اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214023
تاریخ انتشار: 1397/05/13 19:26
امام جمعه موقت باشت گفت: قلم مقدس است و باید به دور از افراط و تفریط و مصلحت اشخاص و احزاب تنها برای رضای خدا و به مصلحت جامعه نوشته شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام سید حبیب بلادی در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده اند و این موضوع نشان از اهمیت قلم و جایگاه مهم خبرنگار دارد. 

وی افزود: قلم فقط باید برای رضای خدا و جامعه نوشته شود زیرا چنین قلمی در نزد خداوند متعال مبارک است. 

امام جمعه موقت شهر باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موارد تقوا، ابراز داشت: تقوا یعنی رعایت حریم دیگران، انصاف در معامله، پرهیز از دروغ و تهمت، پرهیز از ناامنی و بر هم زدن امنیت جامعه.

حجت الاسلام بلادی امنیت را نعمت خداوند و بهای خون شهدا توصیف کرد و ادامه داد: امروزه دشمنان در داخل و خارج از کشور برخی از نعمتها را از ما گرفته اند اما نعمت امنیت که بالاترین نعمت هاست هنوز پابرجا است.

وی با بیان حدیثی از امام صادق «ع» اظهار داشت: امام صادق «ع» می فرمایند: « هر کس به اندازه یک کلمه به زیان مسلمین کار کند در حالی با خدای خود دیدار می کند که بر پیشانی او نوشته شده است ناامید از رحمت خدا.»

حجت الاسلام بلادی در توضیح این حدیث گفت: امروز منافقین و جانیان دهه 60 برای از بین بردن امنیت مردم به میدان آمده اند که باید با نه گفتن به دعوتهایشان برای برگزاری تجمعات غیرقانونی خواب آنها را آشفته و فتنه آنها را در نطفه خفه کرد. 

وی در مورد مقابله با گرانی برخی اجناس در بازار نیز بیان داشت: وظیفه آحاد جامعه در مقابل محتکرین و گرانفروشان تحریم آنها و نخریدن چنین اجناسی است.

امام جمعه موقت باشت با اشاره به وظایف دولتمردان در برخورد با این بی نظمی در بازار، گفت: قوه قضائیه، مجریه و مقننه باید در مقابل این بی نظمی در بازار بایستند. 

حجت الاسلام بلادی افزود: باید قوانینی به نفع مردم تصویب شود و در همین راستا مجریان خوبی برای اجرای قانون در رأس کار باشند و اگر تخطی دیدند عدالت را رعایت کرده و با خاطیان برخورد فوری و قانونی نمایند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مناسبت ها در هفته جاری اشاره کرد و گفت: 14 مردادماه روز صدور فرمان مشروطیت و نخستین مداخله مردم در سرنوشت خود است.

حجت الاسلام بلادی ادامه داد: در این روز نخستین قانون اساسی ایران توسط شورای ملی به تصویب رسید. 

وی روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را در این هفته یادآور شد و گفت: حقوق بشر غربی برای کرامت انسانی و زن احترام و ارزشی قائل نیست و برهنگی را به عنوان یک فرهنگ رونق داد و به جایی نرسید و اکنون در صدد لگدمال کردن حقوق بشر اسلامی با ترویج فرهنگ برهنگی در میان جامعه اسلامی و زنان مسلمان هستند.

امام جمعه موقت باشت بر جلوگیری از فرهنگ برهنگی در میان زنان و دختران مسلمان تأکید کرد و افزود: در جوامع غربی امروز هم جسم و هم روح زنان را دفن می کنند و آیه «بای ذنب قتلت» در این جوامع تحقق یافته است که هوشیاری جامعه مسلمین در این موضوع ضروری است. 

خبرنگار فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*