اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213663
تاریخ انتشار: 1397/04/22 03:54
در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال عنوان شد؛
بهشتی فر در خصوص رفتار زننده برخی از عوامل آتش سوزی در کوه حاتم که حد فاصل شهرستان های لنده و بهمئی قرار دارد نیز گفت: برخی در آن کوه اقدام به ایجاد کوره های آتش سوزی کرده و با اسلحه همکاران محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید و کتک کاری نمودند که پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و در حال پیگیری است.

 به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، در ابتدای این نشست مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درباره ی برگزاری این جلسه گفت: نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال  به منطور ارائه گزارش مدیران و رؤسای ادارات و سازمان­های عضو شورا در خصوص کارخانه ­های شن و ماسه و آتش سوزی در جنگل­های استان برگزار گردیده تا اقدامات و برنامه های مدیران ادارات و سازمان های مربوطه برای دیگر اعضاء گزارش شود .

 تذکر جدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به مدیران

وی در ادامه به اعضایی که اقدامی در خصوص اجرای  مصوبات شورا نمی نمایند ، تذکر جدی داد و افزود:اجرای مصوبات شورا ، اقدامی مثبت بر اساس وظیفه شرعی و قانونی اعضاء در جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال است و عدم اجرای مصوبات موجب برخورد با هر سهل انگاری خواهد بود.

دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال در دادگستری استان به رؤسا ،مدیران و کارشناسان حاضر در این شورا یاد آوری نمود که این نشست در سطح مدیران و رؤسای ادارات و سازمان ها برگزار می شود و لازمست در جلسات بعدی شورا، از فرستادن معاون یا کارشناس به نشست شورا خودداری نمایندو شخص مدیر یا رئیس مربوطه در نشست حضور یابد.

مدیری که نمی تواند قانون را اجرا کند نماند و برود/برای مدیرانی که حافظ حقوق بیت المال نباشند حکم انفصال دائم از خدمات اداری صادر خواهد شد

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان با عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) چهارصد شاگرد از اهل سنت و شیعه تربیت کردند که هر کدام برای خودشان یک فقیه بودند و برخی از علم امام بهره می بردند ولی روش و سیره امام را قبول نداشتند صداقت و پاکی در امام موجب شد که کسانی چون زمخشری و فخر رازی با وجودی که امام را قبول نداشتند به امام لقب صادق دادند.

وی در ادامه افزود: وسیله نجات، تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوب  در زمینه ی صیانت از بیت المال نظم بخشیدن به امور است ،گفت: در یک سال گذشته همکاری­ها و اقدامات خوبی در حوزه­های مختلف در زمینه حفظ حقوق بیت المال انجام گرفت و مدیران زحمات زیادی کشیدند اما بخشی از مشکلات اجتناب ناپذیر است لیکن مدیران در برخی موارد پا را فراتر نهادند و اقدامات خوبی کردند.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با بیان این که برخی کارها ممکن است در حفظ حقوق بیت المال نگنجد اما در جهت حفظ آن مؤثر بود دغدغه مقام معظم رهبری را در خصوص حفظ انفال یادآوری نمود و اظهار کرد: در این راه مسیر طولانی که در پیش داریم اما امروز آنچه که از لسان مقام معظم رهبری جاری می شود برای ما حجت است و تکلیف تعریف شده قانونی می دانیم.

مشکلات اقتصادی و ضعف بنیه مالی مردم، مدیران را دچار دو دلی می کند و هجمه درخواست و توقعات مردم از مسئولین زیاد است، استان، یک استانی است که مردم وضعیت مالی خوبی ندارند. صنعتی نیستیم همه مَمَر درآمد مردم در بخش­های کشاورزی و دامداری  خلاصه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وضعیت پرونده­های دادگستری به شکلی است که نمی توانیم اطلاعات و همه تلاش های انجام شده درباره­ی آنها را اطلاع رسانی نماییم، افزود: به سبب همین ممنوعیت در اطلاع رسانی و انعکاس، مردم فقط عیب ها را می بینند.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی همکاری بخش­های مختلف اداری، سازمانی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی در استان را در مورد کشف جرائم در استان ستود و گفت: اقداماتی که در حوزه جرایم خشن در دستگاه قضایی استان انجام گرفت فوق العاده می باشد. دستگیری و اعمال مجازات متهمان این جرائم از کارهای خوب مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی استان بود.

