اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213775
تاریخ انتشار: 1397/04/29 00:55
واعظی با بیان اینکه آقایان ولایتی و خرازی به انتخاب دولت، پیام رئیس جمهور را به روسای کشورهای جهان منتقل کردند، گفت: لازم دیدیم تا سیاست های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم.

به گزارش عصرجهان به نقل از مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون انتخاب علی اکبر ولایتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور به روسیه، اظهار داشت: فرستاده های ویژه رئیس جمهور برای سفر به ۲۷ یا ۲۸ کشور را وزارت امور خارجه به ما معرفی کرد و این موضوعی کاملا عادی است و کسانی به نادرستی دنبال پیچیده کردن این مسئله هستند.
وی افزود: همه این کسانی که رفتند پیام آقای رئیس جمهور را بردند. ما درباره مسئله برجام لازم دیدیم تا سیاست های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم که در این راستا وزارت امور خارجه تعدادی از کشورها و تعدادی از مسئولین را برای ارسال این پیام ها انتخاب کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: برخی از این مسئولین که توسط وزارت امور خارجه و دولت انتخاب شدند مانند خانم ابتکار، خانم جنیدی و آقای اردکانیان از داخل دولت بودند و برخی دیگر هم مانند آقایان خرازی و ولایتی خارج از دولت بودند. برخی نیز مانند شخص آقای ظریف و یا آقایان سرمدی و انصاری از مجموعه وزارت امور خارجه انتخاب شدند و تاکید می کنم که این موضوعی عادی و مبتنی بر روال بود.
واعظی در پایان با بیان اینکه هیچ اتفاق و یا موضوع خاصی در این زمینه وجود نداشته است، اظهار داشت: آقای خرازی که وزیر خارجه قبلی بودند، پیام رئیس جمهور را برای اطلاع رؤسای کشورها از تصمیم ما درباره برجام به ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، پرتغال و واتیکان بردند و سفر آقای ولایتی به روسیه نیز در همین راستا بوده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*