اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213707
تاریخ انتشار: 1397/04/23 16:22
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز اعلام کرد:
مدیرآموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز از آغاز صدور نمون برگ هدایت تحصیلی 4 هزار و 678 نفر دانش آموز پایه نهم در دو جنس پسر و دختر در آموزش وپرورش ناحیه یک اهواز خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، سید جاسم موسوی اصل مدیرآموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز صبح امروز شنبه 23 تیرماه 97 در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی ناحیه، اظهار کرد: 4 هزار و 678 نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از امروز 23 تیر ماه 97 در سامانه بارگزاری و آماده چاپ جهت ارائه به دانش آموزان به منظور انتخاب رشته تحصیلی و ثبت نام در پایه ی دهم مدارس منطقه آغاز شد.


وی با بیان اینکه جهت تسریع در امر راهنمایی و ارشاد دانش آموزان و والدین آنان مشاوران منطقه به مدت دو هفته ی مستمر در مدارس مستقر می باشند، توضیح داد: مشاوران منطقه از امروز 23 تیر ماه 97 در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به مدت دو هفته در مدارس کار هدایت دانش آموزان و نحوه ی صدور هدایت تحصیلی آنان را مشایعت می کنند.
موسوی اصل در ادامه خاطر نشان کرد: از آمار کل نمون برگ هدایت تحصیلی 4 هزار و 678 دانش آموز پایه نهم در مدارس ناحیه 1 اهواز صادر شده اند که از این تعداد حدود 2 هزار و 436 دانش آموز پسر و 2 هزار و 242 دانش آموز دخنر را شامل می شوند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز در ادامه با اشاره به اولویت های تعیین رشته مندرج در نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموازن تصریح کرد: اولویت های این فرم شامل اولویت "الف"، "ب" و"ج" می باشند که دانش آموزانی می توانند در رشته های علوم تجربی و انسانی شرکت کنند که این سه اولویت را کسب نمایند و برای دانش آموزان متقاضی در رشته های فنی و حرفه ای در صورت کسب امتیاز اولویت "الف" و "ب" امکان ثبت نام وجود دارد.
وی افزود: رشته های شاخه ی کاردانش، ریاضی فیزیک و معارف اسلامی فقط دارای اولویت "الف" می باشند که کسب حد نصاب برای ثبت نام کافی است و شرایط دیگر لحاظ نمی شود ولی رشته های که به غیر از اولویت "الف "دیگر اولویت ها را دارند با برنامه ی زمان بندی روبرو هستند. بنابراین ابتدا باید اولویت "الف" در هفته ی اول ثبت نام کند سپس نوبت به اولویت "ب" و همین طور اولویت "ج" خواهد رسید.
موسوی اصل در پایان گفت: علامت مندرج خط تیره (-) در نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان به معنای عدم یک رشته ی تحصیلی در ناحیه / منطقه و علامت هاشور(#) به معنای عدم کسب کف نمره توسط دانش آموز در یک رشته ی تحصیلی است.
گفتنی است؛ زمان صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان تجدیدی بعداز آزمون های شهریورماه 97 می باشد ، لذا دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های طرح جبرانی بایستی تا شهریورماه سال جاری منتظر صدورنمون برگ هدایت تحصیلی پایه نهم بمانند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*