امنیت در استان موجب شده که برخی از مجرمان فراری استان­های دیگر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شوند.       

 این مقام قضایی رسیدگی به قریب 180 هزار پرونده و فرآیندی که طی می کند را حاصل تلاش­های زیاد دستگاه قضایی و همکاری سایر نهاد های اجرایی، انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی دانست.

وی با ذکر این نکته که ما مسئولین امانت داریم و باید امانت داری کرد به فرمایش امام علی (ع) در خصوص استفاده از بیت المال اشاره کرد و گفت: اموال بیت المال متعلق به همه مردم است بیت المال را به عده­ی خاصی جهت استفاده شخصی تحویل نمی دهند، گاهی اوقات دستوری که هم برای استفاده از بیت المال داده می شود خلاف است، باید بیت المال را به دست آدم حق شناس، دین دار و امین سپرد اگر غیر از این باشد اسلام و مسلمین در خطر است.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان در خصوص نابسامانی در سیستم فروش سکه­ی طلا نیز گفت: امروزه مدیریت حوزه اقتصاد در بازار به دست افراد امینی نیست افرادی که 38 هزار سکه یا 2 تن سکه می خرند پولش را از کجا آورده اند امروز بیت المال بدست افرادی سپرده شده که به نظام اسلامی صدمه می زنند بنابراین ما مسئولان باید دست به دست هم دهیم که در نظام حکومتی امام مهدی (عج) و تحت منویات مقام معظم رهبری با افرادی که از بیت المال استفاده و ضربه می زنند برخورد کنیم. وظیفه­ی ماست که در ارایه­ی خدمت و حفاظت از حقوق بیت المال حراست نماییم تا بتوانیم پاسخگوی شهدایی باشیم که جانشان را برای امنیت این کشور دادند.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بخش عمده­ای از حفظ حقوق بیت المال در ارایه خدمت مطلوب به مردم است. شایسته است مسئولان ذیربط در هر حوزه کاری اقدامات لازم را برای اجرای طرح حدنگار و کاداستر انجام دهند و چنانچه قصوری رخ دهد در شورای حفظ حقوق بیت المال برخورد قضایی انجام خواهد گرفت.

مزارعی به موضوع رودخانه بشار نیز اشاره کرد و با تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای روشن شدن وضعیت کارخانه­های شن و ماسه بستر این رودخانه گفت: ادارات و سازمان­ها و مسئولین حفظ حوزه امنیت رودخانه بشار یک ماه فرصت دارند مسئله کارخانه­هایی که از بستر رودخانه شن و ماسه برداشت می نمایند روشن و چنانچه قرار است عده­ای به فعالیت­شان در رودخانه بشار ادامه دهند و عده­ای تعطیل شوند یا همه تعطیل و یا اینکه دیگران نیز فعالیت نمایند و این شورا پس از پایان این فرصت از رودخانه بشار بازدید خواهند کرد.

مزارعی به مدیرانی که در حفظ حقوق بیت المال سهل انگاری می نمایند نیز هشدار داد و گفت: مدیری که نمی تواند قانون را اجرا کند نماند و برود، دادگستری به تخلفات مدیرانی که کم کاری نمایند و حافظ حقوق بیت المال نباشند رسیدگی کرده وبرای آنان حکم به انفصال دائم از خدمات اداری داده خواهد شد.

