اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214026
تاریخ انتشار: 1397/05/14 00:56
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت با ابراز گلایه از عدم پرداخت مبلغ تعیین شده اعتبار جهت آبرسانی به باغات و دامداران استان، بیان داشت: متأسفانه تا کنون چک تنخواه این مبلغ صادر نشده و نتوانسته ایم مبلغی دریافت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جلسه رسیدگی و برنامه ریزی جهت آبرسانی به باغات و دامداران شهرستان باشت با حضور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت، نماینده کشاورزان و فرماندار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


بنا به همین گزارش جواد شمشیری، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت در ابتدای این نشست با اشاره به مشکلات آبرسانی به کشاورزان و باغداران شهرستان باشت، ابراز داشت: علاوه بر آبرسانی به باغات، مشکل اصلی ما آبرسانی به دامداران است.
وی بیان داشت: در جلسه ای که در استانداری با حضور مسئولین برگزار شد ابتدا قرار بر تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به باغات و دامداران استان بود اما بنا به دلایلی در جلسه بعد این مبلغ با 50 درصد کاهش به یک میلیارد تومان رسید.
شمشیری افزود: کاهش اعتبار تخصیص یافته به این مبلغ ختم نشد و در نهایت به 410 میلیون تومان تقلیل یافت که قرار بود این مبلغ بین شهرستان ها تقسیم شود و سهم شهرستان باشت از این مبلغ 40 میلیون تومان بوده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان باشت با ابراز گلایه از عدم پرداخت مبلغ تعیین شده ، بیان داشت: متأسفانه تا کنون چک تنخواه این مبلغ صادر نشده و نتوانسته ایم مبلغی دریافت کنیم.
شمشیری از اجاره یکدستگاه تانکر آبرسانی جهت آبیاری باغات شهرستان خبر داد و افزود: مشکل اصلی ما اضافه شدن لیست باغداران جهت آبیاری است و نیاز به تانکرهای بیشتری جهت آبیاری است.
وی کمک ستاد مدیریت بحران استانداری برای خروج از این وضعیت را لازم و ضروری دانست و افزود: باید هر چه زودتر سهم بودجه آبرسانی این شهرستان پراخت شود تا با اطمینان خاطر نسبت به تأمین دستگاه آبرسان اقدام شود.
جهانبخش خیزات، نماینده کشاورزان نیز در این نشست گفت: طبق برآورد با احتساب 120 سرویس آب در هفته مشکل آبرسانی به باغات شهرستان حل می شود اما با امکانات موجود این امر میسر نیست.
عضو اسبق شورای شهر باشت ابراز داشت: در صورت تأمین و به کارگیری سه دستگاه تانکر آبرسانی می توانیم منطقه را تحت پوشش قرار دهیم.
وی خواستار کمک در جهت استقرار یکدستگاه تانکر آبرسانی دیگر جهت آبرسانی به مناطق کم آب شد.
سید مسعود حسینی، فرماندار باشت نیز با تقدیر از دغدغه رئیس جهاد کشاورزی و نماینده باغداران در جهت رفع مشکل آبیاری باغات تشکر کرد و گفت: این حضور و پیگیری موجب می شود تا ما نیز برای یافتن راه حل مناسب جهت رفع مشکل اقدام کنیم.
وی اولویت اول شهرستان باشت را تأمین آب شرب دانست و افزود: آبرسانی به باغات و کشاورزی و همچنین در اولویت های بعدی است.
حسینی آبرسانی به باغات را موضوع مهمی دانست و این اقدام را موجب جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها عنوان کرد.
وی عمده فعالیت شهرستان باشت را در زمینه باغداری عنوان کرد و ادامه داد: در صورت از بین رفتن باغات شهرستان دیگر محصول قابل ذکری در شهرستان باشت نمی توان یافت لذا می طلبد با هماهنگی و برنامه ریزی جهت برطرف کردن این مشکل اقدام شود.
فرماندار باشت با اشاره به تقبل 50 درصد از هزینه ابرسانی به باغات گفت: دولت این مبلغ را جهت جلوگیری از ضرر و زیان باغداران تقبل کرده است.
حسینی برآورد اولیه تأمین آب باغات شهرستان را ماهانه بالغ بر 25 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ برای شهرستان باشت زیاد است و در آبرسانی به باغات دچار مشکل خواهیم شد.
وی اولویت اول در تأمین اعتبار جهت آبیاری باغات را روستاهای بدون دهیار بیان کرد و ادامه داد: به منظور حصول اطمینان خاطر جهت اقدام مسئولین جهاد کشاورزی در صورت عدم پرداخت مبلغ 40 میلیون تومان اعتبار، فرمانداری باشت این مبلغ را متقبل خواهد شد.
فرماندار باشت خواستار تکمیل اسناد و اقدامات صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی جهت بررسی پرونده برای تخصیص اعتبار شد.
خبرنگار/فتح الله پوران پور




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*