اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213702
تاریخ انتشار: 1397/04/23 13:29
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها گفت: تردد نفتکش های عراقی جان مردم و محیط زیست را تهدید می کند و چندی است به دلیل تصادف این خودروها شاهد آلوده شدن رودخانه ها و قربانی شدند هم استانی های خود هستیم.

عصرجهان-لاله امینی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حادثه برخورد تانکر حامل مواد نفتی با یک اتوبوس مسافربری در سنندج افزود: متاسفانه در این حادثه تلخ تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند. همه استان دغدار شد و باعث همدردی تمام کشور شد.

وی ادامه داد: راننده این نفتکش عراقی، کرمانشاهی و به مقصد بندر امام خمینی (ره) در حال حرکت بود و به دلیل اینکه شب در حال حرکت بود و همچنین ایراد در سیستم ترمز با اتوبوس مسافربری برخورد کرد و آتش گرفت.
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها گفت: این نفتکش ها نباید در شب حرکت کنند. این نخستین اتفاق از این دست نیست و چندین بار در جاده سنندج - مریوان به خصوص در روستای نگل شاهد این گونه حوادث بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: به قدری تردد این نفتکش ها در سطح استان کردستان خطرناک است که خانواده ها برای سلامت دانش آموزان، دانشجویان و فرزندان خود در سطح شهر با استرس و دل نگرانی مواجه هستند.
امینی اضافه کرد: زیر ساخت های جاده های استان کرستان با مشکلات عدیده ای مواجه است. چندین سال است که برای رفع این مشکلات از طریق مسئولان پیگیری هایی داشتیم، اما متاسفانه نتیجه ای نداشته است.
وی ادامه داد: به اعتقاد من اگر مردم خودشان همت می کردند و با بیل و کلنگ دست به کار بهسازی جاده ها می شدند، بهتر نتیجه می داد تا اینکه مسئولان به فکر چاره ای باشند.

*جاده مریوان - سنندج 750 پیچ خطرناک دارد
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها گفت: جاده مریوان - سنندج یکی از جاده های مهم کشور است که در عین باریک بودن 750 پیچ خطرناک دارد و بارها این مشکلات را به گوش مسئولان ذیربط رسانده ایم.
وی خاطر نشان کرد: با بررسی هایی که در حادثه اخیر برخورد تانکر نفتکش با اتوبوس در سنندج داشتیم، متوجه شدیم چند نفر از جانباختگان جوانانی بودند که به قصدکار عازم تهران بودند و در عین حال بیکاری هم از مشکلات بزرگ این استان است.
امینی اضافه کرد: دو سال گذشته هم متاسفانه در روستای نگل که در 5 کیلومتری سنندج قرار دارد شاهد چنین حادثه ای بودیم.
نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات کولبران در استان کردستان و پیگیری های مربوط به آن که تا کنون نتیجه ای نداشته است، تاکید کرد: به دلیل اینکه در این گونه مشکلات پیگیری های متعددی کردیم و به نتیجه ای هم نرسید ترجیح دادیم که سکوت کنیم، اما به عنوان نماینده مردم این استان از مسئولان می خواهم به فکر رفع مشکلات مردم مرزنشین کردستان که در هشت سال دفاع مقدس با جان و دل از سرزمین خود دفاع کردند، باشند.
به گزارش ایرنا بامداد چهارشنبه- 20تیر امسال-در بلوار دکتر حسینی شهر سنندج تانکر سوخت با اتوبوسی که بیرون از محوطه ترمینال مسافری سنندج متوقف بود، برخورد کرد، شدت انفجار تانکر و انتشار گسترده سوخت در اطراف محل تصادف و آتش گرفتن اتوبوس باعث شد مسافران نتوانند از خودرو خارج و خود را نجات دهند. و تعدادی از هم وطنان جان باختند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*