این مقام قضایی در خصوص مدیریت پسماند نیز اظهار کرد: شهرداری یاسوج در مدت 3 ماه موضوع مدیریت پسماند این شهر را پیگیری و در هر حوزه که مشکل وجود دارد بررسی و رونوشت مکاتبات مربوطه را به شورای حفظ حقوق بیت المال در سال نماید.

محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص اجرای طرح حد نگار (کاداستر)گفت: در مناطقی دارای اختلاف مرزی با استان­های همسایه هستیم و تداخلاتی وجود دارد که نیاز است رفع شود تا بتوان این طرح را اجرا نمود.

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح کاداستر برای 155 هکتار زمین، سند تک برگ صادر شده است و تا مهلت مقرر پایان این طرح ،تنها 18 ماه فرصت باقیمانده است.

محوری در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح کاداسترتخصیص داده است.

کارخانه ­های شن و ماسه در حل فاصل پل اول بشار و پل مختار جمع آوری شوند

داوودی مهر مدیر عامل آب منطقه ای استان در ادامه این نشست در سخنانی در باره ی جابجایی کارخانه های شن و ماسه اظهار کرد: لازمست کارخانه ­های شن و ماسه در حل فاصل پل اول بشار و پل مختار جمع آوری شود.

وی افزود:اکنون کارخانه­ ها از بستر رودخانه بشار هیچگونه مصالحی برداشت نمی کنند و 2 کارخانه نیز راکد است.

داوودی در ادامه گفت: دستگاه هایی در نشست های کارگروهی و تخصصی برای اجرای خط حریم رودخانه بشار مؤظف به همکاری با شهرداری شدند که همکاری انجام نشده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان در پایان با اظهار اینکه کارگروهی که گروهی کار نمی کنند افزود: برخی ادارات که برای همکاری در رفع تصرف از بستر رودخانه ی بشار بایستی همکاری می نمودند ، دستگاههای راهسازی فرسوده و پرهزینه شان را فرستادند و برخی عقب نشینی کردند.

بستر رودخانه تبدیل به شالیزار شد/زر، زور و تزویر مانع اجراست

و اما سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری با دلی پر درد از آنچه که برسر رودخانه بشارمی آید، از دغدغه ی بی دغدغه بعضی مسئولان ذیربط گلایه نمود و با ابراز اینکه احساس می کنم که حمیتی برای نجات رودخانه بشار نیست گفت: در همین رابطه جلسات متعددی در استانداری برگزار شده و دفتر فنی استانداری مخالف حضور کارخانه های شن و ماسه در بشار است  اما مشاهده می شود که در کنار پل سوم بشار با تغییر بستر رودخانه به زمین ،در آن شالیزار نیز ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: بی برنامگی در جمع آوری کارخانه های رودخانه بشار ماحصل زر، زور و تزویر است.

 کاظمی تأکید کرد: آلایندگی و تغییر اکوسیستم بشار از مضرات ادامه فعالیت این کارخانه هاست.

وی از در اختیار قرار دادن دستگاه­های لودر و بولدوزر فرسوده برای اجرای طرح جاده ساحلی بشار حد فاصل پل مختار تا پل بشار نیز گلایه نمود.

مدیر کل دفتر فنی استانذاری در پایان با اظهار اینکه  مدیریت پسماند شهرداری یاسوج هیچ اقدام مثبتی غیرازفنس کشی  محل تخلیه زباله یاسوج در 2 پشته ی دشتروم انجام نداده است. که فنس ها  به سرقت رفته و زباله ها در طبیعت جنگلی این منطقه پا در هوایند.

چهار استاندار آمد و این کار راه به جائی نبرد

تقوی نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این نشست گفت : چهار استاندار پیگیر جابجایی کارخانه­ های شن و ماسه بودند، اما ره به جایی نبردند.  

شرکت برق استان در زمان یکی از آن مسئولان اقدام به قطع برق چند کارخانه نمود که اکنون با شکایت مالک کارخانه در دیوان عدالت اداری ،این شرکت به پرداخت خسارت در حق کارخانه مزبور محکوم شده است.

