اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213722
تاریخ انتشار: 1397/04/24 15:39
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز:
سید جاسم موسوی اصل: مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی می توانند فرایند یاددهی و یادگیری را پر معنا و پایدار سازند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز، سید جاسم موسوی اصل در اولین جلسه کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی منطقه اظهار داشتند: سند تحولات بنیادین آموزش و پرورش به مثابه قانون اساسی برای تحولات همه جانبه و دراز مدت به تصویب رسیده و در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و برنامه درس ملی به عنوان یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین است.


وی ادامه دادند: مواد و رسانه های آموزشی و پرورشی عبارت است از تمام ابزارها و وسایل ارتباطی که برای تحقق اهداف برنامه های آموزشی، تربیتی و پیشرفت تحصیلی متربیان ابداع شده است.
موسوی اصل افزودند: این برنامه می تواند فرایند یاددهی- یادگیری را موثرتر و پایدارتر و تحقق یادگیری معنادار را آسان تر سازد.
مدیرآموزش وپرورش ناحیه 1 اهواز خاطر نشان کرد: مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی شامل دو گروه 1-مواد آموزشی مکتوب ( کتاب های کمک آموزشی، کمک درسی، مجله و نظایر آنها) 2-مواد آموزشی غیر مکتوب شامل( نرم افزارهای آموزشی، فیلم آموزشی، شبکه های آموزشی، رسانه های الکترونیکی، چند رسانه ای مولتی مدیا، دستگاه ها، اجسام و اشیای مختلف آموزشی و کمک آموزشی است.
وی با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی منطقه ،افزود: هدایت پدید آورندگان مواد و رسانه های آموزشی مکتوب جهت اخذ تاییدیه از دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی، بازدید و نظارت به منظور جلوگیری از توزیع مواد و رسانه های و تربیتی غیر استاندارد در مدارس و مراکز آموزشی استان از مهمترین وظایف این کارگروه است.
موسوی اصل درپایان گفت: استاندارد سازی و هدایت تولید مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی مکتوب و غیر مکتوب با محوریت سند برنامه درس ملی و اهداف و وظایف آموزش و پرورش، ساماندهی و هدایت فرایند تولید و توزیع منابع آموزشی و تربیتی به منظور استفاده در مدارس و مراکز آموزشی و جلوگیری از توزیع منابع غیر استاندارد در مدارس و مراکز آموزشی از جمله اهداف این برنامه است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*