اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213724
تاریخ انتشار: 1397/04/24 16:25
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از لحاظ تعداد بعد از تهران و خراسان جایگاه سوم کشور را دارند اما لحاظ تاثیر گذاری و قدرت لابیگری و یا توانایی در اخذ اعتبارات ... در انتهای جدول قرار دارند

عصرجهان؛ محمد شریفی
مرحوم تاج محمد خان، ایلمردی کاردان و پخته و بسیار دلسوز بود. وی که معاصر با احمدشاه قاجار می زیست، در ساماندهی و نظم ایلیات عشایری شرق زاگرس هماره نقشی محوری و ممتاز داشت.
روایت نمودند : جوانی مجنون و شیرین عقل موسوم به گرگ الله طعمه پلنگ می شود.
تاج محمد خان وقتی جریان خونی شدن دندان پلنگ و کشته شدن گرگ الله را شنید ، برفراز قله کوه رفت و شروع کرد به هوو کشیدن.
"هوو" ضجه ی دردناکی است که مردان بزرگ ایل هنگام وقوع اتفاقات بزرگ سر می دهند . هوو مقدمه ای برای تشکیل فراخوان بزرگ به منظور یافتن راههای مقابله با اتفاقات پیش رو است.
بزرگان ایل به محض شنیدن هوو خودشان را به فراز قله رسانیدند و تاج محمد خان را در حال شروه و شیون و گاگریو یافتند.
ملاضربعلی گفت : چی شده تاج محمد که هوو کشیدی !! ؟
تاج محمد گفت : پلنگ گرگ الله را کشت، پلنگ...
ضربعلی نیش خندی زد و گفت ، من فکر کردم احمد شاه قاجار مرده ، گرگ الله راحت شد ، دیوانه ی بی پناهی بود از آوارگی و بدبختی نجات پیدا کرد.
حرف ضربعلی تمام نشده بود که دوباره تاج محمد خان مثل شیر غرش کرد و پژواک آن فریاد طنین انداز شد و کوه را لرزانید .... بعد گفت : دندان پلنگ خونی شد !!! امروز پلنگ آمد سراغ گرگ الله ، فردا نوبت افراد سردیار دیگر است.
با این مقدمه مطول می خواهم عرض نمایم ،تنی چند از اهالی قلم در ارتباط با چالش ها و تبعات سد گتوند ، عواقب انتقال سرشاخه های کارون به استان های کویری ، تسلیم شدن محض در برابر خواسته های بی حد و حصر نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی که عملا قوه مجریه را در استان مثل گوشت شتر قربانی بین خودشان تقسیم کردند ، بارها و بارها بحران سوء مدیریت و فساد اداری و دیگر چالش های استان را مطرح نمودیم اما دریغ از یک گوش شنوا....
مثل تاج محمد خان کم مانده است که هوو بکشیم .
⛔ سد گتوند وصله ناجوری بود که دامنه و عواقب آن منجر به ظهور شورستان [منظور خوزستان حالیه] خواهد شد. جناب شمسایی که در دولت احمدی نژاد ریاست سد گتوند را بعهده داشت در دولت روحانی ارتقاء درجه گرفت و باز هم برکرسی آب و برق خوزستان تکیه زده تا با دادن کد غلط علل شوری آب خرمشهر و آبادان که به سد گتوند بر می گردد را با زدن نعل وارونه به گردن طرح توسعه نیشکر می اندازد و نمایندگان استان هم به همین سادگی قانع می شوند.


⛔ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از لحاظ تعداد بعد از تهران و خراسان جایگاه سوم کشور را دارند اما لحاظ تاثیر گذاری و قدرت لابیگری و یا توانایی در اخذ اعتبارات ... در انتهای جدول قرار دارند. ۱۱ نفر آنها عضو کمیسون انرژی است. سهم ۲ در هزار نفت که توسط نمایندگان قبلی به تصویب رسیده بود متاسفانه در عهد نمایندگان فعلی خوزستان ؟؟ باد هوا شد؟ انتقال سرشاخه های کارون که خود حکایت دیگری است. آقایان کمیسون انرژی را قرق کردند که به اصطلاح به فریاد خوزستان برسند،زهی خیال باطل اما همین نماینده هایی که در مجلس دیده نمی شوند تمام ادرات را تحت سیطره خودشان درآوردند، دخالت در انتصاب رییس تا سرایدار تک تک ادارات ...


سخن پایانی
الف: سد گتوند مستلزم یک تصمیم گیری بزرگ است و آنهم فروریختن آن است. هر یک ثانیه تعلل در نگهداشت آن منجر به سرعت بخشی شوری آب و نابودی زمین های کشاورزی است. تجربه آب خرمشهر و آبادان را به فال نیک بگیریم و نگذاریم اتفاقات بعدی تکرار بشود.
ب: با توجه به اینکه یک سال اندی به پایان عمر مجلس باقی نمانده است. لازم است جلوی زیاده خواهی نمایندگان ایستاد ، آنها حق ندارند وارد امور اجرا بشوند و چیدمان تمام ادارات را از رئیس تا سرایدار مهره چینی کنند. اگر مبارزه با فساد اداری و عزل مدیران ناکارآمد بطور جدی در دستور کار قرار نگیرد باید منتظر حوادث ناگوار دیگری باشیم .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*