5 کارخانه شن و ماسه زیر پل مختار غیرقانونی است

داریوش دیو دیده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در خصوص موضوع شن و ماسه گفت: از روز اول برای برخورد با این کارخانه مسئله بد شروع شد و لازم بود ابتداء قوانین را بررسی ، سپس اقدام می کردند.

وی گفت: اکنون 16واحد شن و ماسه در زیر است پل مختار فعال استکه 5 کارخانه از این تعداد غیرقانونی است.

رفتار عوامل آتش سوزی در کوه حاتم زننده بود/در کوه حاتم کوره تولید زغال ایجاد کردند/با اسلحه محیط بانان را تهدید و کتک کاری نمودند

مهندس عزت اله بهشتی فر مدیرکل منابع طبیعی استان سخن خود را با ارئه آماری از کاهش میزان آتش سوزی جنگل های استان آغاز کرد و عنوان نمود :در خصوص حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی استان در برخورد با مسببین آتش سوزی جنگل های استان در سال گذشته برخود لازم می دانم از رئیس کل محترم دادگستری استان و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان تشکر نمایم ، همین امر سبب شد امسال 55 درصد مساحت کمتری از استان، نسبت به سال گذشته طعمه حریق شده است.

وی گفت: در سال گذشته در 55 فقره آتش سوزی 258 هکتار از مناطق جنگلی استان دچار آتش سوزی گردید که در سال 97 به 22 مورد و مقدار 118 هکتار کاهش یافته است .

مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه افزود : با توجه به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان ، اقدام به شناسایی و پهنه بندی مناطق حساس، جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش مزارع، عقد تفاهم نامه باجوانان محلی به عنوان دیده بان و کسانی که اطفا حریق می کنند و حفظ وقت طلایی در خصوص حل بحران ، اجرای مانور و برگزاری کلاس های آموزشی و ساماندهی گروه ها ی کشیک شبانه روزی در همه مناطق استان، ذخیره ی جیره غذایی و آب برای گروهها ی امدادی اطفا حریق آماده است.

بهشتی فر در ادامه با اظهار اینکه 2 اکیپ ویژه که توانایی بیشتری برای مبارزه با آتش در شرایط سخت دارند گفت: این 2 اکیپ در گروه 10 نفره ساماندهی شده اند و به تجهیزات مورد نیاز جلوگیری از آتش سوزی مجهزند که در حقیقت از  برکات جلسه شورای حفاظت از حقوق  بیت المال است که با تخصیص اعتبار وسایل مورد نیاز خریداری شدند. تجهیزات اطفا حریق برای هر شهرستان 2 دستگاه خریداری شده و 36 دستگاه از اعتبارات استانی برای سایر نقاط استان در حال خریداری هستند.

مدیر کل منابع طبیعی  استان در ادامه افزود : در همین رابطه برای مبارزه سریع تر با آتش سوزی دستگاههای دونده ای که کارایی 10 نفر نیروی اطفا حریق را دارند نیز در حال خریدن هستند.

وی در خصوص رفتار زننده برخی از عوامل آتش سوزی در کوه حاتم  که حد فاصل شهرستان های لنده و بهمئی قرار دارد نیز گفت: برخی در آن کوه اقدام به ایجاد کوره های آتش سوزی کرده و با اسلحه همکاران محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید و کتک کاری نمودند که پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و در حال پیگیری است.

بهشتی فر در پایان با ابراز اینکه اکنون از سیستم ماهواره ای برای اعلان خطر آتش سوزی و بالگرد برای خاموش نمودن آتش سوزی ها در استان استفاده می شود در باره اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: در همین رابطه برای 470هزار هکتار عقد قرارداد صوت گرفته و در 110 هزار هکتار  این طرح انجام شده و160 هزار هکتار نیز 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

م/سایت دادگستری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*