اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213659
تاریخ انتشار: 1397/04/22 02:14
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
محمد راستا: ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی ظرف چهار سال گذشته در سطح این استان، بهسازی، آسفالت و یا احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر ۲هزار میلیارد ریال بوده است.


محمد راستا تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید در یان مدت و در دورترین و سختگذرترین مناطق روستایی این استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه همچنین حدود ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت ،بهسازی و آسفالت است،گفت: هر سال حدود ۱۰۰ کیلومتر آن به اتمام می رسد.
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: جاده روستایی روستاهای منطقه سیلاب وکلوار تا امام زاده شاه قاسم به طول ۵۰ کیلومتر یکی از مهمترین راه های روستایی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود که بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
راستا ادامه داد: همچنین در این مدت افزون بر ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان انجام شده است.
به گفته راستا شاخص آسفالت راه روستایی در کهگیلویه وبویراحمد از حدود ۳۵ درصد در سال ۹۲ به بالای ۴۸ درصد ارتقا یافته است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر ۷۱۳ هزار نفری استان کهیگلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*