اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213916
تاریخ انتشار: 1397/05/05 00:41
در جمع شورای تبیین بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
من تعجب می‌کنم این عدد بالایی است. اما زبانم در این زمینه بسته است و اعتقاد داریم که باید سازمان های مردم نهاد در این رابطه فعال شوند.

عصرجهان-نماینده گچساران و باشت گفت: من مجوز خوراک پتروشیمی سقاوه را گرفتم و اگر من نمی‌گفتم آن موقع دوستان بویراحمدی‌مان می‌گفتند شما برای حوزه انتخابیه زور نمی‌زنید.


غلام‌رضا تاجگردون در پاسخ به سووالی دانشجویی مبنی بر احداث پتروشیمی سقاوه، اظهار کرد: بنده مخالف صنایع آلاینده در استان به ویژه شهرستان بویراحمد هستم، بگونه ای که مجوز کارخانه فسفات را با سرمایه‌گذاری بالا گرفتیم ولی وقتی ارزیابی زیست محیطی آمد، خودم مخالف کردم و آن را کنار گذاشتیم.
وی تصریح کرد: در آمایش سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد با صنایع آلاینده مخالف هستم، هر چند که من خودم مجوز خوراک پتروشیمی را گرفتم، اما به دلایلی منطقه‌ای به این بحث ورود نمی‌کنم چرا که فردا هزاران حرف به من می‌چسبانند.
تاجگردون در ادامه با بیان اینکه 15 میلیون مترمکعب از رودخانه بشار عدد بالای است، اظهار کرد: من تعجب می‌کنم این عدد بالایی است. اما زبانم در این زمینه بسته است و اعتقاد داریم که باید سازمان های مردم نهاد در این رابطه فعال شوند.
نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه پیگیر مناظره بسیج دانشجویی با اساتید بودم، افزود: NGO‌ها در این رابطه فعال شوند.
وی افزود: در خصوص ایجاد مکان تفریحی توسط وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج موافق هستم.
به گزارش کبنا، آذربو معاون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه نیز گفت: با توجه به کاهش دبی آب رودخانه بشار و عدم در اختیار کذاشتن تکنولوژی ساخت پتروشیمی از سوی کشور مربوطه، همچنین عدم ارزیابی صحیح و علمی و منطقی از مسائل زیست محیطی و آلایندها این صنعت قبل از هر منفعتی برای مردم مشکل می‌آفرینند.
وی افزود: از بین بردن شغل های پاک در پایین دست رودخانه برای بیش از 5 هزار خانوار و از بین رفتن 14 هزار طرح ماهی از معضلات این صنعت است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*