اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213665
تاریخ انتشار: 1397/04/22 04:20
در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال از سوی مدیرکل منابع طبیعی عنوان شد؛
بهشتی فر در خصوص رفتار زننده برخی از عوامل آتش سوزی در کوه حاتم که حد فاصل شهرستان های لنده و بهمئی قرار دارد نیز گفت: برخی در آن کوه اقدام به ایجاد کوره های تولید زغال کرده و با اسلحه همکاران محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید و کتک کاری نمودند که پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال به ریاست حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان و با حضور مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سایر اعضا به منطور ارائه گزارش مدیران و رؤسای ادارات و سازمان­های عضو شورا در خصوص کارخانه­ های شن و ماسه و آتش سوزی در جنگل­های استان تشکیل شد


در این نشست مهندس عزت اله بهشتی فر مدیرکل منابع طبیعی استان سخن خود را با ارئه آماری از کاهش میزان آتش سوزی جنگل های استان آغاز کرد و عنوان نمود :در خصوص حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی استان در برخورد با مسببین آتش سوزی جنگل های استان در سال گذشته برخود لازم می دانم از رئیس کل محترم دادگستری استان و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان تشکر نمایم ، همین امر سبب شد امسال 55 درصد مساحت کمتری از استان، نسبت به سال گذشته طعمه حریق شده است.
وی گفت: در سال گذشته در 55 فقره آتش سوزی 258 هکتار از مناطق جنگلی استان دچار آتش سوزی گردید که در سال 97 به 22 مورد و مقدار 118 هکتار کاهش یافته است .
مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه افزود : با توجه به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان ، اقدام به شناسایی و پهنه بندی مناطق حساس، جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش مزارع، عقد تفاهم نامه باجوانان محلی به عنوان دیده بان و کسانی که اطفا حریق می کنند و حفظ وقت طلایی در خصوص حل بحران ، اجرای مانور و برگزاری کلاس های آموزشی و ساماندهی گروه ها ی کشیک شبانه روزی در همه مناطق استان، ذخیره ی جیره غذایی و آب برای گروهها ی امدادی اطفا حریق آماده است.
بهشتی فر در ادامه با اظهار اینکه 2 اکیپ ویژه که توانایی بیشتری برای مبارزه با آتش در شرایط سخت دارند گفت: این 2 اکیپ در گروه 10 نفره ساماندهی شده اند و به تجهیزات مورد نیاز جلوگیری از آتش سوزی مجهزند که در حقیقت از برکات جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال است که با تخصیص اعتبار وسایل مورد نیاز خریداری شدند. تجهیزات اطفا حریق برای هر شهرستان 2 دستگاه خریداری شده و 36 دستگاه از اعتبارات استانی برای سایر نقاط استان در حال خریداری هستند.
مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه افزود : در همین رابطه برای مبارزه سریع تر با آتش سوزی دستگاههای دونده ای که کارایی 10 نفر نیروی اطفا حریق را دارند نیز در حال خریدن هستند.
وی در خصوص رفتار زننده برخی از عوامل آتش سوزی در کوه حاتم که حد فاصل شهرستان های لنده و بهمئی قرار دارد نیز گفت: برخی در آن کوه اقدام به ایجاد کوره های آتش سوزی کرده و با اسلحه همکاران محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید و کتک کاری نمودند که پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و در حال پیگیری است.
بهشتی فر در پایان با ابراز اینکه اکنون از سیستم ماهواره ای برای اعلان خطر آتش سوزی و بالگرد برای خاموش نمودن آتش سوزی ها در استان استفاده می شود در باره اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: در همین رابطه برای 470هزار هکتار عقد قرارداد صوت گرفته و در 110 هزار هکتار این طرح انجام شده و160 هزار هکتار نیز 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
م/سایت دادگستری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*