستیم، تأکید کرد: تفکر اینکه هر کس پارتی داشته باشد استخدام می شود زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، استخدام حق مردم است و باید در شرایط عادلانه به جذب نیرو اقدام شود. 

حجت الاسلام عبودی بیان داشت: جذب نیرو اگر به گونه ای باشد که برای مردم اطمینان آور باشد مردم نیز خوشحال می شوند اما اگر رابطه بازی، جناح بازی و فامیل بازی در این استخدام ها دخیل باشد مردم حق دارند نپذیرند. 

وی با تشکر از پیگیری های مسئولین در برخورد با این موضوع ابراز امیدواری کرد مسئولین در اقدامات خود به گونه ای عمل نمایند که موجب رضایت و اطمینان مردم را فراهم سازند. 

مسئولین قضایی مفسد بازار سکه و ارز را معرفی نمایند

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات بازار سکه وارز و تورم ابراز داشت: در این موضوع نیز با پیگیری های نیروهای نظامی و قضایی شخصی با 2 تن سکه دستگیر شده است که جای بسی تقدیر دارد. 

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه مسئولان قضایی نام این مفسد را اعلام نمایند، تصریح کرد: در این گونه موارد دیگر نباید از حروف الفبا برای معرفی این شخص استفاده شود و باید با این مفسد برخورد قانونی شود تا اطمینان مردم نسبت به مسئولین و نظام بیشتر شود. 

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دوت ضعیف است، ابراز داشت: باید در این امر از نیروهای جهادی، دلسوز؛ خدوم، مدیر و متعهد استفاده شود. 

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه ما کشور فقیری نیستیم که با چند روز اختلال در بازار دچار مشکل شویم، هشدار داد: دشمنان ما برای این مواقع برنامه ریزی می کنند و از کوچکترین خواسته به حق مردم سوء استفاده می کنند. 

وی با اشاره به اقدامات اخیر در شهر خرمشهر ابراز داشت: چند روزی برای آب شرب شهر خرمشهر مشکلی پیش آمد که بلافاصله دولت و قرارگاه خاتم الانبیاء وارد عمل شدند و مشکل رفع شد .

حجت الاسلام با بیان اینکه دشمنان در پی ناامن جلوه دادن ایران هستند، خطاب به مردم و مسئولین اظهار داشت: مردم و مسئولین باید هوشیار باشند و بهانه به دست دشمن ندهند.

خبرنگار/فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*