اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213669
تاریخ انتشار: 1397/04/22 04:23
در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال عنوان شد؛
بی برنامگی در جمع آوری کارخانه های رودخانه بشار ماحصل زر، زور و تزویر است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال به ریاست حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان و با حضور مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سایر اعضا به منطور ارائه گزارش مدیران و رؤسای ادارات و سازمان­های عضو شورا در خصوص کارخانه ­های شن و ماسه و آتش سوزی در جنگل­های استان تشکیل شد


در این نشست محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص اجرای طرح حد نگار (کاداستر)گفت: در مناطقی دارای اختلاف مرزی با استان­های همسایه هستیم و تداخلاتی وجود دارد که نیاز است رفع شود تا بتوان این طرح را اجرا نمود.
وی در ادامه افزود: در اجرای طرح کاداستر برای 155 هکتار زمین، سند تک برگ صادر شده است و تا مهلت مقرر پایان این طرح ،تنها 18 ماه فرصت باقیمانده است.
محوری در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح کاداسترتخصیص داده است.


داوودی مهر مدیر عامل آب منطقه ای استان در ادامه این نشست در سخنانی در باره ی جابجایی کارخانه های شن و ماسه اظهار کرد: لازمست کارخانه های شن و ماسه در حل فاصل پل اول بشار و پل مختاری جمع آوری شود.
وی افزود:اکنون کارخانه­ ها از بستر رودخانه بشار هیچگونه مصالحی برداشت نمی کنند و 2 کارخانه نیز راکد است.
داوودی در ادامه گفت: دستگاه هایی در نشست های کارگروهی و تخصصی برای اجرای خط حریم رودخانه بشار مؤظف به همکاری با شهرداری شدند که همکاری انجام نشده است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان در پایان با اظهار اینکه کارگروهی که گروهی کار نمی کنند افزود: برخی ادارات که برای همکاری در رفع تصرف از بستر رودخانه ی بشار بایستی همکاری می نمودند ، دستگاههای راهسازی فرسوده و پرهزینه شان را فرستادند و برخی عقب نشینی کردند.


و اما سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری با دلی پر درد از آنچه که برسر رودخانه بشارمی آید، از دغدغه ی بی دغدغه بعضی مسئولان ذیربط گلایه نمود و با ابراز اینکه احساس می کنم که حمیتی برای نجات رودخانه بشار نیست گفت: در همین رابطه جلسات متعددی در استانداری برگزار شده و دفتر فنی استانداری مخالف حضور کارخانه های شن و ماسه در بشار است اما مشاهده می شود که در کنار پل سوم بشار با تغییر بستر رودخانه به زمین ،در آن شالیزار نیز ایجاد شده است.
وی در ادامه افزود: بی برنامگی در جمع آوری کارخانه های رودخانه بشار ماحصل زر، زور و تزویر است.
کاظمی تأکید کرد: آلایندگی و تغییر اکوسیستم بشار از مضرات ادامه فعالیت این کارخانه هاست.
وی از در اختیار قرار دادن دستگاه­های لودر و بولدوزر فرسوده برای اجرای طرح جاده ساحلی بشار حد فاصل پل مختار تا پل بشار نیز گلایه نمود.
مدیر کل دفتر فنی استانداری در پایان با اظهار اینکه مدیریت پسماند شهرداری یاسوج هیچ اقدام مثبتی غیر از فنس کشی محل تخلیه زباله یاسوج در 2 پشته ی دشتروم انجام نداده است. که فنس ها به سرقت رفته و زباله ها در طبیعت جنگلی این منطقه پا در هوایند.
تقوی نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این نشست گفت : چهار استاندار پیگیر جابجایی کارخانه­ های شن و ماسه بودند، اما ره به جایی نبردند.
شرکت برق استان در زمان یکی از آن مسئولان اقدام به قطع برق چند کارخانه نمود که اکنون با شکایت مالک کارخانه در دیوان عدالت اداری ،این شرکت به پرداخت خسارت در حق کارخانه مزبور محکوم شده است.
داریوش دیو دیده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در خصوص موضوع شن و ماسه گفت: از روز اول برای برخورد با این کارخانه مسئله بد شروع شد و لازم بود ابتداء قوانین را بررسی ، سپس اقدام می کردند.
وی گفت: اکنون 16واحد شن و ماسه در زیر است پل مختار فعال استکه 5 کارخانه از این تعداد غیرقانونی است.


م/سایت دادگستری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*