اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213801
تاریخ انتشار: 1397/04/31 02:00
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور:
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شهری که پیاده‌رو نیز برای قدم زدن ندارد، چیزی جز افسردگی برای مردم نخواهد داشت، گفت: باید در درازمدت وضعیت بهداشت روان این منطقه را تغییر داد زیرا لابه ‌لای این فضاهای غمگین و فرسوده در مسجدسلیمان غیر از مشکلات بهداشت و روان برای مردم و خودکشی چیزی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، سعید نمکی امروز (30 تیرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف این شهرستان، اظهار کرد: نتیجه بازدیدی که از مسجدسلیمان داشتم، چهره فرسوده و از هم گسیخته شهری است که امروز شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه جای اندوه و شرمساری است که امروز شاهد به هم‌ریختگی چهره شهری هستیم که به عنوان شهر اولین‌ها در کشور از آن یاد می‌شود، افزود: در خصوص مسجدسلیمان دو شکل پیگیری را برای حل مشکلات اعمال خواهیم کرد، یکی پیگیری‌های عاجل و سریع و دیگری برنامه‌های میان‌مدت و درازمدت برای حل مشکلات.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: در حوزه دستگاه‌های حاکمیتی شهرستان مانند نیروهای نظامی و انتظامی، دادگستری و امور زندان‌ها درصدد هستیم تا در اسرع وقت مجموعه هایی که این بخش‌ها در آن ها استقرار دارند، مرمت شوند.
نمکی عنوان کرد: در درازمدت نیز برای این بخش‌ها در شهرستان مسجدسلیمان تلاش خواهیم کرد تا مکان‌های مناسبی مستقر شوند. در این زمینه تلاش خواهیم کرد که مجموعه زندان‌ها در مسجدسلیمان از شهر خارج شود.
وی با اشاره به بخش بهداشت و درمان مسجدسلیمان ادامه داد: یک بیمارستان جدید در شهر ساخته شده است ولی میان بیمارستان قدیم و جدید فاصله زیادی وجود دارد و به دنبال آن هستیم بیمارستان قدیمی را نیز تجهیز کنیم تا بتواند به مردم خدمات اورژانس ارائه کند.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکلات بخش بهزیستی این شهرستان گفت: قرار شد مرکز درمانی که در اختیار بهزیستی مسجدسلیمان است برآورد هزینه‌ای انجام دهد تا درصدی که از خانواده‌های بیماران اعصاب و روان دریافت می‌شود، از این پس توسط دولت پرداخت شود تا به خانواده‌ها هزینه‌ای تحمیل نشود.
نمکی ادامه داد: همچنین از این پس در مسجدسلیمان تمام مددجویان در نوبت سازمان بهزیستی شهرستان باید بر اساس قانون و ضابطه تحت پوشش قرار بگیرند و ما نیز منابع مالی مورد نیاز آنها را تامین خواهیم کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های درازمدت برای شهرستان مسجدسلیمان، گفت: باید در درازمدت بهداشت روان این منطقه را تغییر داد زیرا لابه‌لای این فضاهای غمگین و فرسوده در مسجدسلیمان غیر از مشکلات بهداشت و روان برای مردم و خودکشی چیزی وجود ندارد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: باید برای دگرگونی فضای شهری مسجدسلیمان برنامه‌ریزی‌های درازمدتی انجام شود تا شاهد حل مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف باشیم.
نمکی با بیان اینکه فضای شهری اثرات مستقیمی بر درون مردم دارد، تصریح کرد: شهری که پیاده‌رو برای قدم زدن ندارد، چیزی جز افسردگی برای مردم نخواهد داشت. دیوارهای مخروبه و فضاهای به هم ریخته شهر باعث به هم ریختن درونی مردم می‌شود.
وی افزود: باید برای اشتغال جوانان در منطقه کارهای جدی انجام شود. همچنین برای فضاهای فرهنگی و ورزشی مسجدسلیمان نیز اقداماتی عاجلی صورت بگیرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*